Valores e renda: uma análise aplicada para indivíduos
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/60069 |
Resumo: | Can values, personal attitudes,and beliefs affect economic and social behavior, and, thus,affect the income profile of individuals? To answer this question, the objective of the article is to evaluate the relationship between the economic dimension (individual income) and the social dimension (values). The ordered logistic regression model is used. The basis of microdata on individual values is the World Values Survey (WVS). The analysis period runs from 1994 to 2014. The results demonstrate that values such as family, trust, gender equality, interest in politics and democracy, and competition are positively related to higher income. On the other hand, values such as religion, obedience, authority,and income equality are inversely related to higher income |
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Valores e renda: uma análise aplicada para indivíduosValues and income: an analysis applied to individualsValoresRendaInstituiçõesEconomiaComportamento do consumidorCan values, personal attitudes,and beliefs affect economic and social behavior, and, thus,affect the income profile of individuals? To answer this question, the objective of the article is to evaluate the relationship between the economic dimension (individual income) and the social dimension (values). The ordered logistic regression model is used. The basis of microdata on individual values is the World Values Survey (WVS). The analysis period runs from 1994 to 2014. The results demonstrate that values such as family, trust, gender equality, interest in politics and democracy, and competition are positively related to higher income. On the other hand, values such as religion, obedience, authority,and income equality are inversely related to higher incomeValores, atitudes pessoais e crenças afetam o comportamento econômico e social, podendo afetar o perfil da renda dosindivíduos? Para responder a essa pergunta,o artigo objetivaavaliar a relação entre a dimensão econômica (renda individual) e a dimensão social (valores). Para alcançar tal objetivo, utiliza-se o modelo de regressão logística ordenado. A base composta de microdados sobre valores individuais é a World Values Survey (WVS).O período de análise vai de 1994 a 2014.Os resultados demonstram que valores como família, confiança, igualdade de gênero, interesse por política e democracia, e competição apresentam-se positivamente relacionados à renda mais alta. Por outro lado, valores como a religião, obediência, autoridade e igualdade de renda apresentam-se inversamente relacionados à renda mais altaUniversidade Federal de Minas GeraisBrasilFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ECONÔMICASUFMG2023-10-25T21:49:47Z2023-10-25T21:49:47Z2022info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdf10.22456/1982-5269.1137131982-5269http://hdl.handle.net/1843/60069porRevista DebatesHilton Manoel Dias RibeiroSuzana Quinet de Andrade BastosAna Maria Hermeto Camilo de Oliveirainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2023-10-26T20:00:29Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/60069Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2023-10-26T20:00:29Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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