A relevância da intervenção interdisciplinar intensiva no desenvolvimento das crianças com autismo : um estudo de caso
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Data de Publicação: | 2022 |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/53312 |
Resumo: | Objective: The present case study aims to demonstrate the report of the experience of a psychologist in the intervention in a case of a child currently 6 years old with Autism Spectrum Disorder, in Belo Horizonte, MG. Its main objective was to exemplify the effectiveness of intensive and interdisciplinary behavioral intervention as proposed in the literature. Description: Formal assessments were done by the psychology using the Verbal Behavior Milestones Assessment and Placement Program Protocol, clinical observations and analysis of the child's development through reassessments and reports from parents. In addition, advances in integrated areas that also work with children were presented: occupational therapy and speech therapy. It was concluded that the case under study corroborates the evidence found in the literature on the intervention based on Applied Behavior Analysis in an intensive manner (25-40 hours per week) and of an interdisciplinary nature. |
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A relevância da intervenção interdisciplinar intensiva no desenvolvimento das crianças com autismo : um estudo de casoThe relevance of intensive interdisciplinary intervention in the development of children with autism : a case studyAutismoTranstorno do espectro do autismoIntervenção interdisciplinarIntervenção intensivaAnálise do comportamento aplicadaAutismoTranstornos do especto autistaComportamento humanoObjective: The present case study aims to demonstrate the report of the experience of a psychologist in the intervention in a case of a child currently 6 years old with Autism Spectrum Disorder, in Belo Horizonte, MG. Its main objective was to exemplify the effectiveness of intensive and interdisciplinary behavioral intervention as proposed in the literature. Description: Formal assessments were done by the psychology using the Verbal Behavior Milestones Assessment and Placement Program Protocol, clinical observations and analysis of the child's development through reassessments and reports from parents. In addition, advances in integrated areas that also work with children were presented: occupational therapy and speech therapy. It was concluded that the case under study corroborates the evidence found in the literature on the intervention based on Applied Behavior Analysis in an intensive manner (25-40 hours per week) and of an interdisciplinary nature.Objetivo: O presente trabalho visa demonstrar o relato da experiência de uma psicóloga na intervenção em um caso de uma criança de 6 anos com Transtorno do Espectro do Autismo, em Belo Horizonte, MG. Teve como objetivo principal exemplificar a eficácia da intervenção comportamental intensiva e interdisciplinar conforme a literatura propõe. Descrição: Foram realizadas avaliações formais na área da psicologia utilizando o protocolo Verbal Behavior Milestones Assessment and Placement Program, observações clínicas e análise do desenvolvimento da criança através de reavaliações e relatos dos pais. Além disso, apresentou-se os avanços nas áreas integradas que também intervêm com a criança: terapia ocupacional e fonoaudiologia. Concluiu-se que o caso em estudo corrobora com as evidências encontradas na literatura sobre a intervenção pautada na Análise do Comportamento Aplicada de forma intensiva (25-40 horas semanais) e de caráter interdisciplinar.Outra AgênciaUniversidade Federal de Minas GeraisBrasilFAF - DEPARTAMENTO DE PSICOLOGIACurso de Especialização em Transtorno do Espectro do Autismo (TEA)UFMGAna Amélia Cardosohttp://lattes.cnpq.br/3914773506495070Maria Luisa Magalhaes NogueiraNayara Caroline Barbosa AbreuLaís Lopes Morais2023-05-14T21:14:37Z2023-05-14T21:14:37Z2022-04-30Monografia (especialização)info:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1843/53312porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2023-05-14T21:14:37Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/53312Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2023-05-14T21:14:37Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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