Sonata para violino e piano nº 3 de Liduino Pitombeira: uma visão retórica
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2003 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/AAGS-7ZPM8N |
Resumo: | This work begins by forming an idea in the readers mind of what is a rhetorical speech; later it disposes and puts the parts of the rhetoric into a systematic arrangement and relates them with music. It has one chapter entirely dedicated to the life and works of composer Liduino Pitombeira. Following it, there is a formal and rhetorical analysis of the three movements of the above-mentioned composers Sonata for Violin and Piano No.3. Then, it shows the compilation of a series of conversations with the composer through the Internet about some points detected in the analysis. The work finishes with a conclusion that includes a final impression of the author on his contact with the rhetoric and onhaving intimately made its connections with music. |
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Sonata para violino e piano nº 3 de Liduino Pitombeira: uma visão retóricaPrograma de Pós-Graduação em MúsicaSonatas (Violino e Piano)Performance musical ViolinoThis work begins by forming an idea in the readers mind of what is a rhetorical speech; later it disposes and puts the parts of the rhetoric into a systematic arrangement and relates them with music. It has one chapter entirely dedicated to the life and works of composer Liduino Pitombeira. Following it, there is a formal and rhetorical analysis of the three movements of the above-mentioned composers Sonata for Violin and Piano No.3. Then, it shows the compilation of a series of conversations with the composer through the Internet about some points detected in the analysis. The work finishes with a conclusion that includes a final impression of the author on his contact with the rhetoric and onhaving intimately made its connections with music.Este trabalho começa formando uma idéia no leitor do que é um discurso retórico, depois dispõe e ordena as partes da retórica e as relaciona com a música. Possui um capítulo somente dedicado à vida e obra do compositor Liduino Pitombeira. Em seguida, a análise morfológica e retórica dos três movimentos da Sonata para Violino e Piano n. º 3 do referido compositor. Depois, o resultado de uma série de conversas com o compositor através da internet, tratando de alguns pontos trabalhados e detectados na análise. O trabalho termina com uma conclusão que inclui uma impressão final do autor sobre como foi ter entrado em contato com a retórica, e a ter interligado intimamente com a música.Universidade Federal de Minas GeraisUFMGEdson Queiroz de AndradeAdriana Caldeira Côrtes Corrêa da CostaAndre Cavazotti e SilvaSamuel Alessandro Granjense de Lima Saraiva2019-08-13T18:45:10Z2019-08-13T18:45:10Z2003-08-14info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1843/AAGS-7ZPM8Ninfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2019-11-14T15:54:35Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/AAGS-7ZPM8NRepositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2019-11-14T15:54:35Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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