O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizações

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Leonardo Geraldo dos Santos Carneiro
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFMG
Texto Completo: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9B7G9Z
Resumo: The modernization due to the natural process of developing new technologies for human beings, brought into our reality, more intense in recent years, bundling of services of considerable societal relevance, such as Information. This became a valuable asset and strategic people and organizations who want success and marketing update. The known information age is characterized by the need for digital inclusion and has become a strategic tool for companies in different segments. Given the above, this monograph's main objective is to demonstrate that the use ofinformation can be a strategic advantage for organizations. The theme is justified because it appears that there are still companies that do not rely on the information to remain competitive in the market. To this end, the method adopted for this study was the literature review, which were verified theories on the subject under study from different perspectives and authors. It follows that value of information lies in the ease of finding it for business processes, and present an invaluable, because it is a form of intelligence and knowledge that the organization possesses.
id UFMG_c50f67487b2472d2b983cfd35869876c
oai_identifier_str oai:repositorio.ufmg.br:1843/BUOS-9B7G9Z
network_acronym_str UFMG
network_name_str Repositório Institucional da UFMG
repository_id_str
spelling O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizaçõesInformaçãoEstratégiaOrganizaçõesGestão da informaçãoPlanejamento estrategicoConcorrênciaThe modernization due to the natural process of developing new technologies for human beings, brought into our reality, more intense in recent years, bundling of services of considerable societal relevance, such as Information. This became a valuable asset and strategic people and organizations who want success and marketing update. The known information age is characterized by the need for digital inclusion and has become a strategic tool for companies in different segments. Given the above, this monograph's main objective is to demonstrate that the use ofinformation can be a strategic advantage for organizations. The theme is justified because it appears that there are still companies that do not rely on the information to remain competitive in the market. To this end, the method adopted for this study was the literature review, which were verified theories on the subject under study from different perspectives and authors. It follows that value of information lies in the ease of finding it for business processes, and present an invaluable, because it is a form of intelligence and knowledge that the organization possesses.A modernização decorrente do processo natural de desenvolvimento de novas tecnologias pelo ser humano trouxe para a nossa realidade, de forma mais intensa nos últimos anos, a agregação de serviços de considerável relevância para a sociedade, como a Informação. Esta se tornou um ativo valioso e estratégico para pessoas e organizações que almejam o sucesso e a atualização mercadológica. A conhecida Era da Informação é caracterizada pela necessidade de uma inclusão digital e tem se tornado ferramenta estratégica para empresas dos diferentessegmentos. Diante do exposto, a presente monografia tem como objetivo principal, demonstrar que o uso da informação pode ser um diferencial estratégico para as organizações. A escolha do tema se justifica por se constatar que ainda existem empresas que não se apoiam na Informação para se manterem concorrentes no mercado. Para tanto, o método adotado para este estudo foi a revisão de literatura,onde foram verificadas as teorias a respeito do tema em estudo a partir de diferentes vertentes e autores. Conclui-se que, o valor da informação está na facilidade de encontrá-la para os processos de negócio, além de apresentar um valor incalculável, pois, trata-se de uma forma de competências que a organização possui.Universidade Federal de Minas GeraisUFMGMarcello Peixoto BaxLeonardo Geraldo dos Santos Carneiro2019-08-12T21:59:23Z2019-08-12T21:59:23Z2010-12-09info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-9B7G9Zinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2019-11-14T23:02:39Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/BUOS-9B7G9ZRepositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2019-11-14T23:02:39Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizações
title O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizações
spellingShingle O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizações
Leonardo Geraldo dos Santos Carneiro
Informação
Estratégia
Organizações
Gestão da informação
Planejamento estrategico
Concorrência
title_short O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizações
title_full O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizações
title_fullStr O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizações
title_full_unstemmed O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizações
title_sort O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizações
author Leonardo Geraldo dos Santos Carneiro
author_facet Leonardo Geraldo dos Santos Carneiro
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Marcello Peixoto Bax
dc.contributor.author.fl_str_mv Leonardo Geraldo dos Santos Carneiro
dc.subject.por.fl_str_mv Informação
Estratégia
Organizações
Gestão da informação
Planejamento estrategico
Concorrência
topic Informação
Estratégia
Organizações
Gestão da informação
Planejamento estrategico
Concorrência
description The modernization due to the natural process of developing new technologies for human beings, brought into our reality, more intense in recent years, bundling of services of considerable societal relevance, such as Information. This became a valuable asset and strategic people and organizations who want success and marketing update. The known information age is characterized by the need for digital inclusion and has become a strategic tool for companies in different segments. Given the above, this monograph's main objective is to demonstrate that the use ofinformation can be a strategic advantage for organizations. The theme is justified because it appears that there are still companies that do not rely on the information to remain competitive in the market. To this end, the method adopted for this study was the literature review, which were verified theories on the subject under study from different perspectives and authors. It follows that value of information lies in the ease of finding it for business processes, and present an invaluable, because it is a form of intelligence and knowledge that the organization possesses.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-12-09
2019-08-12T21:59:23Z
2019-08-12T21:59:23Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9B7G9Z
url http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9B7G9Z
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
UFMG
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
UFMG
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFMG
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Repositório Institucional da UFMG
collection Repositório Institucional da UFMG
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv repositorio@ufmg.br
_version_ 1816829831598309376