O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizações
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9B7G9Z |
Resumo: | The modernization due to the natural process of developing new technologies for human beings, brought into our reality, more intense in recent years, bundling of services of considerable societal relevance, such as Information. This became a valuable asset and strategic people and organizations who want success and marketing update. The known information age is characterized by the need for digital inclusion and has become a strategic tool for companies in different segments. Given the above, this monograph's main objective is to demonstrate that the use ofinformation can be a strategic advantage for organizations. The theme is justified because it appears that there are still companies that do not rely on the information to remain competitive in the market. To this end, the method adopted for this study was the literature review, which were verified theories on the subject under study from different perspectives and authors. It follows that value of information lies in the ease of finding it for business processes, and present an invaluable, because it is a form of intelligence and knowledge that the organization possesses. |
id |
UFMG_c50f67487b2472d2b983cfd35869876c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufmg.br:1843/BUOS-9B7G9Z |
network_acronym_str |
UFMG |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFMG |
repository_id_str |
|
spelling |
O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizaçõesInformaçãoEstratégiaOrganizaçõesGestão da informaçãoPlanejamento estrategicoConcorrênciaThe modernization due to the natural process of developing new technologies for human beings, brought into our reality, more intense in recent years, bundling of services of considerable societal relevance, such as Information. This became a valuable asset and strategic people and organizations who want success and marketing update. The known information age is characterized by the need for digital inclusion and has become a strategic tool for companies in different segments. Given the above, this monograph's main objective is to demonstrate that the use ofinformation can be a strategic advantage for organizations. The theme is justified because it appears that there are still companies that do not rely on the information to remain competitive in the market. To this end, the method adopted for this study was the literature review, which were verified theories on the subject under study from different perspectives and authors. It follows that value of information lies in the ease of finding it for business processes, and present an invaluable, because it is a form of intelligence and knowledge that the organization possesses.A modernização decorrente do processo natural de desenvolvimento de novas tecnologias pelo ser humano trouxe para a nossa realidade, de forma mais intensa nos últimos anos, a agregação de serviços de considerável relevância para a sociedade, como a Informação. Esta se tornou um ativo valioso e estratégico para pessoas e organizações que almejam o sucesso e a atualização mercadológica. A conhecida Era da Informação é caracterizada pela necessidade de uma inclusão digital e tem se tornado ferramenta estratégica para empresas dos diferentessegmentos. Diante do exposto, a presente monografia tem como objetivo principal, demonstrar que o uso da informação pode ser um diferencial estratégico para as organizações. A escolha do tema se justifica por se constatar que ainda existem empresas que não se apoiam na Informação para se manterem concorrentes no mercado. Para tanto, o método adotado para este estudo foi a revisão de literatura,onde foram verificadas as teorias a respeito do tema em estudo a partir de diferentes vertentes e autores. Conclui-se que, o valor da informação está na facilidade de encontrá-la para os processos de negócio, além de apresentar um valor incalculável, pois, trata-se de uma forma de competências que a organização possui.Universidade Federal de Minas GeraisUFMGMarcello Peixoto BaxLeonardo Geraldo dos Santos Carneiro2019-08-12T21:59:23Z2019-08-12T21:59:23Z2010-12-09info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-9B7G9Zinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2019-11-14T23:02:39Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/BUOS-9B7G9ZRepositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2019-11-14T23:02:39Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizações |
title |
O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizações |
spellingShingle |
O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizações Leonardo Geraldo dos Santos Carneiro Informação Estratégia Organizações Gestão da informação Planejamento estrategico Concorrência |
title_short |
O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizações |
title_full |
O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizações |
title_fullStr |
O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizações |
title_full_unstemmed |
O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizações |
title_sort |
O uso da informação como diferencial estratégico competitivo para organizações |
author |
Leonardo Geraldo dos Santos Carneiro |
author_facet |
Leonardo Geraldo dos Santos Carneiro |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Marcello Peixoto Bax |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Leonardo Geraldo dos Santos Carneiro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Informação Estratégia Organizações Gestão da informação Planejamento estrategico Concorrência |
topic |
Informação Estratégia Organizações Gestão da informação Planejamento estrategico Concorrência |
description |
The modernization due to the natural process of developing new technologies for human beings, brought into our reality, more intense in recent years, bundling of services of considerable societal relevance, such as Information. This became a valuable asset and strategic people and organizations who want success and marketing update. The known information age is characterized by the need for digital inclusion and has become a strategic tool for companies in different segments. Given the above, this monograph's main objective is to demonstrate that the use ofinformation can be a strategic advantage for organizations. The theme is justified because it appears that there are still companies that do not rely on the information to remain competitive in the market. To this end, the method adopted for this study was the literature review, which were verified theories on the subject under study from different perspectives and authors. It follows that value of information lies in the ease of finding it for business processes, and present an invaluable, because it is a form of intelligence and knowledge that the organization possesses. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-12-09 2019-08-12T21:59:23Z 2019-08-12T21:59:23Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9B7G9Z |
url |
http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9B7G9Z |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais UFMG |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais UFMG |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFMG instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFMG |
collection |
Repositório Institucional da UFMG |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@ufmg.br |
_version_ |
1816829831598309376 |