Modo de transporte e tempo de comutação na RMSP
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | https://doi.org/10.14393/REE-v36n2a2021-51963 http://hdl.handle.net/1843/59852 |
Resumo: | We aim to analyze the relationship among the mode of transportation and time spent on home-work commuting. It is assumed that the regions of residence and work have inflluence on decision of the modal of commuting. Results show that in areas with high probability of workers using private transportation, they also present a high probability of using public transportation. Choice for private transportation is linked to the worker level of education and income. Three alternatives are suggested for accessibility improvements: introduction of tolls; increase in exclusive bus lanes; at peak times, exclusive lanes for cars with a minimum number of passengers. |
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Modo de transporte e tempo de comutação na RMSPTransportation mode and commuting time in the Metropolitan Region of São PauloTempoTransporteComutaçãoAcessibilidadeSão PauloMobilidade urbanaWe aim to analyze the relationship among the mode of transportation and time spent on home-work commuting. It is assumed that the regions of residence and work have inflluence on decision of the modal of commuting. Results show that in areas with high probability of workers using private transportation, they also present a high probability of using public transportation. Choice for private transportation is linked to the worker level of education and income. Three alternatives are suggested for accessibility improvements: introduction of tolls; increase in exclusive bus lanes; at peak times, exclusive lanes for cars with a minimum number of passengers.Objetiva-se analisar a relação entre modo de transporte utilizado e tempo gasto no deslocamento casa-trabalho na RMSP. Supõe-se que regiões de residência e trabalho exerçam influência na decisão de modal de deslocamento. Os resultados mostram que: áreas com probabilidade elevada dos trabalhadores utilizarem transporte privado também apresentam elevada probabilidade de utilização de transporte coletivo; a escolha por transporte privado é atrelada ao nível de instrução e renda do trabalhador. Sugerem-se três alternativas para melhorias de acessibilidade: introdução de pedágios; aumento de faixas exclusivas para ônibus; em horários de pico, faixas exclusivas para carros com um número mínimo de ocupantes.Universidade Federal de Minas GeraisBrasilFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ECONÔMICASUFMG2023-10-23T20:09:03Z2023-10-23T20:09:03Z2021info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.14393/REE-v36n2a2021-519631983-1994http://hdl.handle.net/1843/59852porRevista Economia EnsaiosLuiz Carlos Day GamaAndré Braz Golgherinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2023-10-23T20:25:19Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/59852Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2023-10-23T20:25:19Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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