THE USE OF NON-TRADITIONAL SPORTS IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION CLASSES
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Corpoconsciência (Online) |
Texto Completo: | https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/8103 |
Resumo: | The objective of this study was to identify the panorama of use of non-traditional sports in school physical education classes in a city of Paraná. This is a descriptive research with qualitative approach, by means of the application of semi-structured interviews to six teachers of the state education network, representatives of the six (100%) schools of the municipality urban area. It has been found that most have more than 10 years of experience with physical education. All of them work with traditional sports and only three with one non-traditional each one. Precariousness of material and space are the major limiters to working with non-traditional sports. Personal predilections were decisive for its selection and each one are only worked in one or two weeks a year. It is identified that the cases in which non-traditional sports are worked on are few, isolated and random. |
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THE USE OF NON-TRADITIONAL SPORTS IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION CLASSESLA UTILIZACIÓN DE MODALIDADES DEPORTIVAS NO TRADICIONALES EN CLASES DE EDUCACIÓN FÍSICA ESCOLARA UTILIZAÇÃO DE MODALIDADES ESPORTIVAS NÃO TRADICIONAIS EM AULAS DE EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLARSportBody CultureCurricular GuidelinesDeporteCultura CorporalDirectrices CurricularesEsporteCultura CorporalDiretrizes CurricularesThe objective of this study was to identify the panorama of use of non-traditional sports in school physical education classes in a city of Paraná. This is a descriptive research with qualitative approach, by means of the application of semi-structured interviews to six teachers of the state education network, representatives of the six (100%) schools of the municipality urban area. It has been found that most have more than 10 years of experience with physical education. All of them work with traditional sports and only three with one non-traditional each one. Precariousness of material and space are the major limiters to working with non-traditional sports. Personal predilections were decisive for its selection and each one are only worked in one or two weeks a year. It is identified that the cases in which non-traditional sports are worked on are few, isolated and random.Se objetivó identificar el panorama de utilización de las modalidades deportivas no tradicionales en las clases de educación física escolar en un municipio del Paraná. Se trata de una investigación descriptiva con abordaje cualitativo, por medio de aplicación de entrevista semiestruturada a seis profesores de la red estadual de enseñanza, representantes de los seis (100%) colegios de la zona urbana del municipio. Se verificó que la mayoría tiene más de 10 años de experiencia con la educación física escolar, todos trabajan con modalidades deportivas tradicionales y sólo tres con una no tradicional cada uno. La precariedad de material y espacio son los mayores limitadores al trabajo con modalidades no tradicionales. Las predilecciones personales fueron determinantes para su selección y cada una fue trabajada en sólo una o dos semanas en el año. Se percibe que los casos en que las modalidades deportivas no tradicionales son trabajadas son ínfimos, aislados y aleatorios.Objetivou-se identificar o panorama de utilização das modalidades esportivas não tradicionais nas aulas de educação física escolar em um município paranaense. Trata-se se de uma pesquisa descritiva com abordagem qualitativa, por meio de aplicação de entrevista semiestruturada a seis professores da rede estadual de ensino, representantes dos seis (100%) colégios da zona urbana do município. Verificou-se que a maioria tem mais de 10 anos de experiência com a educação física escolar, todos trabalham com modalidades esportivas tradicionais e somente três com uma não tradicional cada um. Precariedade de material e espaço são os maiores limitadores ao trabalho com modalidades não tradicionais. Predileções pessoais foram determinantes para sua seleção e cada uma foi trabalhada apenas em uma ou duas semanas no ano. Percebe-se que os casos em que modalidades esportivas não tradicionais são trabalhadas são ínfimos, isolados e aleatórios.Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso2019-08-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/8103Corpoconsciência; Revista Corpoconsciência, v. 23, nº2, mai./ago., 2019; 13-252178-5945reponame:Revista Corpoconsciência (Online)instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMSporhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/8103/5643Copyright (c) 2019 Corpoconsciênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessTomita, Andréa Setsuko FortunaCanan, Felipe2019-08-14T08:40:29Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/8103Revistahttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconscienciaPUBhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/oai||ecmmoreira@uol.com.br2178-59451517-6096opendoar:2019-08-14T08:40:29Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false |
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