SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Corpoconsciência (Online) |
Texto Completo: | https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/7663 |
Resumo: | The objective of this article is to map and analyze how slackline (as a corporal practice) is inserted in the field of Physical Education school, more specifically regarding the scientific production of the area. From the Webqualis/ CAPES classification, the term "slackline" was searched in seven Physical Education journals. Finally, we conclude that, in a large majority, the publications deal with themes related to sport, however, it was also verified that the productions that debate the corporal practices of adventure in the school environment are increasing qualitatively, a fact that incites new possibilities for the pedagogical practice of the teacher of Physical Education. |
id |
UFMS-4_2fb21323166a388574b45e1506fc4307 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/7663 |
network_acronym_str |
UFMS-4 |
network_name_str |
Revista Corpoconsciência (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTSLACKLINE: DESAFÍOS Y POSIBILIDADES EN EL MEDIO AMBIENTE ESCOLARSLACKLINE: DESAFIOS E POSSIBILIDADES NO AMBIENTE ESCOLARPhysical EducationSlacklineBody PracticesSchoolEducación FísicaSlacklinePrácticas CorporalesEscuelaEducação FísicaSlacklinePráticas CorporaisEscolaThe objective of this article is to map and analyze how slackline (as a corporal practice) is inserted in the field of Physical Education school, more specifically regarding the scientific production of the area. From the Webqualis/ CAPES classification, the term "slackline" was searched in seven Physical Education journals. Finally, we conclude that, in a large majority, the publications deal with themes related to sport, however, it was also verified that the productions that debate the corporal practices of adventure in the school environment are increasing qualitatively, a fact that incites new possibilities for the pedagogical practice of the teacher of Physical Education.El objetivo de este artículo es mapear y analizar cómo el slackline (mientras una práctica corporal) se inserta en el campo de la Educación Física escolar, más específicamente en lo que se refiere a la producción científica del área. A partir de la clasificación Webqualis/ CAPES se investigó el término "slackline" en siete revistas electrónicas del campo de Educación Física. Por último, concluimos que, en suma mayoría, las publicaciones tratan de temas dirigidos al deporte, sin embargo, se constató, también, que las producciones que debatir las prácticas corporales de aventura en el ambiente escolar están aumentando cualitativamente, hecho que incita nuevas posibilidades para la práctica pedagógica del profesor de Educación Física.O objetivo deste artigo é mapear e analisar como o slackline (enquanto uma prática corporal) se insere no campo da Educação Física escolar, mais especificamente no que tange a produção científica da área. A partir da classificação qualis/ CAPES pesquisou-se o termo “slackline” em seis revistas eletrônicas do campo da Educação Física. Por fim, concluímos que as publicações tratam o conteúdo do slackline na sua relação com a saúde, o lazer e escola. Constatou-se, também, que as produções específicas ao ambiente escolar estão aumentando qualitativamente, fato que incita novas possibilidades para a prática pedagógica do professor de Educação Física, mas que também aponta novos problemas a resolver.Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso2019-04-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/7663Corpoconsciência; Revista Corpoconsciência, v. 23, nº1, jan./abr., 2019; 48-572178-5945reponame:Revista Corpoconsciência (Online)instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMSporhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/7663/5422Copyright (c) 2019 Revista Corpoconsciênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessGuedes, Diogo Geraldo da SilvaBungenstab, Gabriel Carvalho2019-04-03T21:59:37Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/7663Revistahttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconscienciaPUBhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/oai||ecmmoreira@uol.com.br2178-59451517-6096opendoar:2019-04-03T21:59:37Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTS LACKLINE: DESAFÍOS Y POSIBILIDADES EN EL MEDIO AMBIENTE ESCOLAR SLACKLINE: DESAFIOS E POSSIBILIDADES NO AMBIENTE ESCOLAR |
title |
SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTS |
spellingShingle |
SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTS Guedes, Diogo Geraldo da Silva Physical Education Slackline Body Practices School Educación Física Slackline Prácticas Corporales Escuela Educação Física Slackline Práticas Corporais Escola |
title_short |
SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTS |
title_full |
SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTS |
title_fullStr |
SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTS |
title_full_unstemmed |
SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTS |
title_sort |
SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTS |
author |
Guedes, Diogo Geraldo da Silva |
author_facet |
Guedes, Diogo Geraldo da Silva Bungenstab, Gabriel Carvalho |
author_role |
author |
author2 |
Bungenstab, Gabriel Carvalho |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Guedes, Diogo Geraldo da Silva Bungenstab, Gabriel Carvalho |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Physical Education Slackline Body Practices School Educación Física Slackline Prácticas Corporales Escuela Educação Física Slackline Práticas Corporais Escola |
topic |
Physical Education Slackline Body Practices School Educación Física Slackline Prácticas Corporales Escuela Educação Física Slackline Práticas Corporais Escola |
description |
The objective of this article is to map and analyze how slackline (as a corporal practice) is inserted in the field of Physical Education school, more specifically regarding the scientific production of the area. From the Webqualis/ CAPES classification, the term "slackline" was searched in seven Physical Education journals. Finally, we conclude that, in a large majority, the publications deal with themes related to sport, however, it was also verified that the productions that debate the corporal practices of adventure in the school environment are increasing qualitatively, a fact that incites new possibilities for the pedagogical practice of the teacher of Physical Education. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-04-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/7663 |
url |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/7663 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/7663/5422 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Corpoconsciência info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Corpoconsciência |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso |
dc.source.none.fl_str_mv |
Corpoconsciência; Revista Corpoconsciência, v. 23, nº1, jan./abr., 2019; 48-57 2178-5945 reponame:Revista Corpoconsciência (Online) instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) instacron:UFMS |
instname_str |
Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
instacron_str |
UFMS |
institution |
UFMS |
reponame_str |
Revista Corpoconsciência (Online) |
collection |
Revista Corpoconsciência (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
||ecmmoreira@uol.com.br |
_version_ |
1798325460039368704 |