SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Guedes, Diogo Geraldo da Silva
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Bungenstab, Gabriel Carvalho
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Corpoconsciência (Online)
Texto Completo: https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/7663
Resumo: The objective of this article is to map and analyze how slackline (as a corporal practice) is inserted in the field of Physical Education school, more specifically regarding the scientific production of the area. From the Webqualis/ CAPES classification, the term "slackline" was searched in seven Physical Education journals. Finally, we conclude that, in a large majority, the publications deal with themes related to sport, however, it was also verified that the productions that debate the corporal practices of adventure in the school environment are increasing qualitatively, a fact that incites new possibilities for the pedagogical practice of the teacher of Physical Education.
id UFMS-4_2fb21323166a388574b45e1506fc4307
oai_identifier_str oai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/7663
network_acronym_str UFMS-4
network_name_str Revista Corpoconsciência (Online)
repository_id_str
spelling SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTSLACKLINE: DESAFÍOS Y POSIBILIDADES EN EL MEDIO AMBIENTE ESCOLARSLACKLINE: DESAFIOS E POSSIBILIDADES NO AMBIENTE ESCOLARPhysical EducationSlacklineBody PracticesSchoolEducación FísicaSlacklinePrácticas CorporalesEscuelaEducação FísicaSlacklinePráticas CorporaisEscolaThe objective of this article is to map and analyze how slackline (as a corporal practice) is inserted in the field of Physical Education school, more specifically regarding the scientific production of the area. From the Webqualis/ CAPES classification, the term "slackline" was searched in seven Physical Education journals. Finally, we conclude that, in a large majority, the publications deal with themes related to sport, however, it was also verified that the productions that debate the corporal practices of adventure in the school environment are increasing qualitatively, a fact that incites new possibilities for the pedagogical practice of the teacher of Physical Education.El objetivo de este artículo es mapear y analizar cómo el slackline (mientras una práctica corporal) se inserta en el campo de la Educación Física escolar, más específicamente en lo que se refiere a la producción científica del área. A partir de la clasificación Webqualis/ CAPES se investigó el término "slackline" en siete revistas electrónicas del campo de Educación Física. Por último, concluimos que, en suma mayoría, las publicaciones tratan de temas dirigidos al deporte, sin embargo, se constató, también, que las producciones que debatir las prácticas corporales de aventura en el ambiente escolar están aumentando cualitativamente, hecho que incita nuevas posibilidades para la práctica pedagógica del profesor de Educación Física.O objetivo deste artigo é mapear e analisar como o slackline (enquanto uma prática corporal) se insere no campo da Educação Física escolar, mais especificamente no que tange a produção científica da área. A partir da classificação qualis/ CAPES pesquisou-se o termo “slackline” em seis revistas eletrônicas do campo da Educação Física. Por fim, concluímos que as publicações tratam o conteúdo do slackline na sua relação com a saúde, o lazer e escola. Constatou-se, também, que as produções específicas ao ambiente escolar estão aumentando qualitativamente, fato que incita novas possibilidades para a prática pedagógica do professor de Educação Física, mas que também aponta novos problemas a resolver.Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso2019-04-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/7663Corpoconsciência; Revista Corpoconsciência, v. 23, nº1, jan./abr., 2019; 48-572178-5945reponame:Revista Corpoconsciência (Online)instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMSporhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/7663/5422Copyright (c) 2019 Revista Corpoconsciênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessGuedes, Diogo Geraldo da SilvaBungenstab, Gabriel Carvalho2019-04-03T21:59:37Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/7663Revistahttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconscienciaPUBhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/oai||ecmmoreira@uol.com.br2178-59451517-6096opendoar:2019-04-03T21:59:37Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTS
LACKLINE: DESAFÍOS Y POSIBILIDADES EN EL MEDIO AMBIENTE ESCOLAR
SLACKLINE: DESAFIOS E POSSIBILIDADES NO AMBIENTE ESCOLAR
title SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTS
spellingShingle SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTS
Guedes, Diogo Geraldo da Silva
Physical Education
Slackline
Body Practices
School
Educación Física
Slackline
Prácticas Corporales
Escuela
Educação Física
Slackline
Práticas Corporais
Escola
title_short SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTS
title_full SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTS
title_fullStr SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTS
title_full_unstemmed SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTS
title_sort SLACKLINE: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN THE SCHOOL ENVIRONMENTS
author Guedes, Diogo Geraldo da Silva
author_facet Guedes, Diogo Geraldo da Silva
Bungenstab, Gabriel Carvalho
author_role author
author2 Bungenstab, Gabriel Carvalho
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Guedes, Diogo Geraldo da Silva
Bungenstab, Gabriel Carvalho
dc.subject.por.fl_str_mv Physical Education
Slackline
Body Practices
School
Educación Física
Slackline
Prácticas Corporales
Escuela
Educação Física
Slackline
Práticas Corporais
Escola
topic Physical Education
Slackline
Body Practices
School
Educación Física
Slackline
Prácticas Corporales
Escuela
Educação Física
Slackline
Práticas Corporais
Escola
description The objective of this article is to map and analyze how slackline (as a corporal practice) is inserted in the field of Physical Education school, more specifically regarding the scientific production of the area. From the Webqualis/ CAPES classification, the term "slackline" was searched in seven Physical Education journals. Finally, we conclude that, in a large majority, the publications deal with themes related to sport, however, it was also verified that the productions that debate the corporal practices of adventure in the school environment are increasing qualitatively, a fact that incites new possibilities for the pedagogical practice of the teacher of Physical Education.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-04-03
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/7663
url https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/7663
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/7663/5422
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Corpoconsciência
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Corpoconsciência
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso
dc.source.none.fl_str_mv Corpoconsciência; Revista Corpoconsciência, v. 23, nº1, jan./abr., 2019; 48-57
2178-5945
reponame:Revista Corpoconsciência (Online)
instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron:UFMS
instname_str Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron_str UFMS
institution UFMS
reponame_str Revista Corpoconsciência (Online)
collection Revista Corpoconsciência (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
repository.mail.fl_str_mv ||ecmmoreira@uol.com.br
_version_ 1798325460039368704