THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista Corpoconsciência (Online) |
Texto Completo: | https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/8143 |
Resumo: | This work is aimed at analyzing a pedagogical experience with comic books in Physical Education classes, up to Junior High school, with 14 ninth grade Brazilian students. Bibliographic and field researches were used as methodological procedures, characterizing a qualitative research. The field research was based on a pedagogical experience in the city of Cosmopolis/SP/Brazil. Field diary, participant observations and questionnaire were used. Women's participation in comic books, social values, the presence of technology in comic books and body beauty standards were the aspects identified by the students during the pedagogical experience. |
id |
UFMS-4_5de21bee6d49366d7caf42a13039da87 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/8143 |
network_acronym_str |
UFMS-4 |
network_name_str |
Revista Corpoconsciência (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSESLOS EFECTOS DE LOS CÓMICS SOBRE LAS REFERENCIAS CORPORALES DE BELLEZA EN LAS CLASES DE EDUCACIÓN FÍSICAOS EFEITOS DAS HISTÓRIAS EM QUADRINHOS SOBRE OS PADRÕES CORPORAIS DE BELEZA NAS AULAS DE EDUCAÇÃO FÍSICAPhysical EducationComic BooksCultureEducación FísicaCómicsCulturaEducação FísicaHistórias em QuadrinhosCulturaThis work is aimed at analyzing a pedagogical experience with comic books in Physical Education classes, up to Junior High school, with 14 ninth grade Brazilian students. Bibliographic and field researches were used as methodological procedures, characterizing a qualitative research. The field research was based on a pedagogical experience in the city of Cosmopolis/SP/Brazil. Field diary, participant observations and questionnaire were used. Women's participation in comic books, social values, the presence of technology in comic books and body beauty standards were the aspects identified by the students during the pedagogical experience.Este trabajo tiene como objetivo el análisis y la experiencia pedagógica con el uso de los cómics en las clases de Educación Física, en la Enseñanza Primária, com 14 estudiantes brasileños del último año. Investigación bibliográfica y de campo fueron utilizadas como procedimientos metodológicos, caracterizando esta investigación como cualitativa. La investigación de campo fue basada en una experiencia pedagógica em la ciudad de Cosmopolis/SP/Brasil. Diário de campo, observaciones de los participantes y cuestionario fueron utilizados. Participación femenina en cómics, valores sociales, presencia de tecnología en cómics y padrones de belleza corporales fueron los aspectos identificados por los alunos durante la experiencia pedagógica.Este trabalho tem como objetivo analisar uma experiência pedagógica com o uso de histórias em quadrinhos em aulas de Educação Física, no Ensino Fundamental, com 14 estudantes brasileiros do nono ano. Pesquisa bibliográfica e de campo foram utilizadas como procedimentos metodológicos, caracterizando esta pesquisa como qualitativa. A pesquisa de campo foi baseada em uma experiência pedagógica na cidade de Cosmopolis/SP/Brasil. Diário de campo, observações dos participantes e questionário foram utilizados. A participação feminina em histórias em quadrinhos, valores sociais, presença de tecnologia em quadrinhos e padrões de beleza corporal foram os aspectos identificados pelos alunos durante a experiência pedagógica.Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso2019-08-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/8143Corpoconsciência; Revista Corpoconsciência, v. 23, nº2, mai./ago., 2019; 75-862178-5945reponame:Revista Corpoconsciência (Online)instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMSenghttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/8143/6267Copyright (c) 2019 Corpoconsciênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Cinthia Lopes daCezarino, MaríliaCarvalho, Lucas de AndradeSouza, Marcio Ferreira de2019-10-03T11:28:33Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/8143Revistahttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconscienciaPUBhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/oai||ecmmoreira@uol.com.br2178-59451517-6096opendoar:2019-10-03T11:28:33Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES LOS EFECTOS DE LOS CÓMICS SOBRE LAS REFERENCIAS CORPORALES DE BELLEZA EN LAS CLASES DE EDUCACIÓN FÍSICA OS EFEITOS DAS HISTÓRIAS EM QUADRINHOS SOBRE OS PADRÕES CORPORAIS DE BELEZA NAS AULAS DE EDUCAÇÃO FÍSICA |
title |
THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES |
spellingShingle |
THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES Silva, Cinthia Lopes da Physical Education Comic Books Culture Educación Física Cómics Cultura Educação Física Histórias em Quadrinhos Cultura |
title_short |
THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES |
title_full |
THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES |
title_fullStr |
THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES |
title_full_unstemmed |
THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES |
title_sort |
THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES |
author |
Silva, Cinthia Lopes da |
author_facet |
Silva, Cinthia Lopes da Cezarino, Marília Carvalho, Lucas de Andrade Souza, Marcio Ferreira de |
author_role |
author |
author2 |
Cezarino, Marília Carvalho, Lucas de Andrade Souza, Marcio Ferreira de |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Cinthia Lopes da Cezarino, Marília Carvalho, Lucas de Andrade Souza, Marcio Ferreira de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Physical Education Comic Books Culture Educación Física Cómics Cultura Educação Física Histórias em Quadrinhos Cultura |
topic |
Physical Education Comic Books Culture Educación Física Cómics Cultura Educação Física Histórias em Quadrinhos Cultura |
description |
This work is aimed at analyzing a pedagogical experience with comic books in Physical Education classes, up to Junior High school, with 14 ninth grade Brazilian students. Bibliographic and field researches were used as methodological procedures, characterizing a qualitative research. The field research was based on a pedagogical experience in the city of Cosmopolis/SP/Brazil. Field diary, participant observations and questionnaire were used. Women's participation in comic books, social values, the presence of technology in comic books and body beauty standards were the aspects identified by the students during the pedagogical experience. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-08-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/8143 |
url |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/8143 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/8143/6267 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Corpoconsciência info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Corpoconsciência |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso |
dc.source.none.fl_str_mv |
Corpoconsciência; Revista Corpoconsciência, v. 23, nº2, mai./ago., 2019; 75-86 2178-5945 reponame:Revista Corpoconsciência (Online) instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) instacron:UFMS |
instname_str |
Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
instacron_str |
UFMS |
institution |
UFMS |
reponame_str |
Revista Corpoconsciência (Online) |
collection |
Revista Corpoconsciência (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
||ecmmoreira@uol.com.br |
_version_ |
1798325460054048768 |