REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sawitzki, Rosalvo Luis
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Gomes, Ivan Marcelo, Almeida, Felipe Quintão
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Corpoconsciência (Online)
Texto Completo: https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5770
Resumo: This text aims to describe the constitution of the continuing education processes in Physical Education based on the participation in the Institutional Scholarship Initiative Program/ Physical Education “Cultura Esportiva da Escola” (School Sports Culture). More specifically, we intended to understand the modifications in their teaching practices. Research consisted in a qualitative case study based on the descriptive/reflective reports written by the supervisory teachers during their participation in the subproject Institutional Scholarship Initiative Program/ Physical Education. The study allowed us to examine the teachers’ involvement in the process of in-service continuing education. 
id UFMS-4_9748095d653d911a28afea300961e269
oai_identifier_str oai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/5770
network_acronym_str UFMS-4
network_name_str Revista Corpoconsciência (Online)
repository_id_str
spelling REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTSREFLEXIONES SOBRE FORMACIÓN CONTINUA EN EDUCACIÓN FÍSICA A PARTIR DE RELATOS DOCENTESREFLEXÕES SOBRE FORMAÇÃO CONTINUADA EM EDUCAÇÃO FÍSICA A PARTIR DE RELATOS DOCENTESSchoolFormationPhysical Education.EscuelaFormaciónEducación FísicaEscola. Formação. Educação Física.This text aims to describe the constitution of the continuing education processes in Physical Education based on the participation in the Institutional Scholarship Initiative Program/ Physical Education “Cultura Esportiva da Escola” (School Sports Culture). More specifically, we intended to understand the modifications in their teaching practices. Research consisted in a qualitative case study based on the descriptive/reflective reports written by the supervisory teachers during their participation in the subproject Institutional Scholarship Initiative Program/ Physical Education. The study allowed us to examine the teachers’ involvement in the process of in-service continuing education. Este texto pretende comprender como se constituyeron los procesos de formación continua en educación física a partir de la participación en el Programa Institucional de Becas de Iniciación a la Docencia “Cultura Deportiva de la Escuela”. La pesquisa se constituyó de un estudio de caso en la perspectiva cualitativa, utilizando los memoriales descriptivos/formativos construidos por las profesoras supervisoras en los procesos de participación en el subproyecto Programa Institucional de Becas de Iniciación a la Docencia. Como resultado, percibimos la participación de las profesoras en el proceso de formación continua en servicio.Este texto se destina a compreender como se constituíram os processos de formação continuada em Educação Física a partir da participação no Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência/ Educação Física “Cultura Esportiva da Escola”, envolvendo professoras supervisoras nas diferentes ações programadas no subprojeto: grupo de estudos; planejamento coletivo das práticas pedagógicas a partir da troca de experiências. A pesquisa constitui-se de um estudo de caso na perspectiva qualitativa, utilizando os memoriais descritivos/formativos construídos nos processos de participação no subprojeto Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência/ Educação Física. Como resultado, constatou-se o envolvimento positivo das professoras no processo de formação continuada em serviço.Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso2018-08-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5770Corpoconsciência; Revista Corpoconsciência, v. 22, nº2, mai./ago., 2018; 14-262178-5945reponame:Revista Corpoconsciência (Online)instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMSporhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5770/4333Copyright (c) 2018 Revista Corpoconsciênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessSawitzki, Rosalvo LuisGomes, Ivan MarceloAlmeida, Felipe Quintão2018-08-08T15:02:39Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/5770Revistahttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconscienciaPUBhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/oai||ecmmoreira@uol.com.br2178-59451517-6096opendoar:2018-08-08T15:02:39Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTS
REFLEXIONES SOBRE FORMACIÓN CONTINUA EN EDUCACIÓN FÍSICA A PARTIR DE RELATOS DOCENTES
REFLEXÕES SOBRE FORMAÇÃO CONTINUADA EM EDUCAÇÃO FÍSICA A PARTIR DE RELATOS DOCENTES
title REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTS
spellingShingle REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTS
Sawitzki, Rosalvo Luis
School
Formation
Physical Education.
Escuela
Formación
Educación Física
Escola. Formação. Educação Física.
title_short REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTS
title_full REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTS
title_fullStr REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTS
title_full_unstemmed REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTS
title_sort REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTS
author Sawitzki, Rosalvo Luis
author_facet Sawitzki, Rosalvo Luis
Gomes, Ivan Marcelo
Almeida, Felipe Quintão
author_role author
author2 Gomes, Ivan Marcelo
Almeida, Felipe Quintão
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sawitzki, Rosalvo Luis
Gomes, Ivan Marcelo
Almeida, Felipe Quintão
dc.subject.por.fl_str_mv School
Formation
Physical Education.
Escuela
Formación
Educación Física
Escola. Formação. Educação Física.
topic School
Formation
Physical Education.
Escuela
Formación
Educación Física
Escola. Formação. Educação Física.
description This text aims to describe the constitution of the continuing education processes in Physical Education based on the participation in the Institutional Scholarship Initiative Program/ Physical Education “Cultura Esportiva da Escola” (School Sports Culture). More specifically, we intended to understand the modifications in their teaching practices. Research consisted in a qualitative case study based on the descriptive/reflective reports written by the supervisory teachers during their participation in the subproject Institutional Scholarship Initiative Program/ Physical Education. The study allowed us to examine the teachers’ involvement in the process of in-service continuing education. 
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-08-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5770
url https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5770
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5770/4333
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Corpoconsciência
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Corpoconsciência
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso
dc.source.none.fl_str_mv Corpoconsciência; Revista Corpoconsciência, v. 22, nº2, mai./ago., 2018; 14-26
2178-5945
reponame:Revista Corpoconsciência (Online)
instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron:UFMS
instname_str Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron_str UFMS
institution UFMS
reponame_str Revista Corpoconsciência (Online)
collection Revista Corpoconsciência (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
repository.mail.fl_str_mv ||ecmmoreira@uol.com.br
_version_ 1798325459955482624