REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Corpoconsciência (Online) |
Texto Completo: | https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5770 |
Resumo: | This text aims to describe the constitution of the continuing education processes in Physical Education based on the participation in the Institutional Scholarship Initiative Program/ Physical Education “Cultura Esportiva da Escola” (School Sports Culture). More specifically, we intended to understand the modifications in their teaching practices. Research consisted in a qualitative case study based on the descriptive/reflective reports written by the supervisory teachers during their participation in the subproject Institutional Scholarship Initiative Program/ Physical Education. The study allowed us to examine the teachers’ involvement in the process of in-service continuing education. |
id |
UFMS-4_9748095d653d911a28afea300961e269 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/5770 |
network_acronym_str |
UFMS-4 |
network_name_str |
Revista Corpoconsciência (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTSREFLEXIONES SOBRE FORMACIÓN CONTINUA EN EDUCACIÓN FÍSICA A PARTIR DE RELATOS DOCENTESREFLEXÕES SOBRE FORMAÇÃO CONTINUADA EM EDUCAÇÃO FÍSICA A PARTIR DE RELATOS DOCENTESSchoolFormationPhysical Education.EscuelaFormaciónEducación FísicaEscola. Formação. Educação Física.This text aims to describe the constitution of the continuing education processes in Physical Education based on the participation in the Institutional Scholarship Initiative Program/ Physical Education “Cultura Esportiva da Escola” (School Sports Culture). More specifically, we intended to understand the modifications in their teaching practices. Research consisted in a qualitative case study based on the descriptive/reflective reports written by the supervisory teachers during their participation in the subproject Institutional Scholarship Initiative Program/ Physical Education. The study allowed us to examine the teachers’ involvement in the process of in-service continuing education. Este texto pretende comprender como se constituyeron los procesos de formación continua en educación física a partir de la participación en el Programa Institucional de Becas de Iniciación a la Docencia “Cultura Deportiva de la Escuela”. La pesquisa se constituyó de un estudio de caso en la perspectiva cualitativa, utilizando los memoriales descriptivos/formativos construidos por las profesoras supervisoras en los procesos de participación en el subproyecto Programa Institucional de Becas de Iniciación a la Docencia. Como resultado, percibimos la participación de las profesoras en el proceso de formación continua en servicio.Este texto se destina a compreender como se constituíram os processos de formação continuada em Educação Física a partir da participação no Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência/ Educação Física “Cultura Esportiva da Escola”, envolvendo professoras supervisoras nas diferentes ações programadas no subprojeto: grupo de estudos; planejamento coletivo das práticas pedagógicas a partir da troca de experiências. A pesquisa constitui-se de um estudo de caso na perspectiva qualitativa, utilizando os memoriais descritivos/formativos construídos nos processos de participação no subprojeto Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência/ Educação Física. Como resultado, constatou-se o envolvimento positivo das professoras no processo de formação continuada em serviço.Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso2018-08-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5770Corpoconsciência; Revista Corpoconsciência, v. 22, nº2, mai./ago., 2018; 14-262178-5945reponame:Revista Corpoconsciência (Online)instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMSporhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5770/4333Copyright (c) 2018 Revista Corpoconsciênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessSawitzki, Rosalvo LuisGomes, Ivan MarceloAlmeida, Felipe Quintão2018-08-08T15:02:39Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/5770Revistahttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconscienciaPUBhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/oai||ecmmoreira@uol.com.br2178-59451517-6096opendoar:2018-08-08T15:02:39Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTS REFLEXIONES SOBRE FORMACIÓN CONTINUA EN EDUCACIÓN FÍSICA A PARTIR DE RELATOS DOCENTES REFLEXÕES SOBRE FORMAÇÃO CONTINUADA EM EDUCAÇÃO FÍSICA A PARTIR DE RELATOS DOCENTES |
title |
REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTS |
spellingShingle |
REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTS Sawitzki, Rosalvo Luis School Formation Physical Education. Escuela Formación Educación Física Escola. Formação. Educação Física. |
title_short |
REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTS |
title_full |
REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTS |
title_fullStr |
REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTS |
title_full_unstemmed |
REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTS |
title_sort |
REFLECTIONS ON CONTINUING EDUCATION IN PHISICAL EDUCATION FROM TEACHER REPORTS |
author |
Sawitzki, Rosalvo Luis |
author_facet |
Sawitzki, Rosalvo Luis Gomes, Ivan Marcelo Almeida, Felipe Quintão |
author_role |
author |
author2 |
Gomes, Ivan Marcelo Almeida, Felipe Quintão |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sawitzki, Rosalvo Luis Gomes, Ivan Marcelo Almeida, Felipe Quintão |
dc.subject.por.fl_str_mv |
School Formation Physical Education. Escuela Formación Educación Física Escola. Formação. Educação Física. |
topic |
School Formation Physical Education. Escuela Formación Educación Física Escola. Formação. Educação Física. |
description |
This text aims to describe the constitution of the continuing education processes in Physical Education based on the participation in the Institutional Scholarship Initiative Program/ Physical Education “Cultura Esportiva da Escola” (School Sports Culture). More specifically, we intended to understand the modifications in their teaching practices. Research consisted in a qualitative case study based on the descriptive/reflective reports written by the supervisory teachers during their participation in the subproject Institutional Scholarship Initiative Program/ Physical Education. The study allowed us to examine the teachers’ involvement in the process of in-service continuing education. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-08-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5770 |
url |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5770 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/5770/4333 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Corpoconsciência info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Corpoconsciência |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso |
dc.source.none.fl_str_mv |
Corpoconsciência; Revista Corpoconsciência, v. 22, nº2, mai./ago., 2018; 14-26 2178-5945 reponame:Revista Corpoconsciência (Online) instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) instacron:UFMS |
instname_str |
Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
instacron_str |
UFMS |
institution |
UFMS |
reponame_str |
Revista Corpoconsciência (Online) |
collection |
Revista Corpoconsciência (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
||ecmmoreira@uol.com.br |
_version_ |
1798325459955482624 |