A TRANSPOSIÇÃO DOS GAMES PARA O CINEMA: A REPRESENTAÇÃO DAS VIOLÊNCIAS NA ADAPTAÇÃO DE ASSASSIN’S CREED
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMS |
Texto Completo: | https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/4082 |
Resumo: | The present research has as objects of analysis two works: the electronic game Assassin's Creed (2007) and its homonymous film adaptation of 2016, directed by Justin Kurzel, with the objective of analyzing how the representation of violence and its adjacent themes is presented and explored within the narrative context of each of the media. Based on the premise that media products are cultural products that carry production logics and specific languages, producing discourses in their narratives, we intend to a) present the contemporary context of audiovisual and digital media production; b) reflect on violence from a philosophical point of view, highlighting its forms, meanings and social representations; and c) analyze and interpret the representation of the violence made in the two works. Therefore, this study is divided into 3 chapters, the first with a theoretical framework addresses issues related to the media, media and contemporaneity, the second is focused on philosophical issues related to violence and the last analyzes the discourse of objects from an interpretation the philosophical and literary basis of the Assassin's Creed theme. |
id |
UFMS_80bfc8e0fed7071ccfb03dfccda01ca9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufms.br:123456789/4082 |
network_acronym_str |
UFMS |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFMS |
repository_id_str |
2124 |
spelling |
2021-10-28T19:17:13Z2021-10-28T19:17:13Z2021https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/4082The present research has as objects of analysis two works: the electronic game Assassin's Creed (2007) and its homonymous film adaptation of 2016, directed by Justin Kurzel, with the objective of analyzing how the representation of violence and its adjacent themes is presented and explored within the narrative context of each of the media. Based on the premise that media products are cultural products that carry production logics and specific languages, producing discourses in their narratives, we intend to a) present the contemporary context of audiovisual and digital media production; b) reflect on violence from a philosophical point of view, highlighting its forms, meanings and social representations; and c) analyze and interpret the representation of the violence made in the two works. Therefore, this study is divided into 3 chapters, the first with a theoretical framework addresses issues related to the media, media and contemporaneity, the second is focused on philosophical issues related to violence and the last analyzes the discourse of objects from an interpretation the philosophical and literary basis of the Assassin's Creed theme.A presente pesquisa tem como objetos de análise duas obras: o jogo eletrônico Assassin's Creed (2007) e sua adaptação cinematográfica homônima de 2016, dirigida por Justin Kurzel, com o objetivo de analisar como a representação de violências e suas temáticas adjacentes é apresentada e explorada dentro do contexto narrativo de cada uma das mídias. Partindo da premissa de que produtos midiáticos são produtos culturais que carregam consigo lógicas de produção e linguagens específicas, produzindo discursos em suas narrativas temos como intenção a) apresentar o contexto contemporâneo de produção midiática audiovisual e digital; b) refletir sobre a violência de um ponto de vista filosófico, salientando as suas formas, significações e representações sociais; e c) analisar e interpretar a representação das violências feitas nas duas obras. Portanto, este estudo dividido em 3 capítulos, sendo o primeiro de referencial teórico aborda questões relativas à mídia, meios de comunicação e contemporaneidade, o segundo é voltado para questões filosóficas relativas às violências e o último analisa o discurso dos objetos a partir de uma interpretação de base filosófica e literária do tema de Assassin’s Creed.Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do SulUFMSBrasiltransposiçãoA TRANSPOSIÇÃO DOS GAMES PARA O CINEMA: A REPRESENTAÇÃO DAS VIOLÊNCIAS NA ADAPTAÇÃO DE ASSASSIN’S CREEDinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisMarcia Gomes MarquesISABELA DOMINGUES ALLAMANinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMSinstname:Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)instacron:UFMSTHUMBNAILdissertação-IsabelaAllaman.pdf.jpgdissertação-IsabelaAllaman.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1161https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/4082/3/disserta%c3%a7%c3%a3o-IsabelaAllaman.pdf.jpg239b621133a3a78d2085f9f7d2ee2a7aMD53TEXTdissertação-IsabelaAllaman.pdf.txtdissertação-IsabelaAllaman.pdf.txtExtracted texttext/plain264381https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/4082/2/disserta%c3%a7%c3%a3o-IsabelaAllaman.pdf.txt2d2df041b1bc40ec97893b5a1949cafaMD52ORIGINALdissertação-IsabelaAllaman.pdfdissertação-IsabelaAllaman.pdfapplication/pdf1446619https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/4082/1/disserta%c3%a7%c3%a3o-IsabelaAllaman.pdfcadf5957a70486da9987c71b327a8808MD51123456789/40822021-10-29 03:01:41.499oai:repositorio.ufms.br:123456789/4082Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufms.br/oai/requestri.prograd@ufms.bropendoar:21242021-10-29T07:01:41Repositório Institucional da UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)false |
dc.title.pt_BR.fl_str_mv |
A TRANSPOSIÇÃO DOS GAMES PARA O CINEMA: A REPRESENTAÇÃO DAS VIOLÊNCIAS NA ADAPTAÇÃO DE ASSASSIN’S CREED |
title |
A TRANSPOSIÇÃO DOS GAMES PARA O CINEMA: A REPRESENTAÇÃO DAS VIOLÊNCIAS NA ADAPTAÇÃO DE ASSASSIN’S CREED |
spellingShingle |
A TRANSPOSIÇÃO DOS GAMES PARA O CINEMA: A REPRESENTAÇÃO DAS VIOLÊNCIAS NA ADAPTAÇÃO DE ASSASSIN’S CREED ISABELA DOMINGUES ALLAMAN transposição |
title_short |
A TRANSPOSIÇÃO DOS GAMES PARA O CINEMA: A REPRESENTAÇÃO DAS VIOLÊNCIAS NA ADAPTAÇÃO DE ASSASSIN’S CREED |
title_full |
A TRANSPOSIÇÃO DOS GAMES PARA O CINEMA: A REPRESENTAÇÃO DAS VIOLÊNCIAS NA ADAPTAÇÃO DE ASSASSIN’S CREED |
title_fullStr |
A TRANSPOSIÇÃO DOS GAMES PARA O CINEMA: A REPRESENTAÇÃO DAS VIOLÊNCIAS NA ADAPTAÇÃO DE ASSASSIN’S CREED |
title_full_unstemmed |
A TRANSPOSIÇÃO DOS GAMES PARA O CINEMA: A REPRESENTAÇÃO DAS VIOLÊNCIAS NA ADAPTAÇÃO DE ASSASSIN’S CREED |
title_sort |
A TRANSPOSIÇÃO DOS GAMES PARA O CINEMA: A REPRESENTAÇÃO DAS VIOLÊNCIAS NA ADAPTAÇÃO DE ASSASSIN’S CREED |
author |
ISABELA DOMINGUES ALLAMAN |
author_facet |
ISABELA DOMINGUES ALLAMAN |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Marcia Gomes Marques |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
ISABELA DOMINGUES ALLAMAN |
contributor_str_mv |
Marcia Gomes Marques |
dc.subject.por.fl_str_mv |
transposição |
topic |
transposição |
description |
The present research has as objects of analysis two works: the electronic game Assassin's Creed (2007) and its homonymous film adaptation of 2016, directed by Justin Kurzel, with the objective of analyzing how the representation of violence and its adjacent themes is presented and explored within the narrative context of each of the media. Based on the premise that media products are cultural products that carry production logics and specific languages, producing discourses in their narratives, we intend to a) present the contemporary context of audiovisual and digital media production; b) reflect on violence from a philosophical point of view, highlighting its forms, meanings and social representations; and c) analyze and interpret the representation of the violence made in the two works. Therefore, this study is divided into 3 chapters, the first with a theoretical framework addresses issues related to the media, media and contemporaneity, the second is focused on philosophical issues related to violence and the last analyzes the discourse of objects from an interpretation the philosophical and literary basis of the Assassin's Creed theme. |
publishDate |
2021 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2021-10-28T19:17:13Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2021-10-28T19:17:13Z |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2021 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/4082 |
url |
https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/4082 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
UFMS |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFMS instname:Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS) instacron:UFMS |
instname_str |
Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS) |
instacron_str |
UFMS |
institution |
UFMS |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFMS |
collection |
Repositório Institucional da UFMS |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/4082/3/disserta%c3%a7%c3%a3o-IsabelaAllaman.pdf.jpg https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/4082/2/disserta%c3%a7%c3%a3o-IsabelaAllaman.pdf.txt https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/4082/1/disserta%c3%a7%c3%a3o-IsabelaAllaman.pdf |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
239b621133a3a78d2085f9f7d2ee2a7a 2d2df041b1bc40ec97893b5a1949cafa cadf5957a70486da9987c71b327a8808 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS) |
repository.mail.fl_str_mv |
ri.prograd@ufms.br |
_version_ |
1801678526766645248 |