O ENSINO DE LIBRAS PARA ESTUDANTES SURDOS NA EDUCAÇÃO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: ADRIELE CARVALAN BARRIOS
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFMS
Texto Completo: https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7067
Resumo: The present work aims to discuss the limitations of the advances of deaf people in the Brazilian context. Based on the assumption of the need to include deaf student in education, exploring the historical education of deaf people throughout of time and its educational approaches, so that the teacher uses strategies suited to the specificity of each student, however, the bibliographical research with a qualitative approach, through research, in the journal Capes, Google Scholar, Scielo, among others. Searching for theoretical references that deal with the topic. Through this research, the importance of seek knowledge on the subject of teaching Libras to deaf students in Brazil, aiming at better knowledge and preparation on the part of professionalsfor a strategic practice that aims to welcome students according to their educational specificity.KEYWORDS: Inclusive education. History of Deaf Education. Approaches educational.
id UFMS_86246bdbc80cb9482705f90f6cb1a500
oai_identifier_str oai:repositorio.ufms.br:123456789/7067
network_acronym_str UFMS
network_name_str Repositório Institucional da UFMS
repository_id_str 2124
spelling 2023-11-24T18:56:10Z2023-11-24T18:56:10Z2023https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7067The present work aims to discuss the limitations of the advances of deaf people in the Brazilian context. Based on the assumption of the need to include deaf student in education, exploring the historical education of deaf people throughout of time and its educational approaches, so that the teacher uses strategies suited to the specificity of each student, however, the bibliographical research with a qualitative approach, through research, in the journal Capes, Google Scholar, Scielo, among others. Searching for theoretical references that deal with the topic. Through this research, the importance of seek knowledge on the subject of teaching Libras to deaf students in Brazil, aiming at better knowledge and preparation on the part of professionalsfor a strategic practice that aims to welcome students according to their educational specificity.KEYWORDS: Inclusive education. History of Deaf Education. Approaches educational.O presente trabalho tem por objetivo discutir as limitações dos avanços dos surdos no contexto brasileiro. Partindo do pressuposto da necessidade de inclusão do estudante surdo na educação, explorando o histórico educação dos surdos ao longo do tempo e suas abordagens educacionais , para que assim o professor utilize estratégias adequadas a especificidade de cada estudante, no entanto utilizou-se a pesquisa bibliográfica de abordagem qualitativa, através de pesquisas, no periódico capes, google acadêmico, scielo, dentre outros. Buscando referenciais teóricos que tratam sobre o tema. Através da presente pesquisa constatou-se a importância buscar conhecimento sobre o tema do ensino de libras para estudantes surdos no Brasil, visando um melhor conhecimento e preparação por parte dos profissionais para uma prática estratégica que vise o acolhimento do aluno de acordo com sua especificidade educativa.Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do SulUFMSCiências Exatas e da TerraEducação inclusivaHistória da Educação SurdaAbordagens educacionais.O ENSINO DE LIBRAS PARA ESTUDANTES SURDOS NA EDUCAÇÃOinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisNELSON DIASADRIELE CARVALAN BARRIOSinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMSinstname:Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)instacron:UFMSORIGINAL6779.pdf6779.pdfapplication/pdf357888https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/7067/-1/6779.pdf365796bed9fe8d6583beafb84081fbddMD5-1123456789/70672023-11-24 14:56:12.215oai:repositorio.ufms.br:123456789/7067Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufms.br/oai/requestri.prograd@ufms.bropendoar:21242023-11-24T18:56:12Repositório Institucional da UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)false
dc.title.pt_BR.fl_str_mv O ENSINO DE LIBRAS PARA ESTUDANTES SURDOS NA EDUCAÇÃO
title O ENSINO DE LIBRAS PARA ESTUDANTES SURDOS NA EDUCAÇÃO
spellingShingle O ENSINO DE LIBRAS PARA ESTUDANTES SURDOS NA EDUCAÇÃO
ADRIELE CARVALAN BARRIOS
Educação inclusiva
História da Educação Surda
Abordagens educacionais.
Ciências Exatas e da Terra
title_short O ENSINO DE LIBRAS PARA ESTUDANTES SURDOS NA EDUCAÇÃO
title_full O ENSINO DE LIBRAS PARA ESTUDANTES SURDOS NA EDUCAÇÃO
title_fullStr O ENSINO DE LIBRAS PARA ESTUDANTES SURDOS NA EDUCAÇÃO
title_full_unstemmed O ENSINO DE LIBRAS PARA ESTUDANTES SURDOS NA EDUCAÇÃO
title_sort O ENSINO DE LIBRAS PARA ESTUDANTES SURDOS NA EDUCAÇÃO
author ADRIELE CARVALAN BARRIOS
author_facet ADRIELE CARVALAN BARRIOS
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv NELSON DIAS
dc.contributor.author.fl_str_mv ADRIELE CARVALAN BARRIOS
contributor_str_mv NELSON DIAS
dc.subject.por.fl_str_mv Educação inclusiva
História da Educação Surda
Abordagens educacionais.
topic Educação inclusiva
História da Educação Surda
Abordagens educacionais.
Ciências Exatas e da Terra
dc.subject.classification.pt_BR.fl_str_mv Ciências Exatas e da Terra
description The present work aims to discuss the limitations of the advances of deaf people in the Brazilian context. Based on the assumption of the need to include deaf student in education, exploring the historical education of deaf people throughout of time and its educational approaches, so that the teacher uses strategies suited to the specificity of each student, however, the bibliographical research with a qualitative approach, through research, in the journal Capes, Google Scholar, Scielo, among others. Searching for theoretical references that deal with the topic. Through this research, the importance of seek knowledge on the subject of teaching Libras to deaf students in Brazil, aiming at better knowledge and preparation on the part of professionalsfor a strategic practice that aims to welcome students according to their educational specificity.KEYWORDS: Inclusive education. History of Deaf Education. Approaches educational.
publishDate 2023
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2023-11-24T18:56:10Z
dc.date.available.fl_str_mv 2023-11-24T18:56:10Z
dc.date.issued.fl_str_mv 2023
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7067
url https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7067
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
dc.publisher.initials.fl_str_mv UFMS
dc.publisher.country.pt_BR.fl_str_mv
publisher.none.fl_str_mv Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFMS
instname:Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)
instacron:UFMS
instname_str Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)
instacron_str UFMS
institution UFMS
reponame_str Repositório Institucional da UFMS
collection Repositório Institucional da UFMS
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.ufms.br/bitstream/123456789/7067/-1/6779.pdf
bitstream.checksum.fl_str_mv 365796bed9fe8d6583beafb84081fbdd
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)
repository.mail.fl_str_mv ri.prograd@ufms.br
_version_ 1815448005607686144