Projeto Sementinha : atuante na prevenção da Síndrome Congênita do Zika Vírus
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Monografias da UFMT |
Texto Completo: | http://bdm.ufmt.br/handle/1/2030 |
Resumo: | Introduction: In health courses students have the possibility to have contact with the community even in the first semesters of the undergraduate through extension projects. This initial contact with the community has enabled the formation of more critical, creative and sensitive professionals to social issues. Objective: Thus, this paper, presented in the form of an article, aims to present the article PROJECT SEMENTINHA: Acting in the Prevention of Congenital Zika Virus Syndrome, published in the journal Panoramic to CUA. Methodology: This is an experience report presented in article form of the manuscript submitted to PANORAMICA magazine accepted on August 27, 2018. Result. 107 pregnant women / puerperal women and 56 adolescents have been followed since the Zika outbreak in 2016. A strong bond between the community and the extensionists was formed, which allowed a better follow-up of the target audience during this period. Final Thoughts: Practice is a major ally for improving academic learning, and outreach projects help improve the knowledge gained throughout the undergraduate degree, improve self-confidence, provide professional knowledge in the chosen field, improve curriculum and increasing the chances for the job market. And Project Sementinha provides this to extensionists. |
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Projeto Sementinha : atuante na prevenção da Síndrome Congênita do Zika VírusCNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::ENFERMAGEMPromoção da SaúdeSaúde materno-infantilInfecção pelo Zika vírusMicrocefaliaHealth PromotionMaternal and child healthZika virus infectionMicrocephalyIntroduction: In health courses students have the possibility to have contact with the community even in the first semesters of the undergraduate through extension projects. This initial contact with the community has enabled the formation of more critical, creative and sensitive professionals to social issues. Objective: Thus, this paper, presented in the form of an article, aims to present the article PROJECT SEMENTINHA: Acting in the Prevention of Congenital Zika Virus Syndrome, published in the journal Panoramic to CUA. Methodology: This is an experience report presented in article form of the manuscript submitted to PANORAMICA magazine accepted on August 27, 2018. Result. 107 pregnant women / puerperal women and 56 adolescents have been followed since the Zika outbreak in 2016. A strong bond between the community and the extensionists was formed, which allowed a better follow-up of the target audience during this period. Final Thoughts: Practice is a major ally for improving academic learning, and outreach projects help improve the knowledge gained throughout the undergraduate degree, improve self-confidence, provide professional knowledge in the chosen field, improve curriculum and increasing the chances for the job market. And Project Sementinha provides this to extensionists.Introdução: Nos cursos da área da saúde os estudantes tem a possibilidade de ter contato com a comunidade ainda nos primeiros semestres da graduação através dos projetos de extensão. Esse contato inicial com a comunidade vem possibilitando a formação de profissionais mais críticos, criativos e sensíveis às problemáticas sociais. Objetivo: Assim, este trabalho de conclusão de curso, apresentado na forma de artigo, objetiva apresentar o artigo PROJETO SEMENTINHA: Atuante na Prevenção da Síndrome Congênita do Zika Vírus, publicado na revista Panorâmica do CUA. Metodologia: Trata-se de um relato de experiência apresentado em forma de artigo do manuscrito submetido a revista PANORAMICA aceito em 27 agosto de 2018. Resultado. Foram acompanhados 107 gestantes/puérperas e 56 adolescentes, desde o surto de zika em 2016. Formou-se um vínculo grande entre a comunidade e os extencionista o que possibilitou um melhor acompanhamento do público alvo nesse período. Considerações finais: A prática é o maior aliado para o aperfeiçoamento da aprendizagem acadêmica, e os projetos de extensão ajudam a aprimorar o conhecimento adquirido ao longo da graduação, além de melhorar a autoconfiança, proporcionar o conhecimento profissional na área escolhida, melhorando o currículo e aumentando as chances para o mercado de trabalho. E o Projeto Sementinha proporciona isto aos extensionistas.Universidade Federal de Mato GrossoBrasilInstituto de Ciências Humanas e Sociais (ICHS) – AraguaiaUFMT CUA - AraguaiaEnfermagem - CUAPereira, Queli Lisiane Castrohttp://lattes.cnpq.br/9976951086036940Pereira, Queli Lisiane Castrohttp://lattes.cnpq.br/9976951086036940Massmann, Patricia Fernandeshttp://lattes.cnpq.br/0893097253648631Silva, Priscilla Nicácio dahttp://lattes.cnpq.br/7712497807820394Ritter, Gilcilaine de Souza2021-12-20T19:36:05Z2019-09-062021-12-20T19:36:05Z2019-09-04info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/datasetRITTER, Gilcilaine de Souza. Projeto Sementinha: atuante na prevenção da Síndrome Congênita do Zika Vírus. 2019. 24 f. Monografia (Bacharelado em Enfermagem) – Instituto de Ciências Biológicas e da Saúde, Universidade Federal do Mato Grosso, Barra do Garças, 2019.http://bdm.ufmt.br/handle/1/2030porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Monografias da UFMTinstname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMT2021-12-28T06:03:21Zoai:localhost:1/2030Biblioteca Digital de Monografiahttps://bdm.ufmt.br/PUBhttp://200.129.241.122/oai/requestopendoar:2021-12-28T06:03:21falseBiblioteca Digital de Monografiahttps://bdm.ufmt.br/PUBhttp://200.129.241.122/oai/requestbibliotecacentral@ufmt.br||opendoar:2021-12-28T06:03:21Biblioteca Digital de Monografias da UFMT - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false |
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