ALFABETIZAÇÃO FINANCEIRA VERSUS COMPORTAMENTO FINANCEIRO: O Pagamento com Cartão de Crédito

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: M. Bogoni, Nadia
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: GUARISE, MARINEI, de Almeida, Mariza, Hein, Nelson
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Estudos e Pesquisas em Administração
Texto Completo: https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/repad/article/view/13183
Resumo: The topics on financial literacy, financial education and financial behavior has excelled in academia, this relevance is attributed to the increasing development of financial markets, demographic changes, economic, political and social factors which the company is exposed in recent decades. In this context, sought to investigate what financial performance, the effect of spending with a credit card and profile of income, the students of the Faculty of Economic Sciences, administrative and accounting (FEAC), the Universidade de Passo Fundo (UPF) in relation to the payment of the invoice of the credit card. The study is characterized as descriptive, data analysis was used for the statistical technique of ANACOR. Within the various findings highlights the fact that there occurs a significant relationship between age versus payment of the invoice credit card in relation to the commitment of the payment of the invoice of the card. It is expected that the study will contribute to promote economic and social improvements, in this way, allowing actions to be undertaken to reduce the levels of debt.
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spelling ALFABETIZAÇÃO FINANCEIRA VERSUS COMPORTAMENTO FINANCEIRO: O Pagamento com Cartão de CréditoAlfabetizacao Financeira. Comportamento Financeiro. Cartao de Credito.Financial Literacy. Financial Behavior. Credit card.The topics on financial literacy, financial education and financial behavior has excelled in academia, this relevance is attributed to the increasing development of financial markets, demographic changes, economic, political and social factors which the company is exposed in recent decades. In this context, sought to investigate what financial performance, the effect of spending with a credit card and profile of income, the students of the Faculty of Economic Sciences, administrative and accounting (FEAC), the Universidade de Passo Fundo (UPF) in relation to the payment of the invoice of the credit card. The study is characterized as descriptive, data analysis was used for the statistical technique of ANACOR. Within the various findings highlights the fact that there occurs a significant relationship between age versus payment of the invoice credit card in relation to the commitment of the payment of the invoice of the card. It is expected that the study will contribute to promote economic and social improvements, in this way, allowing actions to be undertaken to reduce the levels of debt.Os temas sobre alfabetização financeira, educação financeira e comportamento financeiro tem se destacado no meioacadêmico, esta relevância é atribuída ao crescente desenvolvimento dos mercados financeiros, das mudançasdemográficas, econômicas, políticas e sociais que a sociedade está exposta nas últimas décadas. Diante deste contexto,buscou-se investigar qual o comportamento financeiro, a partir dos gastos com cartão de crédito e perfil de renda, dosestudantes universitários da Faculdade de Ciências Econômicas, Administrativas e Contábeis (FEAC), da Universidade dePasso Fundo (UPF) em relação ao pagamento da fatura do cartão de crédito. O estudo é caracterizado como descritivo,para análise dos dados foi utilizado a técnica estatística da ANACOR. Dentro os diversos achados destaca-se o fato denão ocorrer uma relação significativa entre a idade versus pagamento da fatura de cartão de crédito em relação aocomprometimento do pagamento da fatura do cartão. Espera-se que o estudo contribua para oportunizar melhoriaseconômicas, sociais, desta forma, possibilitando que ações sejam realizadas para reduzir os níveis de endividamento.Universidade Federal de Mato Grosso - repadufmt@gmail.com2021-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdftext/htmlhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/repad/article/view/1318310.30781/repad.v5i3.13183Journal Study and Research in Administration; Vol. 5 No. 3 (2021): Edição v. 5 n. 3 (Setembro-Dezembro/2021)Revista Estudos e Pesquisas em Administração; v. 5 n. 3 (2021): Edição v. 5 n. 3 (Setembro-Dezembro/2021)2594-7559reponame:Revista Estudos e Pesquisas em Administraçãoinstname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMTporhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/repad/article/view/13183/10605https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/repad/article/view/13183/10606Copyright (c) 2021 NMB, MAMG, MA, NHhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessM. Bogoni, NadiaGUARISE, MARINEIde Almeida, MarizaHein, Nelson2021-12-31T21:30:28Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/13183Revistahttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/repadPUBhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/repad/oaicardoso9778@gmail.com||repadufmt@gmail.com2594-75592594-7559opendoar:2021-12-31T21:30:28Revista Estudos e Pesquisas em Administração - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false
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