THE PACT FOR THE STRENGTHENING OF MIDDLE SCHOOL IN MATO GROSSO: SUBJECTS, IDENTITY AND TRAINING

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pedrotti-Mansilla, Débora Eriléia
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Gomes, Luciane de Almeida, Pereira, Thaína Dantas
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Reamec
Texto Completo: https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5328
Resumo: This article has the objective to report about the process of continued formation on the Pact of strengthening of high school in the state of Mato Grosso, since the start with the institutional partnerships that are necessary in ensuring the execution of formation until the results and tests that were achieved during the process. The Pact in Mato Grosso has begun in 2013 and follows the draw built from the dialog of the actors involved in the process of formation, respecting the specificity and the policy of the continued formation of the state.
id UFMT-5_9f7025d64a75a7045713481b89f2ba72
oai_identifier_str oai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/5328
network_acronym_str UFMT-5
network_name_str Revista Reamec
repository_id_str
spelling THE PACT FOR THE STRENGTHENING OF MIDDLE SCHOOL IN MATO GROSSO: SUBJECTS, IDENTITY AND TRAININGO PACTO PELO FORTALECIMENTO DO ENSINO MÉDIO EM MATO EM GROSSO: SUJEITOS, IDENTIDADE E FORMAÇÃOEnsino MédioFortalecimentoFormação Docente.High SchoolStrengtheningTeacher FormationThis article has the objective to report about the process of continued formation on the Pact of strengthening of high school in the state of Mato Grosso, since the start with the institutional partnerships that are necessary in ensuring the execution of formation until the results and tests that were achieved during the process. The Pact in Mato Grosso has begun in 2013 and follows the draw built from the dialog of the actors involved in the process of formation, respecting the specificity and the policy of the continued formation of the state.Este artigo objetiva relatar o processo da formação continuada no âmbito do Pacto pelo Fortalecimento do Ensino Médio no estado de Mato Grosso, desde sua origem por meio das parcerias institucionais, necessárias para garantir a execução da formação, até os resultados e avaliações alcançados durante o seu percurso. O Pacto em Mato Grosso foi lançado ainda em 2013 e seguiu o desenho construído a partir do diálogo dos atores envolvidos no processo de formação, respeitando assim a especificidade e a política de formação continuada do estado.Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)2016-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/ziphttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/532810.26571/2318-6674.a2016.v4.n2.p57-66.i5328 REAMEC - Red Amazónica de Educación en Ciencias y Matemáticas; Vol. 4 Núm. 2 (2016): Julho a Dezembro de 2016; 57-66REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática; v. 4 n. 2 (2016): Julho a Dezembro de 2016; 57-66REAMEC Journal - Amazonian Network of Mathematical Education; Vol. 4 No. 2 (2016): Julho a Dezembro de 2016; 57-662318-6674reponame:Revista Reamecinstname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMTporhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5328/3522https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5328/9506https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5328/9505https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5328/9507https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5328/9508https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5328/9509Copyright (c) 2017 REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemáticahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPedrotti-Mansilla, Débora EriléiaGomes, Luciane de AlmeidaPereira, Thaína Dantas2017-12-13T10:01:57Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/5328Revistahttp://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/indexPUBhttp://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/oairevistareamec@gmail.com||2318-66742318-6674opendoar:2017-12-13T10:01:57Revista Reamec - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv THE PACT FOR THE STRENGTHENING OF MIDDLE SCHOOL IN MATO GROSSO: SUBJECTS, IDENTITY AND TRAINING
O PACTO PELO FORTALECIMENTO DO ENSINO MÉDIO EM MATO EM GROSSO: SUJEITOS, IDENTIDADE E FORMAÇÃO
title THE PACT FOR THE STRENGTHENING OF MIDDLE SCHOOL IN MATO GROSSO: SUBJECTS, IDENTITY AND TRAINING
spellingShingle THE PACT FOR THE STRENGTHENING OF MIDDLE SCHOOL IN MATO GROSSO: SUBJECTS, IDENTITY AND TRAINING
Pedrotti-Mansilla, Débora Eriléia
Ensino Médio
Fortalecimento
Formação Docente.
High School
Strengthening
Teacher Formation
title_short THE PACT FOR THE STRENGTHENING OF MIDDLE SCHOOL IN MATO GROSSO: SUBJECTS, IDENTITY AND TRAINING
title_full THE PACT FOR THE STRENGTHENING OF MIDDLE SCHOOL IN MATO GROSSO: SUBJECTS, IDENTITY AND TRAINING
title_fullStr THE PACT FOR THE STRENGTHENING OF MIDDLE SCHOOL IN MATO GROSSO: SUBJECTS, IDENTITY AND TRAINING
title_full_unstemmed THE PACT FOR THE STRENGTHENING OF MIDDLE SCHOOL IN MATO GROSSO: SUBJECTS, IDENTITY AND TRAINING
title_sort THE PACT FOR THE STRENGTHENING OF MIDDLE SCHOOL IN MATO GROSSO: SUBJECTS, IDENTITY AND TRAINING
author Pedrotti-Mansilla, Débora Eriléia
author_facet Pedrotti-Mansilla, Débora Eriléia
Gomes, Luciane de Almeida
Pereira, Thaína Dantas
author_role author
author2 Gomes, Luciane de Almeida
Pereira, Thaína Dantas
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pedrotti-Mansilla, Débora Eriléia
Gomes, Luciane de Almeida
Pereira, Thaína Dantas
dc.subject.por.fl_str_mv Ensino Médio
Fortalecimento
Formação Docente.
High School
Strengthening
Teacher Formation
topic Ensino Médio
Fortalecimento
Formação Docente.
High School
Strengthening
Teacher Formation
description This article has the objective to report about the process of continued formation on the Pact of strengthening of high school in the state of Mato Grosso, since the start with the institutional partnerships that are necessary in ensuring the execution of formation until the results and tests that were achieved during the process. The Pact in Mato Grosso has begun in 2013 and follows the draw built from the dialog of the actors involved in the process of formation, respecting the specificity and the policy of the continued formation of the state.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5328
10.26571/2318-6674.a2016.v4.n2.p57-66.i5328
url https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5328
identifier_str_mv 10.26571/2318-6674.a2016.v4.n2.p57-66.i5328
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5328/3522
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5328/9506
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5328/9505
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5328/9507
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5328/9508
https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/reamec/article/view/5328/9509
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/zip
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
dc.source.none.fl_str_mv REAMEC - Red Amazónica de Educación en Ciencias y Matemáticas; Vol. 4 Núm. 2 (2016): Julho a Dezembro de 2016; 57-66
REAMEC - Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática; v. 4 n. 2 (2016): Julho a Dezembro de 2016; 57-66
REAMEC Journal - Amazonian Network of Mathematical Education; Vol. 4 No. 2 (2016): Julho a Dezembro de 2016; 57-66
2318-6674
reponame:Revista Reamec
instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron:UFMT
instname_str Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron_str UFMT
institution UFMT
reponame_str Revista Reamec
collection Revista Reamec
repository.name.fl_str_mv Revista Reamec - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
repository.mail.fl_str_mv revistareamec@gmail.com||
_version_ 1797174814843076608