O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográfico
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMT |
Texto Completo: | http://ri.ufmt.br/handle/1/1994 |
Resumo: | This research proposes, through the study of concepts like fim induced tourism and place marketing, analyze Mato Grosso’s audiovisual market from the perspective of film induced tourism. The state of Mato Grosso does not have strategies that seek to promote the place through film or an audiovisual production system with national visibility. The research is based on an interdisciplinary context, linking the areas of economy, tourism and film and includes exploratory research, using the techniques of bibliographic and documentary research, as well as data collection and structured interview as means to build a theoretical framework on film induced tourism and on place marketing in Mato Grosso. At the end of the work, we intend to present an analysis of Mato Grosso’s audiovisual market and the outlook for the state so it can be incorporated into the targeted destinations for the practice of film induced tourism. |
id |
UFMT_14a7e6a41ff4a5cfc40749acc9baec1b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:localhost:1/1994 |
network_acronym_str |
UFMT |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFMT |
repository_id_str |
|
spelling |
O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográficoTurismo cinematográficoMarketing de lugaresCinemaCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTESFilm induced tourismPlace marketingCinemaThis research proposes, through the study of concepts like fim induced tourism and place marketing, analyze Mato Grosso’s audiovisual market from the perspective of film induced tourism. The state of Mato Grosso does not have strategies that seek to promote the place through film or an audiovisual production system with national visibility. The research is based on an interdisciplinary context, linking the areas of economy, tourism and film and includes exploratory research, using the techniques of bibliographic and documentary research, as well as data collection and structured interview as means to build a theoretical framework on film induced tourism and on place marketing in Mato Grosso. At the end of the work, we intend to present an analysis of Mato Grosso’s audiovisual market and the outlook for the state so it can be incorporated into the targeted destinations for the practice of film induced tourism.Sugere, por via do estudo dos conceitos de turismo cinematográfico e de marketing de lugares, analisar o mercado audiovisual mato-grossense sob a perspectiva do turismo cinematográfico. O Estado de Mato Grosso não possui estratégias que busquem promover o lugar por meio do cinema ou um sistema de produção audiovisual com visibilidade nacional. A investigação se baseia em um contexto interdisciplinar, relacionando às áreas da Economia, Turismo e Cinema e incorpora pesquisa exploratória, utilizando as técnicas de pesquisa bibliográfica e documental, assim como levantamento de dados e entrevista estruturada como meios para a elaboração de um referencial teórico sobre turismo cinematográfico e marketing de lugares, assim como para o estudo dos mercados de turismo e audiovisual em Mato Grosso. Ao final, pretende-se expressar uma análise sobre o mercado audiovisual mato-grossense e as perspectivas para que o Estado possa ser incorporado aos destinos visados para a prática do turismo cinematográfico.Universidade Federal de Mato GrossoBrasilFaculdade de Comunicação e Artes (FCA)UFMT CUC - CuiabáPrograma de Pós-Graduação em Estudos de Cultura ContemporâneaFernandez, Andréa Ferrazhttp://lattes.cnpq.br/3187083520316584Fernandez, Andréa Ferraz135.477.408-60http://lattes.cnpq.br/3187083520316584Azevedo, Maria Thereza de Oliveira546.410.717-72http://lattes.cnpq.br/8345268053922687041.161.083-08Banducci Júnior, Álvaro546.410.717-72http://lattes.cnpq.br/8256167155967725Carneiro, Licia Fassarella2020-03-12T13:42:42Z20172020-03-12T13:42:42Z2016-08-26info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisCARNEIRO, Licia Fassarella. O cinema mato-grossense: perspectivas do turismo cinematográfico. 2016. 94 f. Dissertação (Mestrado em Estudos de Cultura Contemporânea) - Universidade Federal de Mato Grosso, Instituto de Linguagens, Cuiabá, 2016.http://ri.ufmt.br/handle/1/1994porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMTinstname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMT2020-03-13T07:02:57Zoai:localhost:1/1994Repositório InstitucionalPUBhttp://ri.ufmt.br/oai/requestjordanbiblio@gmail.comopendoar:2020-03-13T07:02:57Repositório Institucional da UFMT - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográfico |
title |
O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográfico |
spellingShingle |
O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográfico Carneiro, Licia Fassarella Turismo cinematográfico Marketing de lugares Cinema CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES Film induced tourism Place marketing Cinema |
title_short |
O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográfico |
title_full |
O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográfico |
title_fullStr |
O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográfico |
title_full_unstemmed |
O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográfico |
title_sort |
O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográfico |
author |
Carneiro, Licia Fassarella |
author_facet |
Carneiro, Licia Fassarella |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Fernandez, Andréa Ferraz http://lattes.cnpq.br/3187083520316584 Fernandez, Andréa Ferraz 135.477.408-60 http://lattes.cnpq.br/3187083520316584 Azevedo, Maria Thereza de Oliveira 546.410.717-72 http://lattes.cnpq.br/8345268053922687 041.161.083-08 Banducci Júnior, Álvaro 546.410.717-72 http://lattes.cnpq.br/8256167155967725 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carneiro, Licia Fassarella |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Turismo cinematográfico Marketing de lugares Cinema CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES Film induced tourism Place marketing Cinema |
topic |
Turismo cinematográfico Marketing de lugares Cinema CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES Film induced tourism Place marketing Cinema |
description |
This research proposes, through the study of concepts like fim induced tourism and place marketing, analyze Mato Grosso’s audiovisual market from the perspective of film induced tourism. The state of Mato Grosso does not have strategies that seek to promote the place through film or an audiovisual production system with national visibility. The research is based on an interdisciplinary context, linking the areas of economy, tourism and film and includes exploratory research, using the techniques of bibliographic and documentary research, as well as data collection and structured interview as means to build a theoretical framework on film induced tourism and on place marketing in Mato Grosso. At the end of the work, we intend to present an analysis of Mato Grosso’s audiovisual market and the outlook for the state so it can be incorporated into the targeted destinations for the practice of film induced tourism. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-08-26 2017 2020-03-12T13:42:42Z 2020-03-12T13:42:42Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
CARNEIRO, Licia Fassarella. O cinema mato-grossense: perspectivas do turismo cinematográfico. 2016. 94 f. Dissertação (Mestrado em Estudos de Cultura Contemporânea) - Universidade Federal de Mato Grosso, Instituto de Linguagens, Cuiabá, 2016. http://ri.ufmt.br/handle/1/1994 |
identifier_str_mv |
CARNEIRO, Licia Fassarella. O cinema mato-grossense: perspectivas do turismo cinematográfico. 2016. 94 f. Dissertação (Mestrado em Estudos de Cultura Contemporânea) - Universidade Federal de Mato Grosso, Instituto de Linguagens, Cuiabá, 2016. |
url |
http://ri.ufmt.br/handle/1/1994 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Mato Grosso Brasil Faculdade de Comunicação e Artes (FCA) UFMT CUC - Cuiabá Programa de Pós-Graduação em Estudos de Cultura Contemporânea |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Mato Grosso Brasil Faculdade de Comunicação e Artes (FCA) UFMT CUC - Cuiabá Programa de Pós-Graduação em Estudos de Cultura Contemporânea |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFMT instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) instacron:UFMT |
instname_str |
Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
instacron_str |
UFMT |
institution |
UFMT |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFMT |
collection |
Repositório Institucional da UFMT |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFMT - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
jordanbiblio@gmail.com |
_version_ |
1804648502938042368 |