O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográfico

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carneiro, Licia Fassarella
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFMT
Texto Completo: http://ri.ufmt.br/handle/1/1994
Resumo: This research proposes, through the study of concepts like fim induced tourism and place marketing, analyze Mato Grosso’s audiovisual market from the perspective of film induced tourism. The state of Mato Grosso does not have strategies that seek to promote the place through film or an audiovisual production system with national visibility. The research is based on an interdisciplinary context, linking the areas of economy, tourism and film and includes exploratory research, using the techniques of bibliographic and documentary research, as well as data collection and structured interview as means to build a theoretical framework on film induced tourism and on place marketing in Mato Grosso. At the end of the work, we intend to present an analysis of Mato Grosso’s audiovisual market and the outlook for the state so it can be incorporated into the targeted destinations for the practice of film induced tourism.
id UFMT_14a7e6a41ff4a5cfc40749acc9baec1b
oai_identifier_str oai:localhost:1/1994
network_acronym_str UFMT
network_name_str Repositório Institucional da UFMT
repository_id_str
spelling O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográficoTurismo cinematográficoMarketing de lugaresCinemaCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTESFilm induced tourismPlace marketingCinemaThis research proposes, through the study of concepts like fim induced tourism and place marketing, analyze Mato Grosso’s audiovisual market from the perspective of film induced tourism. The state of Mato Grosso does not have strategies that seek to promote the place through film or an audiovisual production system with national visibility. The research is based on an interdisciplinary context, linking the areas of economy, tourism and film and includes exploratory research, using the techniques of bibliographic and documentary research, as well as data collection and structured interview as means to build a theoretical framework on film induced tourism and on place marketing in Mato Grosso. At the end of the work, we intend to present an analysis of Mato Grosso’s audiovisual market and the outlook for the state so it can be incorporated into the targeted destinations for the practice of film induced tourism.Sugere, por via do estudo dos conceitos de turismo cinematográfico e de marketing de lugares, analisar o mercado audiovisual mato-grossense sob a perspectiva do turismo cinematográfico. O Estado de Mato Grosso não possui estratégias que busquem promover o lugar por meio do cinema ou um sistema de produção audiovisual com visibilidade nacional. A investigação se baseia em um contexto interdisciplinar, relacionando às áreas da Economia, Turismo e Cinema e incorpora pesquisa exploratória, utilizando as técnicas de pesquisa bibliográfica e documental, assim como levantamento de dados e entrevista estruturada como meios para a elaboração de um referencial teórico sobre turismo cinematográfico e marketing de lugares, assim como para o estudo dos mercados de turismo e audiovisual em Mato Grosso. Ao final, pretende-se expressar uma análise sobre o mercado audiovisual mato-grossense e as perspectivas para que o Estado possa ser incorporado aos destinos visados para a prática do turismo cinematográfico.Universidade Federal de Mato GrossoBrasilFaculdade de Comunicação e Artes (FCA)UFMT CUC - CuiabáPrograma de Pós-Graduação em Estudos de Cultura ContemporâneaFernandez, Andréa Ferrazhttp://lattes.cnpq.br/3187083520316584Fernandez, Andréa Ferraz135.477.408-60http://lattes.cnpq.br/3187083520316584Azevedo, Maria Thereza de Oliveira546.410.717-72http://lattes.cnpq.br/8345268053922687041.161.083-08Banducci Júnior, Álvaro546.410.717-72http://lattes.cnpq.br/8256167155967725Carneiro, Licia Fassarella2020-03-12T13:42:42Z20172020-03-12T13:42:42Z2016-08-26info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisCARNEIRO, Licia Fassarella. O cinema mato-grossense: perspectivas do turismo cinematográfico. 2016. 94 f. Dissertação (Mestrado em Estudos de Cultura Contemporânea) - Universidade Federal de Mato Grosso, Instituto de Linguagens, Cuiabá, 2016.http://ri.ufmt.br/handle/1/1994porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMTinstname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMT2020-03-13T07:02:57Zoai:localhost:1/1994Repositório InstitucionalPUBhttp://ri.ufmt.br/oai/requestjordanbiblio@gmail.comopendoar:2020-03-13T07:02:57Repositório Institucional da UFMT - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográfico
title O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográfico
spellingShingle O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográfico
Carneiro, Licia Fassarella
Turismo cinematográfico
Marketing de lugares
Cinema
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES
Film induced tourism
Place marketing
Cinema
title_short O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográfico
title_full O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográfico
title_fullStr O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográfico
title_full_unstemmed O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográfico
title_sort O cinema mato-grossense : perspectivas do turismo cinematográfico
author Carneiro, Licia Fassarella
author_facet Carneiro, Licia Fassarella
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Fernandez, Andréa Ferraz
http://lattes.cnpq.br/3187083520316584
Fernandez, Andréa Ferraz
135.477.408-60
http://lattes.cnpq.br/3187083520316584
Azevedo, Maria Thereza de Oliveira
546.410.717-72
http://lattes.cnpq.br/8345268053922687
041.161.083-08
Banducci Júnior, Álvaro
546.410.717-72
http://lattes.cnpq.br/8256167155967725
dc.contributor.author.fl_str_mv Carneiro, Licia Fassarella
dc.subject.por.fl_str_mv Turismo cinematográfico
Marketing de lugares
Cinema
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES
Film induced tourism
Place marketing
Cinema
topic Turismo cinematográfico
Marketing de lugares
Cinema
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES
Film induced tourism
Place marketing
Cinema
description This research proposes, through the study of concepts like fim induced tourism and place marketing, analyze Mato Grosso’s audiovisual market from the perspective of film induced tourism. The state of Mato Grosso does not have strategies that seek to promote the place through film or an audiovisual production system with national visibility. The research is based on an interdisciplinary context, linking the areas of economy, tourism and film and includes exploratory research, using the techniques of bibliographic and documentary research, as well as data collection and structured interview as means to build a theoretical framework on film induced tourism and on place marketing in Mato Grosso. At the end of the work, we intend to present an analysis of Mato Grosso’s audiovisual market and the outlook for the state so it can be incorporated into the targeted destinations for the practice of film induced tourism.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-08-26
2017
2020-03-12T13:42:42Z
2020-03-12T13:42:42Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv CARNEIRO, Licia Fassarella. O cinema mato-grossense: perspectivas do turismo cinematográfico. 2016. 94 f. Dissertação (Mestrado em Estudos de Cultura Contemporânea) - Universidade Federal de Mato Grosso, Instituto de Linguagens, Cuiabá, 2016.
http://ri.ufmt.br/handle/1/1994
identifier_str_mv CARNEIRO, Licia Fassarella. O cinema mato-grossense: perspectivas do turismo cinematográfico. 2016. 94 f. Dissertação (Mestrado em Estudos de Cultura Contemporânea) - Universidade Federal de Mato Grosso, Instituto de Linguagens, Cuiabá, 2016.
url http://ri.ufmt.br/handle/1/1994
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Mato Grosso
Brasil
Faculdade de Comunicação e Artes (FCA)
UFMT CUC - Cuiabá
Programa de Pós-Graduação em Estudos de Cultura Contemporânea
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Mato Grosso
Brasil
Faculdade de Comunicação e Artes (FCA)
UFMT CUC - Cuiabá
Programa de Pós-Graduação em Estudos de Cultura Contemporânea
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFMT
instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron:UFMT
instname_str Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron_str UFMT
institution UFMT
reponame_str Repositório Institucional da UFMT
collection Repositório Institucional da UFMT
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFMT - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
repository.mail.fl_str_mv jordanbiblio@gmail.com
_version_ 1804648502938042368