Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidores

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rauber, Tania Mara
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFMT
Texto Completo: http://ri.ufmt.br/handle/1/3309
Resumo: In the latest years, successful youtubers began to appear frequently commanding segments and even television programs. TV seeks to incorporate an alternative system, which has been successful in the network, mainly among young people, thus attracting this audience. We notice so that this process has not yet been consolidated and there was not youtubers loyalty in television programming. We propose to investigate the opinion of young followers concerned to the performance of network idols in TV programs. Do they agree? Do they prefer the youtuber on platform or on television? Considering study of specialized bibliography, questionnaire and exploratory observation, and use of qualitative-quantitative methodology, we did the fieldwork. We applied online questionnaire and gather a discussion group to debate about the presence of youtubers on TV and on YouTube. In the online questionnaire as well as in the discussion group, the participants evidences their preference for youtuber performance on the internet. Even though, they consider the presence of idols on television as something natural and that can bring benefits to professionals. However, this strategy is not seen as something of great impact, whether in the audience on TV, on Youtube itself, or in the relation between fan and idol.
id UFMT_5212183644456b1e16ff6d5be52947fa
oai_identifier_str oai:localhost:1/3309
network_acronym_str UFMT
network_name_str Repositório Institucional da UFMT
repository_id_str
spelling Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidoresYouTubeyoutubersTelevisãoParticipaçãoCulturalCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTESYouTubeYoutubersTelevisionParticipationCulturalIn the latest years, successful youtubers began to appear frequently commanding segments and even television programs. TV seeks to incorporate an alternative system, which has been successful in the network, mainly among young people, thus attracting this audience. We notice so that this process has not yet been consolidated and there was not youtubers loyalty in television programming. We propose to investigate the opinion of young followers concerned to the performance of network idols in TV programs. Do they agree? Do they prefer the youtuber on platform or on television? Considering study of specialized bibliography, questionnaire and exploratory observation, and use of qualitative-quantitative methodology, we did the fieldwork. We applied online questionnaire and gather a discussion group to debate about the presence of youtubers on TV and on YouTube. In the online questionnaire as well as in the discussion group, the participants evidences their preference for youtuber performance on the internet. Even though, they consider the presence of idols on television as something natural and that can bring benefits to professionals. However, this strategy is not seen as something of great impact, whether in the audience on TV, on Youtube itself, or in the relation between fan and idol.Nos últimos anos, youtubers de sucesso começaram a aparecer de forma recorrente à frente de quadros e até de programas televisivos. A tevê busca incorporar um sistema alternativo, que tem feito sucesso na rede, principalmente entre os jovens, e assim atrair este mesmo público. Notamos, portanto, que este processo ainda não se consolidou e não houve a fidelização de youtubers na programação televisiva. Propomos investigar qual a opinião de jovens seguidores quanto a atuação dos ídolos da rede em programas de tevê. Eles concordam? Preferem o youtuber na plataforma ou na televisão? Por meio de estudo de bibliografia especializada, questionário e observação exploratória, e uso de metodologia qualiquantitativa, procedemos os trabalhos de campo. Aplicamos questionário online e realizamos um grupo de discussão para debater sobre a presença do youtuber na tevê e no YouTube. Tanto no questionário online quanto no grupo de discussão, os respondentes evidenciam a preferência pela performance do youtuber na internet. Mesmo assim, consideram a presença dos ídolos na televisão como algo natural e que pode trazer benefícios para os profissionais. Porém, esta estratégia não é vista como algo de grande impacto seja na audiência na televisão, no próprio YouTube, ou na relação de fã e ídolo.Universidade Federal de Mato GrossoBrasilFaculdade de Comunicação e Artes (FCA)UFMT CUC - CuiabáPrograma de Pós-Graduação em Estudos de Cultura ContemporâneaMoreira, Benedito Dielciohttp://lattes.cnpq.br/2398425538697885Moreira, Benedito Dielcio695.511.978-87http://lattes.cnpq.br/2398425538697885Possari, Lúcia Helena Vendrúsculo747.762.588-20http://lattes.cnpq.br/6385055872621365695.511.978-87Jacks, Nilda Aparecida303.786.210-68http://lattes.cnpq.br/7001106299339932Rauber, Tania Mara2022-05-31T15:59:13Z2018-09-282022-05-31T15:59:13Z2018-07-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisRAUBER, Tania Mara. Youtubers na televisão: o que pensam jovens seguidores. 2018.102 f. Dissertação (Mestrado em Estudos de Cultura Contemporânea) - Universidade Federal de Mato Grosso, Faculdade de Comunicação e Artes, Cuiabá, 2018.http://ri.ufmt.br/handle/1/3309porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMTinstname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMT2022-06-02T07:04:01Zoai:localhost:1/3309Repositório InstitucionalPUBhttp://ri.ufmt.br/oai/requestjordanbiblio@gmail.comopendoar:2022-06-02T07:04:01Repositório Institucional da UFMT - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidores
title Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidores
spellingShingle Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidores
Rauber, Tania Mara
YouTube
youtubers
Televisão
Participação
Cultural
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES
YouTube
Youtubers
Television
Participation
Cultural
title_short Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidores
title_full Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidores
title_fullStr Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidores
title_full_unstemmed Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidores
title_sort Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidores
author Rauber, Tania Mara
author_facet Rauber, Tania Mara
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Moreira, Benedito Dielcio
http://lattes.cnpq.br/2398425538697885
Moreira, Benedito Dielcio
695.511.978-87
http://lattes.cnpq.br/2398425538697885
Possari, Lúcia Helena Vendrúsculo
747.762.588-20
http://lattes.cnpq.br/6385055872621365
695.511.978-87
Jacks, Nilda Aparecida
303.786.210-68
http://lattes.cnpq.br/7001106299339932
dc.contributor.author.fl_str_mv Rauber, Tania Mara
dc.subject.por.fl_str_mv YouTube
youtubers
Televisão
Participação
Cultural
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES
YouTube
Youtubers
Television
Participation
Cultural
topic YouTube
youtubers
Televisão
Participação
Cultural
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES
YouTube
Youtubers
Television
Participation
Cultural
description In the latest years, successful youtubers began to appear frequently commanding segments and even television programs. TV seeks to incorporate an alternative system, which has been successful in the network, mainly among young people, thus attracting this audience. We notice so that this process has not yet been consolidated and there was not youtubers loyalty in television programming. We propose to investigate the opinion of young followers concerned to the performance of network idols in TV programs. Do they agree? Do they prefer the youtuber on platform or on television? Considering study of specialized bibliography, questionnaire and exploratory observation, and use of qualitative-quantitative methodology, we did the fieldwork. We applied online questionnaire and gather a discussion group to debate about the presence of youtubers on TV and on YouTube. In the online questionnaire as well as in the discussion group, the participants evidences their preference for youtuber performance on the internet. Even though, they consider the presence of idols on television as something natural and that can bring benefits to professionals. However, this strategy is not seen as something of great impact, whether in the audience on TV, on Youtube itself, or in the relation between fan and idol.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-09-28
2018-07-31
2022-05-31T15:59:13Z
2022-05-31T15:59:13Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv RAUBER, Tania Mara. Youtubers na televisão: o que pensam jovens seguidores. 2018.102 f. Dissertação (Mestrado em Estudos de Cultura Contemporânea) - Universidade Federal de Mato Grosso, Faculdade de Comunicação e Artes, Cuiabá, 2018.
http://ri.ufmt.br/handle/1/3309
identifier_str_mv RAUBER, Tania Mara. Youtubers na televisão: o que pensam jovens seguidores. 2018.102 f. Dissertação (Mestrado em Estudos de Cultura Contemporânea) - Universidade Federal de Mato Grosso, Faculdade de Comunicação e Artes, Cuiabá, 2018.
url http://ri.ufmt.br/handle/1/3309
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Mato Grosso
Brasil
Faculdade de Comunicação e Artes (FCA)
UFMT CUC - Cuiabá
Programa de Pós-Graduação em Estudos de Cultura Contemporânea
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Mato Grosso
Brasil
Faculdade de Comunicação e Artes (FCA)
UFMT CUC - Cuiabá
Programa de Pós-Graduação em Estudos de Cultura Contemporânea
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFMT
instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron:UFMT
instname_str Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron_str UFMT
institution UFMT
reponame_str Repositório Institucional da UFMT
collection Repositório Institucional da UFMT
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFMT - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
repository.mail.fl_str_mv jordanbiblio@gmail.com
_version_ 1804648515332210688