Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidores
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMT |
Texto Completo: | http://ri.ufmt.br/handle/1/3309 |
Resumo: | In the latest years, successful youtubers began to appear frequently commanding segments and even television programs. TV seeks to incorporate an alternative system, which has been successful in the network, mainly among young people, thus attracting this audience. We notice so that this process has not yet been consolidated and there was not youtubers loyalty in television programming. We propose to investigate the opinion of young followers concerned to the performance of network idols in TV programs. Do they agree? Do they prefer the youtuber on platform or on television? Considering study of specialized bibliography, questionnaire and exploratory observation, and use of qualitative-quantitative methodology, we did the fieldwork. We applied online questionnaire and gather a discussion group to debate about the presence of youtubers on TV and on YouTube. In the online questionnaire as well as in the discussion group, the participants evidences their preference for youtuber performance on the internet. Even though, they consider the presence of idols on television as something natural and that can bring benefits to professionals. However, this strategy is not seen as something of great impact, whether in the audience on TV, on Youtube itself, or in the relation between fan and idol. |
id |
UFMT_5212183644456b1e16ff6d5be52947fa |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:localhost:1/3309 |
network_acronym_str |
UFMT |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFMT |
repository_id_str |
|
spelling |
Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidoresYouTubeyoutubersTelevisãoParticipaçãoCulturalCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTESYouTubeYoutubersTelevisionParticipationCulturalIn the latest years, successful youtubers began to appear frequently commanding segments and even television programs. TV seeks to incorporate an alternative system, which has been successful in the network, mainly among young people, thus attracting this audience. We notice so that this process has not yet been consolidated and there was not youtubers loyalty in television programming. We propose to investigate the opinion of young followers concerned to the performance of network idols in TV programs. Do they agree? Do they prefer the youtuber on platform or on television? Considering study of specialized bibliography, questionnaire and exploratory observation, and use of qualitative-quantitative methodology, we did the fieldwork. We applied online questionnaire and gather a discussion group to debate about the presence of youtubers on TV and on YouTube. In the online questionnaire as well as in the discussion group, the participants evidences their preference for youtuber performance on the internet. Even though, they consider the presence of idols on television as something natural and that can bring benefits to professionals. However, this strategy is not seen as something of great impact, whether in the audience on TV, on Youtube itself, or in the relation between fan and idol.Nos últimos anos, youtubers de sucesso começaram a aparecer de forma recorrente à frente de quadros e até de programas televisivos. A tevê busca incorporar um sistema alternativo, que tem feito sucesso na rede, principalmente entre os jovens, e assim atrair este mesmo público. Notamos, portanto, que este processo ainda não se consolidou e não houve a fidelização de youtubers na programação televisiva. Propomos investigar qual a opinião de jovens seguidores quanto a atuação dos ídolos da rede em programas de tevê. Eles concordam? Preferem o youtuber na plataforma ou na televisão? Por meio de estudo de bibliografia especializada, questionário e observação exploratória, e uso de metodologia qualiquantitativa, procedemos os trabalhos de campo. Aplicamos questionário online e realizamos um grupo de discussão para debater sobre a presença do youtuber na tevê e no YouTube. Tanto no questionário online quanto no grupo de discussão, os respondentes evidenciam a preferência pela performance do youtuber na internet. Mesmo assim, consideram a presença dos ídolos na televisão como algo natural e que pode trazer benefícios para os profissionais. Porém, esta estratégia não é vista como algo de grande impacto seja na audiência na televisão, no próprio YouTube, ou na relação de fã e ídolo.Universidade Federal de Mato GrossoBrasilFaculdade de Comunicação e Artes (FCA)UFMT CUC - CuiabáPrograma de Pós-Graduação em Estudos de Cultura ContemporâneaMoreira, Benedito Dielciohttp://lattes.cnpq.br/2398425538697885Moreira, Benedito Dielcio695.511.978-87http://lattes.cnpq.br/2398425538697885Possari, Lúcia Helena Vendrúsculo747.762.588-20http://lattes.cnpq.br/6385055872621365695.511.978-87Jacks, Nilda Aparecida303.786.210-68http://lattes.cnpq.br/7001106299339932Rauber, Tania Mara2022-05-31T15:59:13Z2018-09-282022-05-31T15:59:13Z2018-07-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisRAUBER, Tania Mara. Youtubers na televisão: o que pensam jovens seguidores. 2018.102 f. Dissertação (Mestrado em Estudos de Cultura Contemporânea) - Universidade Federal de Mato Grosso, Faculdade de Comunicação e Artes, Cuiabá, 2018.http://ri.ufmt.br/handle/1/3309porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMTinstname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMT2022-06-02T07:04:01Zoai:localhost:1/3309Repositório InstitucionalPUBhttp://ri.ufmt.br/oai/requestjordanbiblio@gmail.comopendoar:2022-06-02T07:04:01Repositório Institucional da UFMT - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidores |
title |
Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidores |
spellingShingle |
Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidores Rauber, Tania Mara YouTube youtubers Televisão Participação Cultural CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES YouTube Youtubers Television Participation Cultural |
title_short |
Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidores |
title_full |
Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidores |
title_fullStr |
Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidores |
title_full_unstemmed |
Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidores |
title_sort |
Youtubers na televisão : o que pensam jovens seguidores |
author |
Rauber, Tania Mara |
author_facet |
Rauber, Tania Mara |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Moreira, Benedito Dielcio http://lattes.cnpq.br/2398425538697885 Moreira, Benedito Dielcio 695.511.978-87 http://lattes.cnpq.br/2398425538697885 Possari, Lúcia Helena Vendrúsculo 747.762.588-20 http://lattes.cnpq.br/6385055872621365 695.511.978-87 Jacks, Nilda Aparecida 303.786.210-68 http://lattes.cnpq.br/7001106299339932 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rauber, Tania Mara |
dc.subject.por.fl_str_mv |
YouTube youtubers Televisão Participação Cultural CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES YouTube Youtubers Television Participation Cultural |
topic |
YouTube youtubers Televisão Participação Cultural CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES YouTube Youtubers Television Participation Cultural |
description |
In the latest years, successful youtubers began to appear frequently commanding segments and even television programs. TV seeks to incorporate an alternative system, which has been successful in the network, mainly among young people, thus attracting this audience. We notice so that this process has not yet been consolidated and there was not youtubers loyalty in television programming. We propose to investigate the opinion of young followers concerned to the performance of network idols in TV programs. Do they agree? Do they prefer the youtuber on platform or on television? Considering study of specialized bibliography, questionnaire and exploratory observation, and use of qualitative-quantitative methodology, we did the fieldwork. We applied online questionnaire and gather a discussion group to debate about the presence of youtubers on TV and on YouTube. In the online questionnaire as well as in the discussion group, the participants evidences their preference for youtuber performance on the internet. Even though, they consider the presence of idols on television as something natural and that can bring benefits to professionals. However, this strategy is not seen as something of great impact, whether in the audience on TV, on Youtube itself, or in the relation between fan and idol. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-09-28 2018-07-31 2022-05-31T15:59:13Z 2022-05-31T15:59:13Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
RAUBER, Tania Mara. Youtubers na televisão: o que pensam jovens seguidores. 2018.102 f. Dissertação (Mestrado em Estudos de Cultura Contemporânea) - Universidade Federal de Mato Grosso, Faculdade de Comunicação e Artes, Cuiabá, 2018. http://ri.ufmt.br/handle/1/3309 |
identifier_str_mv |
RAUBER, Tania Mara. Youtubers na televisão: o que pensam jovens seguidores. 2018.102 f. Dissertação (Mestrado em Estudos de Cultura Contemporânea) - Universidade Federal de Mato Grosso, Faculdade de Comunicação e Artes, Cuiabá, 2018. |
url |
http://ri.ufmt.br/handle/1/3309 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Mato Grosso Brasil Faculdade de Comunicação e Artes (FCA) UFMT CUC - Cuiabá Programa de Pós-Graduação em Estudos de Cultura Contemporânea |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Mato Grosso Brasil Faculdade de Comunicação e Artes (FCA) UFMT CUC - Cuiabá Programa de Pós-Graduação em Estudos de Cultura Contemporânea |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFMT instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) instacron:UFMT |
instname_str |
Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
instacron_str |
UFMT |
institution |
UFMT |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFMT |
collection |
Repositório Institucional da UFMT |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFMT - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
jordanbiblio@gmail.com |
_version_ |
1804648515332210688 |