A reforma do Estado nos anos 90 e suas implicações para as políticas públicas educacionais na região amazônica
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Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Novos Cadernos NAEA (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufpa.br/index.php/ncn/article/view/27 |
Resumo: | The article discusses how the State reform process has been developed in Brazil, focusing particularly the implications that this reordering has been bringing for the educational public politics, which began to be implemented in the amazon area by the government of the State of Pará since the second half of the nineties. Guided by the hypothesis that the educational politics practiced in the amazon area by the Para’s Government are based on the guide lines of the managerial public administration, the study considers the relationship of that choice with the widest process of those changes happened at the present time on the world wide capitalism. |
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A reforma do Estado nos anos 90 e suas implicações para as políticas públicas educacionais na região amazônicaA reforma do Estado nos anos 90 e suas implicações para as políticas públicas educacionais na região amazônicaThe article discusses how the State reform process has been developed in Brazil, focusing particularly the implications that this reordering has been bringing for the educational public politics, which began to be implemented in the amazon area by the government of the State of Pará since the second half of the nineties. Guided by the hypothesis that the educational politics practiced in the amazon area by the Para’s Government are based on the guide lines of the managerial public administration, the study considers the relationship of that choice with the widest process of those changes happened at the present time on the world wide capitalism.O artigo discute como está sendo desencadeado o processo de reforma do Estado no Brasil, detendo-se nas implicações que esse reordenamento tem trazido para as políticas públicas educacionais que começaram a ser implementadas na região amazônica pelo gestor público paraense a partir dos anos 90. Orientado pela hipótese de que as políticas educacionais colocadas em prática na região amazônica pelo governo do Estado do Pará fundamentam-se nos princípios da administração pública gerencial, o estudo considera a relação dessa escolha com o processo mais amplo das mudanças ocorridas no modelo produtivo capitalista na atualidade.Núcleo de Altos Estudos AmazônicosCorrêa, Paulo Ségio de Almeida2008-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufpa.br/index.php/ncn/article/view/2710.5801/ncn.v3i2.27Novos Cadernos NAEA; v. 3, n. 2 (2000)2179-75361516-6481reponame:Novos Cadernos NAEA (Online)instname:Universidade Federal do Pará (UFPA)instacron:UFPAporhttps://periodicos.ufpa.br/index.php/ncn/article/view/27/26Direitos autorais 2016 Novos Cadernos NAEAinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-06-06T18:39:17Zoai:ojs.periodicos.ufpa.br:article/27Revistahttp://www.periodicos.ufpa.br/index.php/ncnPUBhttps://periodicos.ufpa.br/index.php/ncn/oairevistanovoscadernosnaea@gmail.com||revistancnaea@ufpa.br2179-75361516-6481opendoar:2019-06-06T18:39:17Novos Cadernos NAEA (Online) - Universidade Federal do Pará (UFPA)false |
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