A theoretical contribution of the use of the STS approach in science teaching
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Data de Publicação: | 2012 |
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Título da fonte: | Amazônia (Universidade Federal do Pará. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/1656 |
Resumo: | The use of STS approach in science teaching has contributed positively to the civic education of the students, because it allows a better understanding of the variations of the social dynamics caused by scientific and technological advances. This article intends to offer, and at the sametime, to awaken in theteacher educators of licentiateship in Chemistry from the Federal Institute of Education of Maranhão (IFMA), the possibility of appropriation of a differentiated instructional approach, and and thus contribute to a reflection of their teaching practice, allowing the training of future teachers with a more interdisciplinary and contextualized vision of this area of scientific knowledge |
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A theoretical contribution of the use of the STS approach in science teachingUma contribuição teórica da utilização da abordagem CTS no ensino de ciênciasSTS; teacher education; chemistry educationCTS; formação de professores; ensino de químicaThe use of STS approach in science teaching has contributed positively to the civic education of the students, because it allows a better understanding of the variations of the social dynamics caused by scientific and technological advances. This article intends to offer, and at the sametime, to awaken in theteacher educators of licentiateship in Chemistry from the Federal Institute of Education of Maranhão (IFMA), the possibility of appropriation of a differentiated instructional approach, and and thus contribute to a reflection of their teaching practice, allowing the training of future teachers with a more interdisciplinary and contextualized vision of this area of scientific knowledgeA utilização da abordagem CTS no ensino de Ciências tem contribuído positivamente para a formação cidadã dos alunos, já que possibilita um melhor entendimento das variações da dinâmica social provocadas pelos avanços científico-tecnológicos. Este artigo pretende oferecer, e, ao mesmo tempo, despertar nos professores formadores do curso de Licenciatura em Química do Instituto Federal de Educação do Maranhão (IFMA) a possibilidade de apropriação de uma abordagem de ensino diferenciada, e com isto contribuir para uma reflexão de sua prática docente, possibilitando a formação de futuros professores com uma visão mais interdisciplinar e contextualizada desta área do conhecimento científico.Universidade Federal do ParáSouza, Fábio Lustosa2012-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufpa.br/index.php/revistaamazonia/article/view/165610.18542/amazrecm.v9i17.1656Amazônia: Revista de Educação em Ciências e Matemáticas; v. 9, n. 17 (2012); 109-121Amazônia - Journal of Science and Mathematics Education; v. 9, n. 17 (2012); 109-1212317-51251980-5128reponame:Amazônia (Universidade Federal do Pará. 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