THE VALUE OF KNOWLEDGE MEDIA FOR MARKETING: DELIVERY, DEVELOPMENT AND TRANSMISSION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Weingärtner Reis, Ingrid
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Souza, Mariane Ramos de, Ulbricht, Vania Ribas, Macedo, Marcelo, Santos, Neri dos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Perspectivas em Gestão & Conhecimento
Texto Completo: https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/pgc/article/view/69342
Resumo: The importance of knowledge in today's world is undeniable. So much so that we now recognize ourselves as living in the knowledge society. This society is characterized by both access to information and knowledge, as well as the wide range of relationships facilitated by different types of technologies and media. This article is a scoping review of literature that addresses the significance of knowledge media for organizations, especially in relation to marketing processes. The main findings indicate that knowledge media generate value for companies and marketing processes by facilitating delivery, enabling the development of new knowledge, and disseminating the results of innovations.
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spelling THE VALUE OF KNOWLEDGE MEDIA FOR MARKETING: DELIVERY, DEVELOPMENT AND TRANSMISSIONEL VALOR DE LOS MEDIOS DE CONOCIMIENTO PARA EL MARKETING: ENTREGA, DESARROLLO Y TRANSMISIÓNO valor das mídias do conhecimento para o marketing: entrega, desenvolvimento e transmissãoThe importance of knowledge in today's world is undeniable. So much so that we now recognize ourselves as living in the knowledge society. This society is characterized by both access to information and knowledge, as well as the wide range of relationships facilitated by different types of technologies and media. This article is a scoping review of literature that addresses the significance of knowledge media for organizations, especially in relation to marketing processes. The main findings indicate that knowledge media generate value for companies and marketing processes by facilitating delivery, enabling the development of new knowledge, and disseminating the results of innovations.La importancia del conocimiento hoy en día es innegable. Tanto es así que ya nos reconocemos viviendo en la sociedad del conocimiento. Ésta se caracteriza tanto por el acceso a la información y al conocimiento como por la amplia posibilidad de relaciones mediadas por diferentes tipos de tecnologías y medios de comunicación. Este artículo es una revisión de la literatura sobre la importancia de los medios de conocimiento para las organizaciones, especialmente en lo que se refiere a los procesos de marketing. Los principales resultados muestran que los medios de conocimiento generan valor para las empresas y los procesos de comercialización al aportar, permitir el desarrollo de nuevos conocimientos y transmitir los resultados de las innovaciones. Traducción realizada con la versión gratuita del traductor www.DeepL.com/TranslatorÉ inegável a importância que o conhecimento tem nos dias atuais. Tanto é assim, que, contemporaneamente, nos reconhecemos vivendo na sociedade do conhecimento. Esta é caracterizada tanto pelo acesso à informações e conhecimentos, quanto pela ampla possibilidade de relacionamento intermediado por distintos tipos de tecnologias e mídias. O presente artigo é uma revisão de escopo da literatura que aborda a importância que as mídias do conhecimento têm para as organizações, especialmente no que concerne aos processos de marketing. Os principais resultados apontam que as mídias do conhecimento geram valor para as empresas e os processos de marketing ao realizar a entrega, possibilitar o desenvolvimento de novos conhecimentos e transmitir os resultados das inovações.Universidade Federal da Paraíba2024-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion"Memória de evento"application/pdfhttps://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/pgc/article/view/69342Perspectivas em Gestão & Conhecimento; v. 14 n. 1 (2024); 196-2102236-417Xreponame:Perspectivas em Gestão & Conhecimentoinstname:Universidade Federal da Paraíba (UFPB)instacron:UFPBporhttps://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/pgc/article/view/69342/39335Copyright (c) 2024 Perspectivas em Gestão & Conhecimentoinfo:eu-repo/semantics/openAccessWeingärtner Reis, IngridSouza, Mariane Ramos deUlbricht, Vania RibasMacedo, Marcelo Santos, Neri dos2024-04-30T14:58:49Zoai:periodicos.ufpb.br:article/69342Revistahttps://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/pgcPUBhttps://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/pgc/oailucianna.costa@yahoo.com.br || henry.poncio@gmail.com || periodicos.ufpb@gmail.com2236-417X2236-417Xopendoar:2024-04-30T14:58:49Perspectivas em Gestão & Conhecimento - Universidade Federal da Paraíba (UFPB)false
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