Portal do egresso: proposta para acompanhamento de egressos do mestrado profissional em Gestão nas Organizações Aprendentes

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Souza, Mariana Celeste Carvalho da Silva de
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB
Texto Completo: https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/24220
Resumo: The main objective of this technical report is to create, in the form of a prototype, the MPGOA Graduate Portal. Graduate school courses in Brazil are submitted to a Quadrennial Evaluation promoted by CAPES and, thus, must comply with the items demanded in Evaluation Forms. Besides other questions, these items also deal with subjects such as course self-evaluation, graduates follow-up and course visibility in communication media, which are the topics approached in this report. In order to do that, the following concepts are presented: learning, both on individual and organizational level; learning organizations; CAPES evaluation form; self-evaluation; graduates follow-up; internet in Brazil; Digital Information and Communication Technologies. The construction of the Graduate Portal used steps of the Design Thinking process, a methodology applied when prototypes are intended to be created. Questionnaires were also applied with MPGOA’s graduates, whose answers, besides being important elements in the conception of the Portal, also helped the brief data analysis presented here. As a result, the report presents a hyperlink to the MPGOA Graduate Portal, created with Google Sites, conceptually representing the creation of a follow-up mechanism for the graduates from Master’s Program in Learning Organizations Management.
id UFPB_eeb70c8c1ca108056b57d87cc9918a7c
oai_identifier_str oai:repositorio.ufpb.br:123456789/24220
network_acronym_str UFPB
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB
repository_id_str
spelling Portal do egresso: proposta para acompanhamento de egressos do mestrado profissional em Gestão nas Organizações AprendentesEgressosAutoavaliaçãoPrototipagemDesign thinkingGraduatesSelf-evaluationPrototypingCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOThe main objective of this technical report is to create, in the form of a prototype, the MPGOA Graduate Portal. Graduate school courses in Brazil are submitted to a Quadrennial Evaluation promoted by CAPES and, thus, must comply with the items demanded in Evaluation Forms. Besides other questions, these items also deal with subjects such as course self-evaluation, graduates follow-up and course visibility in communication media, which are the topics approached in this report. In order to do that, the following concepts are presented: learning, both on individual and organizational level; learning organizations; CAPES evaluation form; self-evaluation; graduates follow-up; internet in Brazil; Digital Information and Communication Technologies. The construction of the Graduate Portal used steps of the Design Thinking process, a methodology applied when prototypes are intended to be created. Questionnaires were also applied with MPGOA’s graduates, whose answers, besides being important elements in the conception of the Portal, also helped the brief data analysis presented here. As a result, the report presents a hyperlink to the MPGOA Graduate Portal, created with Google Sites, conceptually representing the creation of a follow-up mechanism for the graduates from Master’s Program in Learning Organizations Management.NenhumaO objetivo geral deste relatório técnico é construir, em forma de protótipo, o Portal do Egresso MPGOA. Os cursos de pós-graduação no Brasil passam por Avaliação Quadrienal promovida pela CAPES, devendo, portanto, atender a itens exigidos em Fichas de Avaliação. Além de outras questões, esses itens tratam também da autoavaliação do curso, acompanhamento de egressos e visibilidade do curso em mídias de comunicação, que serão os tópicos abordados nesse relatório. Para isso, são apresentados os conceitos de aprendizagem, tanto em nível individual quanto organizacional; organizações aprendentes; ficha de avaliação CAPES; autoavaliação; acompanhamento de egressos; internet no Brasil; e Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação. Na construção do Portal do Egresso, foram utilizadas as etapas do Design Thinking, metodologia utilizada quando se quer empreender protótipos. Também foram aplicados questionários com os egressos e pré-egressos do MPGOA, cujas respostas, além de constituírem elementos importantes na concepção do Portal, serviram também para a breve análise de dados aqui apresentada. Como resultado, apresenta o link do Portal do Egresso MPGOA, criado a partir da plataforma Google Sites, representando conceitualmente a criação de um mecanismo de acompanhamento dos egressos do Mestrado Profissional em Gestão nas Organizações Aprendentes.Universidade Federal da ParaíbaBrasilEducaçãoPrograma de Pós-Graduação em Mestrado em Gestão de Organizações AprendentesUFPBPrestes, Emília Maria da Trindadehttp://lattes.cnpq.br/8104627122146105Souza, Mariana Celeste Carvalho da Silva de2022-08-11T17:40:09Z2022-07-222022-08-11T17:40:09Z2022-06-03info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesishttps://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/24220porAttribution-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPBinstname:Universidade Federal da Paraíba (UFPB)instacron:UFPB2022-10-25T13:18:49Zoai:repositorio.ufpb.br:123456789/24220Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufpb.br/PUBhttp://tede.biblioteca.ufpb.br:8080/oai/requestdiretoria@ufpb.br|| diretoria@ufpb.bropendoar:2022-10-25T13:18:49Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB - Universidade Federal da Paraíba (UFPB)false
dc.title.none.fl_str_mv Portal do egresso: proposta para acompanhamento de egressos do mestrado profissional em Gestão nas Organizações Aprendentes
title Portal do egresso: proposta para acompanhamento de egressos do mestrado profissional em Gestão nas Organizações Aprendentes
spellingShingle Portal do egresso: proposta para acompanhamento de egressos do mestrado profissional em Gestão nas Organizações Aprendentes
Souza, Mariana Celeste Carvalho da Silva de
Egressos
Autoavaliação
Prototipagem
Design thinking
Graduates
Self-evaluation
Prototyping
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
title_short Portal do egresso: proposta para acompanhamento de egressos do mestrado profissional em Gestão nas Organizações Aprendentes
title_full Portal do egresso: proposta para acompanhamento de egressos do mestrado profissional em Gestão nas Organizações Aprendentes
title_fullStr Portal do egresso: proposta para acompanhamento de egressos do mestrado profissional em Gestão nas Organizações Aprendentes
title_full_unstemmed Portal do egresso: proposta para acompanhamento de egressos do mestrado profissional em Gestão nas Organizações Aprendentes
title_sort Portal do egresso: proposta para acompanhamento de egressos do mestrado profissional em Gestão nas Organizações Aprendentes
author Souza, Mariana Celeste Carvalho da Silva de
author_facet Souza, Mariana Celeste Carvalho da Silva de
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Prestes, Emília Maria da Trindade
http://lattes.cnpq.br/8104627122146105
dc.contributor.author.fl_str_mv Souza, Mariana Celeste Carvalho da Silva de
dc.subject.por.fl_str_mv Egressos
Autoavaliação
Prototipagem
Design thinking
Graduates
Self-evaluation
Prototyping
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
topic Egressos
Autoavaliação
Prototipagem
Design thinking
Graduates
Self-evaluation
Prototyping
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
description The main objective of this technical report is to create, in the form of a prototype, the MPGOA Graduate Portal. Graduate school courses in Brazil are submitted to a Quadrennial Evaluation promoted by CAPES and, thus, must comply with the items demanded in Evaluation Forms. Besides other questions, these items also deal with subjects such as course self-evaluation, graduates follow-up and course visibility in communication media, which are the topics approached in this report. In order to do that, the following concepts are presented: learning, both on individual and organizational level; learning organizations; CAPES evaluation form; self-evaluation; graduates follow-up; internet in Brazil; Digital Information and Communication Technologies. The construction of the Graduate Portal used steps of the Design Thinking process, a methodology applied when prototypes are intended to be created. Questionnaires were also applied with MPGOA’s graduates, whose answers, besides being important elements in the conception of the Portal, also helped the brief data analysis presented here. As a result, the report presents a hyperlink to the MPGOA Graduate Portal, created with Google Sites, conceptually representing the creation of a follow-up mechanism for the graduates from Master’s Program in Learning Organizations Management.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-08-11T17:40:09Z
2022-07-22
2022-08-11T17:40:09Z
2022-06-03
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/24220
url https://repositorio.ufpb.br/jspui/handle/123456789/24220
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv Attribution-NoDerivs 3.0 Brazil
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Attribution-NoDerivs 3.0 Brazil
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/br/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Paraíba
Brasil
Educação
Programa de Pós-Graduação em Mestrado em Gestão de Organizações Aprendentes
UFPB
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Paraíba
Brasil
Educação
Programa de Pós-Graduação em Mestrado em Gestão de Organizações Aprendentes
UFPB
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB
instname:Universidade Federal da Paraíba (UFPB)
instacron:UFPB
instname_str Universidade Federal da Paraíba (UFPB)
instacron_str UFPB
institution UFPB
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UFPB - Universidade Federal da Paraíba (UFPB)
repository.mail.fl_str_mv diretoria@ufpb.br|| diretoria@ufpb.br
_version_ 1801842998752837632