Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managers

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pereira, Fernando Antonio de Melo
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Ramos, Anatália Saraiva Martins, Gouvêa, Maria Aparecida
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Journal of Perspectives in Management
Texto Completo: https://periodicos.ufpe.br/revistas/index.php/jpm/article/view/231690
Resumo: The e-learning is an information and communication technology that has been gaining ground in private and public organizational environments. It also constitutes a mode of teaching in constant development. The study aimed to evaluate satisfaction and intention of continuance of use in elearning services, categorized by demographic variables. The survey presents a quantitative approach (survey online), obtaining a sample corresponding to 343 observations. Data analysis involved the use of multivariate analysis of variance (MANOVA). The results indicate significant differences between the variables of satisfaction and intention of continuance of use by age and the combination of gender and age group. The study has practical implications for intensifying the use of e-learning services for online training in public organizations, as well as disseminating a results evaluation tool capable of evaluating employees' behavior regarding the use of technology by demographic groups.
id UFPE-4_218f66fba04572354201a4676a54d255
oai_identifier_str oai:oai.periodicos.ufpe.br:article/231690
network_acronym_str UFPE-4
network_name_str Journal of Perspectives in Management
repository_id_str
spelling Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managersDiferencias demográficas en la satisfacción de los cursos de e-learning: un análisis con gestores púbicosDiferenças demográficas na Satisfação em Cursos de e-learning: Uma análise com Gestores PúblicosE-learningSatisfactionPublic ManagementMANOVAE-learningSatisfactionGestión PúblicaMANOVAE-learningSatisfaçãoGestão PúblicaMANOVAThe e-learning is an information and communication technology that has been gaining ground in private and public organizational environments. It also constitutes a mode of teaching in constant development. The study aimed to evaluate satisfaction and intention of continuance of use in elearning services, categorized by demographic variables. The survey presents a quantitative approach (survey online), obtaining a sample corresponding to 343 observations. Data analysis involved the use of multivariate analysis of variance (MANOVA). The results indicate significant differences between the variables of satisfaction and intention of continuance of use by age and the combination of gender and age group. The study has practical implications for intensifying the use of e-learning services for online training in public organizations, as well as disseminating a results evaluation tool capable of evaluating employees' behavior regarding the use of technology by demographic groups.El e-learning es una tecnología de la información y la comunicación que ha ido ganando terreno en entornos de organizaciones privadas y públicas. También constituye un modo de enseñanza en constante desarrollo. El estudio tuvo como objetivo evaluar la satisfacción y la intención de continuar el uso en los servicios de e-learning, categorizados por variables demográficas. La encuesta presenta un enfoque cuantitativo (encuesta en línea), obteniendo una muestra correspondiente a 343 observaciones. El análisis de datos involucró el uso de análisis de varianza multivariante (MANOVA). Los resultados indican diferencias significativas entre las variables de satisfacción y la intención de continuar el uso por edad y la combinación de sexo y grupo de edad. El estudio tiene implicaciones prácticas para intensificar el uso de los servicios de e-learning para la capacitación en línea en organizaciones públicas, así como la difusión de una herramienta de evaluación de resultados capaz de evaluar el comportamiento de los empleados con respecto al uso de tecnología por parte de grupos demográficos.O e-learning é uma tecnologia de informação e comunicação que vem ganhando espaço em ambientes organizacionais privados e públicos. Também configura uma modalidade de ensino em constante desenvolvimento. O estudo pretendeu avaliar satisfação e intenção de continuidade de uso em serviços de e-learning, categorizados por variáveis demográficas. A pesquisa apresenta uma abordagem quantitativa (survey online), obtendo uma amostra correspondente a 343 observações. A análise dos dados envolveu o uso de análise multivariada de variância (MANOVA). Os resultados apontam diferenças significativas entre as variáveis de satisfação e intenção de continuidade de uso por faixa etária e a combinação de gênero e faixa etária. O estudo tem implicações práticas na intensificação do uso de serviços de e-learning para treinamentos online em organizações públicas, além de difundir uma ferramenta de avaliação de resultados capaz de avaliar comportamentos dos funcionários em relação ao uso da tecnologia por grupos demográficos. Universidade Federal de Pernambuco2017-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-reviewed ArticleMétodos Quantitativosapplication/pdfhttps://periodicos.ufpe.br/revistas/index.php/jpm/article/view/23169010.51359/2594-8040.2017.231690Journal of Perspectives in Management; Vol. 1 No. 1 (2017): Julho-dezembro; 2-20Journal of Perspectives in Management; v. 1 n. 1 (2017): Julho-dezembro; 2-202594-8040reponame:Journal of Perspectives in Managementinstname:Universidade Federal de Pernambuco (UFPE)instacron:UFPEporhttps://periodicos.ufpe.br/revistas/index.php/jpm/article/view/231690/25821Copyright (c) 2017 Fernando Antonio de Melo Pereira, Anatália Saraiva Martins Ramos, Maria Aparecida Gouvêainfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Fernando Antonio de MeloRamos, Anatália Saraiva MartinsGouvêa, Maria Aparecida2023-04-24T12:53:10Zoai:oai.periodicos.ufpe.br:article/231690Revistahttps://periodicos.ufpe.br/revistas/jpmPUBhttps://periodicos.ufpe.br/revistas/jpm/oaimarcele.elisa@ufpe.br || periodicos.ufpe@ufpe.br2594-80402594-8040opendoar:2023-04-24T12:53:10Journal of Perspectives in Management - Universidade Federal de Pernambuco (UFPE)false
dc.title.none.fl_str_mv Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managers
Diferencias demográficas en la satisfacción de los cursos de e-learning: un análisis con gestores púbicos
Diferenças demográficas na Satisfação em Cursos de e-learning: Uma análise com Gestores Públicos
title Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managers
spellingShingle Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managers
Pereira, Fernando Antonio de Melo
E-learning
Satisfaction
Public Management
MANOVA
E-learning
Satisfaction
Gestión Pública
MANOVA
E-learning
Satisfação
Gestão Pública
MANOVA
title_short Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managers
title_full Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managers
title_fullStr Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managers
title_full_unstemmed Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managers
title_sort Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managers
author Pereira, Fernando Antonio de Melo
author_facet Pereira, Fernando Antonio de Melo
Ramos, Anatália Saraiva Martins
Gouvêa, Maria Aparecida
author_role author
author2 Ramos, Anatália Saraiva Martins
Gouvêa, Maria Aparecida
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pereira, Fernando Antonio de Melo
Ramos, Anatália Saraiva Martins
Gouvêa, Maria Aparecida
dc.subject.por.fl_str_mv E-learning
Satisfaction
Public Management
MANOVA
E-learning
Satisfaction
Gestión Pública
MANOVA
E-learning
Satisfação
Gestão Pública
MANOVA
topic E-learning
Satisfaction
Public Management
MANOVA
E-learning
Satisfaction
Gestión Pública
MANOVA
E-learning
Satisfação
Gestão Pública
MANOVA
description The e-learning is an information and communication technology that has been gaining ground in private and public organizational environments. It also constitutes a mode of teaching in constant development. The study aimed to evaluate satisfaction and intention of continuance of use in elearning services, categorized by demographic variables. The survey presents a quantitative approach (survey online), obtaining a sample corresponding to 343 observations. Data analysis involved the use of multivariate analysis of variance (MANOVA). The results indicate significant differences between the variables of satisfaction and intention of continuance of use by age and the combination of gender and age group. The study has practical implications for intensifying the use of e-learning services for online training in public organizations, as well as disseminating a results evaluation tool capable of evaluating employees' behavior regarding the use of technology by demographic groups.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-12-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
Métodos Quantitativos
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufpe.br/revistas/index.php/jpm/article/view/231690
10.51359/2594-8040.2017.231690
url https://periodicos.ufpe.br/revistas/index.php/jpm/article/view/231690
identifier_str_mv 10.51359/2594-8040.2017.231690
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufpe.br/revistas/index.php/jpm/article/view/231690/25821
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Pernambuco
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Pernambuco
dc.source.none.fl_str_mv Journal of Perspectives in Management; Vol. 1 No. 1 (2017): Julho-dezembro; 2-20
Journal of Perspectives in Management; v. 1 n. 1 (2017): Julho-dezembro; 2-20
2594-8040
reponame:Journal of Perspectives in Management
instname:Universidade Federal de Pernambuco (UFPE)
instacron:UFPE
instname_str Universidade Federal de Pernambuco (UFPE)
instacron_str UFPE
institution UFPE
reponame_str Journal of Perspectives in Management
collection Journal of Perspectives in Management
repository.name.fl_str_mv Journal of Perspectives in Management - Universidade Federal de Pernambuco (UFPE)
repository.mail.fl_str_mv marcele.elisa@ufpe.br || periodicos.ufpe@ufpe.br
_version_ 1797041927864975360