Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Journal of Perspectives in Management |
Texto Completo: | https://periodicos.ufpe.br/revistas/index.php/jpm/article/view/231690 |
Resumo: | The e-learning is an information and communication technology that has been gaining ground in private and public organizational environments. It also constitutes a mode of teaching in constant development. The study aimed to evaluate satisfaction and intention of continuance of use in elearning services, categorized by demographic variables. The survey presents a quantitative approach (survey online), obtaining a sample corresponding to 343 observations. Data analysis involved the use of multivariate analysis of variance (MANOVA). The results indicate significant differences between the variables of satisfaction and intention of continuance of use by age and the combination of gender and age group. The study has practical implications for intensifying the use of e-learning services for online training in public organizations, as well as disseminating a results evaluation tool capable of evaluating employees' behavior regarding the use of technology by demographic groups. |
id |
UFPE-4_218f66fba04572354201a4676a54d255 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:oai.periodicos.ufpe.br:article/231690 |
network_acronym_str |
UFPE-4 |
network_name_str |
Journal of Perspectives in Management |
repository_id_str |
|
spelling |
Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managersDiferencias demográficas en la satisfacción de los cursos de e-learning: un análisis con gestores púbicosDiferenças demográficas na Satisfação em Cursos de e-learning: Uma análise com Gestores PúblicosE-learningSatisfactionPublic ManagementMANOVAE-learningSatisfactionGestión PúblicaMANOVAE-learningSatisfaçãoGestão PúblicaMANOVAThe e-learning is an information and communication technology that has been gaining ground in private and public organizational environments. It also constitutes a mode of teaching in constant development. The study aimed to evaluate satisfaction and intention of continuance of use in elearning services, categorized by demographic variables. The survey presents a quantitative approach (survey online), obtaining a sample corresponding to 343 observations. Data analysis involved the use of multivariate analysis of variance (MANOVA). The results indicate significant differences between the variables of satisfaction and intention of continuance of use by age and the combination of gender and age group. The study has practical implications for intensifying the use of e-learning services for online training in public organizations, as well as disseminating a results evaluation tool capable of evaluating employees' behavior regarding the use of technology by demographic groups.El e-learning es una tecnología de la información y la comunicación que ha ido ganando terreno en entornos de organizaciones privadas y públicas. También constituye un modo de enseñanza en constante desarrollo. El estudio tuvo como objetivo evaluar la satisfacción y la intención de continuar el uso en los servicios de e-learning, categorizados por variables demográficas. La encuesta presenta un enfoque cuantitativo (encuesta en línea), obteniendo una muestra correspondiente a 343 observaciones. El análisis de datos involucró el uso de análisis de varianza multivariante (MANOVA). Los resultados indican diferencias significativas entre las variables de satisfacción y la intención de continuar el uso por edad y la combinación de sexo y grupo de edad. El estudio tiene implicaciones prácticas para intensificar el uso de los servicios de e-learning para la capacitación en línea en organizaciones públicas, así como la difusión de una herramienta de evaluación de resultados capaz de evaluar el comportamiento de los empleados con respecto al uso de tecnología por parte de grupos demográficos.O e-learning é uma tecnologia de informação e comunicação que vem ganhando espaço em ambientes organizacionais privados e públicos. Também configura uma modalidade de ensino em constante desenvolvimento. O estudo pretendeu avaliar satisfação e intenção de continuidade de uso em serviços de e-learning, categorizados por variáveis demográficas. A pesquisa apresenta uma abordagem quantitativa (survey online), obtendo uma amostra correspondente a 343 observações. A análise dos dados envolveu o uso de análise multivariada de variância (MANOVA). Os resultados apontam diferenças significativas entre as variáveis de satisfação e intenção de continuidade de uso por faixa etária e a combinação de gênero e faixa etária. O estudo tem implicações práticas na intensificação do uso de serviços de e-learning para treinamentos online em organizações públicas, além de difundir uma ferramenta de avaliação de resultados capaz de avaliar comportamentos dos funcionários em relação ao uso da tecnologia por grupos demográficos. Universidade Federal de Pernambuco2017-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-reviewed ArticleMétodos Quantitativosapplication/pdfhttps://periodicos.ufpe.br/revistas/index.php/jpm/article/view/23169010.51359/2594-8040.2017.231690Journal of Perspectives in Management; Vol. 1 No. 1 (2017): Julho-dezembro; 2-20Journal of Perspectives in Management; v. 1 n. 1 (2017): Julho-dezembro; 2-202594-8040reponame:Journal of Perspectives in Managementinstname:Universidade Federal de Pernambuco (UFPE)instacron:UFPEporhttps://periodicos.ufpe.br/revistas/index.php/jpm/article/view/231690/25821Copyright (c) 2017 Fernando Antonio de Melo Pereira, Anatália Saraiva Martins Ramos, Maria Aparecida Gouvêainfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Fernando Antonio de MeloRamos, Anatália Saraiva MartinsGouvêa, Maria Aparecida2023-04-24T12:53:10Zoai:oai.periodicos.ufpe.br:article/231690Revistahttps://periodicos.ufpe.br/revistas/jpmPUBhttps://periodicos.ufpe.br/revistas/jpm/oaimarcele.elisa@ufpe.br || periodicos.ufpe@ufpe.br2594-80402594-8040opendoar:2023-04-24T12:53:10Journal of Perspectives in Management - Universidade Federal de Pernambuco (UFPE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managers Diferencias demográficas en la satisfacción de los cursos de e-learning: un análisis con gestores púbicos Diferenças demográficas na Satisfação em Cursos de e-learning: Uma análise com Gestores Públicos |
title |
Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managers |
spellingShingle |
Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managers Pereira, Fernando Antonio de Melo E-learning Satisfaction Public Management MANOVA E-learning Satisfaction Gestión Pública MANOVA E-learning Satisfação Gestão Pública MANOVA |
title_short |
Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managers |
title_full |
Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managers |
title_fullStr |
Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managers |
title_full_unstemmed |
Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managers |
title_sort |
Demografic differences in e-learning courses satisfaction: an analysis with public managers |
author |
Pereira, Fernando Antonio de Melo |
author_facet |
Pereira, Fernando Antonio de Melo Ramos, Anatália Saraiva Martins Gouvêa, Maria Aparecida |
author_role |
author |
author2 |
Ramos, Anatália Saraiva Martins Gouvêa, Maria Aparecida |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Fernando Antonio de Melo Ramos, Anatália Saraiva Martins Gouvêa, Maria Aparecida |
dc.subject.por.fl_str_mv |
E-learning Satisfaction Public Management MANOVA E-learning Satisfaction Gestión Pública MANOVA E-learning Satisfação Gestão Pública MANOVA |
topic |
E-learning Satisfaction Public Management MANOVA E-learning Satisfaction Gestión Pública MANOVA E-learning Satisfação Gestão Pública MANOVA |
description |
The e-learning is an information and communication technology that has been gaining ground in private and public organizational environments. It also constitutes a mode of teaching in constant development. The study aimed to evaluate satisfaction and intention of continuance of use in elearning services, categorized by demographic variables. The survey presents a quantitative approach (survey online), obtaining a sample corresponding to 343 observations. Data analysis involved the use of multivariate analysis of variance (MANOVA). The results indicate significant differences between the variables of satisfaction and intention of continuance of use by age and the combination of gender and age group. The study has practical implications for intensifying the use of e-learning services for online training in public organizations, as well as disseminating a results evaluation tool capable of evaluating employees' behavior regarding the use of technology by demographic groups. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article Métodos Quantitativos |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufpe.br/revistas/index.php/jpm/article/view/231690 10.51359/2594-8040.2017.231690 |
url |
https://periodicos.ufpe.br/revistas/index.php/jpm/article/view/231690 |
identifier_str_mv |
10.51359/2594-8040.2017.231690 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufpe.br/revistas/index.php/jpm/article/view/231690/25821 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Pernambuco |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Pernambuco |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal of Perspectives in Management; Vol. 1 No. 1 (2017): Julho-dezembro; 2-20 Journal of Perspectives in Management; v. 1 n. 1 (2017): Julho-dezembro; 2-20 2594-8040 reponame:Journal of Perspectives in Management instname:Universidade Federal de Pernambuco (UFPE) instacron:UFPE |
instname_str |
Universidade Federal de Pernambuco (UFPE) |
instacron_str |
UFPE |
institution |
UFPE |
reponame_str |
Journal of Perspectives in Management |
collection |
Journal of Perspectives in Management |
repository.name.fl_str_mv |
Journal of Perspectives in Management - Universidade Federal de Pernambuco (UFPE) |
repository.mail.fl_str_mv |
marcele.elisa@ufpe.br || periodicos.ufpe@ufpe.br |
_version_ |
1797041927864975360 |