Crowding e perfil do consumidor: influência na imagem varejista e intenção de compra do consumidor jovem
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Consumer Behavior Review |
Texto Completo: | https://periodicos.ufpe.br/revistas/index.php/cbr/article/view/245856 |
Resumo: | The study investigated how human density and the profile of other consumers influence the retailer's image and the purchase intentions of young consumers. Assuming an experimental quantitative approach, the study was carried out with 131 young consumers. From the results found, it is evident that human density can influence the store image, however, it alone does not influence the purchase decision. As for the profile of other consumers, this has no effect on the image of the store and on the intention to buy, suggesting that the young audience tends to be less impacted by the presence of other consumers. The work contributes to the understanding of the crowding phenomenon and the similarity perceived in retail environments, bringing evidence about young consumers. |
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Crowding e perfil do consumidor: influência na imagem varejista e intenção de compra do consumidor jovemCrowding e perfil do consumidor: influência na imagem varejista e intenção de compra do consumidor jovemCrowdingperceived similarityyoung peopleretail.Crowdingsimilaridade percebidapúblico jovemvarejointenção de compra.The study investigated how human density and the profile of other consumers influence the retailer's image and the purchase intentions of young consumers. Assuming an experimental quantitative approach, the study was carried out with 131 young consumers. From the results found, it is evident that human density can influence the store image, however, it alone does not influence the purchase decision. As for the profile of other consumers, this has no effect on the image of the store and on the intention to buy, suggesting that the young audience tends to be less impacted by the presence of other consumers. The work contributes to the understanding of the crowding phenomenon and the similarity perceived in retail environments, bringing evidence about young consumers.O estudo investigou como a densidade humana e o perfil dos outros consumidores influenciam a imagem do varejista e as intenções de compra de consumidores jovens. Assumindo uma abordagem quantitativa de caráter experimental, o estudo foi realizado junto a 131 jovens consumidores. A partir dos resultados encontrados, evidencia-se que a densidade humana pode influenciar a imagem de loja, entretanto, ela sozinha não influencia a decisão de compra. Quanto ao perfil dos outros consumidores, esse não exerce efeito sob a imagem de loja e sob a intenção de compra, sugerindo que o público jovem tende a ser menos impactado pela presença de outros consumidores. O trabalho contribui para o entendimento do fenômeno de crowding e da similaridade percebida em ambientes varejistas, trazendo evidências sobre consumidores jovens.Universidade Federal de Pernambuco2020-09-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa quantitativa; Pesquisa experimental.application/pdfhttps://periodicos.ufpe.br/revistas/index.php/cbr/article/view/24585610.51359/2526-7884.2020.245856CBR - Consumer Behavior Review; Vol. 4 No. 3 (2020): september-december; 309-323CBR - Consumer Behavior Review; v. 4 n. 3 (2020): setembro-dezembro; 309-3232526-7884reponame:Consumer Behavior Reviewinstname:Universidade Federal de Pernambuco (UFPE)instacron:UFPEporhttps://periodicos.ufpe.br/revistas/index.php/cbr/article/view/245856/36631Copyright (c) 2020 CBR - Consumer Behavior Reviewinfo:eu-repo/semantics/openAccessTrindade, Jaiany RochaVasconcelos Júnior, Renato MeiraMaciel Neto, TemístoclesAguiar, Edvan Cruz2023-05-26T02:01:37Zoai:oai.periodicos.ufpe.br:article/245856Revistahttps://periodicos.ufpe.br/revistas/cbrPUBhttps://periodicos.ufpe.br/revistas/cbr/oaicbr@ufpe.br||periodicos.ufpe@ufpe.br2526-78842526-7884opendoar:2023-05-26T02:01:37Consumer Behavior Review - Universidade Federal de Pernambuco (UFPE)false |
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The study investigated how human density and the profile of other consumers influence the retailer's image and the purchase intentions of young consumers. Assuming an experimental quantitative approach, the study was carried out with 131 young consumers. From the results found, it is evident that human density can influence the store image, however, it alone does not influence the purchase decision. As for the profile of other consumers, this has no effect on the image of the store and on the intention to buy, suggesting that the young audience tends to be less impacted by the presence of other consumers. The work contributes to the understanding of the crowding phenomenon and the similarity perceived in retail environments, bringing evidence about young consumers. |
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