CONSTRUÇÕES DE DIÁLOGOS E COMPARTILHAMENTO DO CONHECIMENTO – ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA, EDUCAÇÃO PATRIMONIAL E ARQUEOLOGIA PÚBLICA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos do LEPAARQ |
Texto Completo: | http://periodicos.ufpel.edu.br/ojs2/index.php/lepaarq/article/view/3139 |
Resumo: | This article aims to present some thoughts about Scientific Dissemination, Heritage Education and Public Archaeology. Often treated as synonymous, such terms refer to distinct practical and theoretical fields which substantially dialogue with archaeological practices. With that in mind, and not intent on exhausting the topic, the article will seek to trace the emergence of such proposals in Brazil and internationally, and to render a brief presentation of the concepts by investigating their uses over the past decades in countries where they were coined, as in the United States and Great Britain. |
id |
UFPEL-2_0ddb4586f84fc084d7aa84b948cc14b3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.10.0.0.224:article/3139 |
network_acronym_str |
UFPEL-2 |
network_name_str |
Cadernos do LEPAARQ |
repository_id_str |
|
spelling |
CONSTRUÇÕES DE DIÁLOGOS E COMPARTILHAMENTO DO CONHECIMENTO – ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA, EDUCAÇÃO PATRIMONIAL E ARQUEOLOGIA PÚBLICADIALOG CONSTRUCTIONS AND DISSEMINATION OF KNOWLEDGE - A FEW OBSERVATIONS ABOUT SCIENTIFIC DISCLOSURE, PATRIMONIAL EDUCATION AND PUBLIC ARCHAEOLOGYArchaeology, Heritage, Education.Arqueologia, Patrimônio, HistóriaArqueologia, Patrimônio, EducaçãoThis article aims to present some thoughts about Scientific Dissemination, Heritage Education and Public Archaeology. Often treated as synonymous, such terms refer to distinct practical and theoretical fields which substantially dialogue with archaeological practices. With that in mind, and not intent on exhausting the topic, the article will seek to trace the emergence of such proposals in Brazil and internationally, and to render a brief presentation of the concepts by investigating their uses over the past decades in countries where they were coined, as in the United States and Great Britain.Resumo: Este artigo tem como objetivo apresentar algumas reflexões sobre Divulgação Científica, Educação Patrimonial e Arqueologia Pública. Muitas vezes tratados como sinônimos, os termos referem-se a campos práticos e teóricos distintos que dialogam com as práticas arqueológicas. Com isso em mente, e não com a intenção de esgotar o tema, o artigo procurará traçar o surgimento de tais termos no Brasil e em âmbito internacional, e, trazer uma breve apresentação dos conceitos, investigando seus usos ao longo das últimas décadas em países onde foram cunhados, como nos Estados Unidos e Grã-Bretanha. Abstract: This article aims to present some thoughts about Scientific Dissemination, Heritage Education, and Public Archaeology. Often treated as synonymous, such terms refer to distinct practical and theoretical fields which substantially dialogue with archaeological practices. With that in mind, and not intent on exhausting the topic, the article will seek to trace the emergence of such proposals in Brazil and internationally, and to render a brief presentation of the concepts by investigating their uses over the past decades in countries where they were coined, as in the United States and Great Britain.Universidade Federal de PelotasSilva Menezes, Victor HenriqueBiazotto, Thiago AmaralMorais, Gabriela SouzaPompeu, PatríciaMonteiro, Ana Lídia MarquesCarvalho, Aline Vieira2014-03-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufpel.edu.br/ojs2/index.php/lepaarq/article/view/313910.15210/lepaarq.v11i21.31395391545420; V. 11, N. 21 (2014): JAN-JUN; 123-137Cadernos do LEPAARQ (UFPEL); V. 11, N. 21 (2014): JAN-JUN; 123-1372316-84121806-911810.15210/lepaarq.v11i21reponame:Cadernos do LEPAARQinstname:Universidade Federal de Pelotas (UFPEL)instacron:UFPELporhttp://periodicos.ufpel.edu.br/ojs2/index.php/lepaarq/article/view/3139/2943info:eu-repo/semantics/openAccess2020-08-21T03:33:07Zoai:ojs.10.0.0.224:article/3139Revistahttps://periodicos.ufpel.edu.br/ojs2/index.php/lepaarq/indexPUBhttp://periodicos.ufpel.edu.br/ojs2/index.php/lepaarq/oaimilheirarafael@gmail.com||brunoleo.ribeiro@gmail.com||milheirarafael@gmail.com|| brunoleo.ribeiro@gmail.com2316-84121806-9118opendoar:2020-08-21T03:33:07Cadernos do LEPAARQ - Universidade Federal de Pelotas (UFPEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
CONSTRUÇÕES DE DIÁLOGOS E COMPARTILHAMENTO DO CONHECIMENTO – ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA, EDUCAÇÃO PATRIMONIAL E ARQUEOLOGIA PÚBLICA DIALOG CONSTRUCTIONS AND DISSEMINATION OF KNOWLEDGE - A FEW OBSERVATIONS ABOUT SCIENTIFIC DISCLOSURE, PATRIMONIAL EDUCATION AND PUBLIC ARCHAEOLOGY |
title |
CONSTRUÇÕES DE DIÁLOGOS E COMPARTILHAMENTO DO CONHECIMENTO – ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA, EDUCAÇÃO PATRIMONIAL E ARQUEOLOGIA PÚBLICA |
spellingShingle |
CONSTRUÇÕES DE DIÁLOGOS E COMPARTILHAMENTO DO CONHECIMENTO – ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA, EDUCAÇÃO PATRIMONIAL E ARQUEOLOGIA PÚBLICA Silva Menezes, Victor Henrique Archaeology, Heritage, Education. Arqueologia, Patrimônio, História Arqueologia, Patrimônio, Educação |
title_short |
CONSTRUÇÕES DE DIÁLOGOS E COMPARTILHAMENTO DO CONHECIMENTO – ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA, EDUCAÇÃO PATRIMONIAL E ARQUEOLOGIA PÚBLICA |
title_full |
CONSTRUÇÕES DE DIÁLOGOS E COMPARTILHAMENTO DO CONHECIMENTO – ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA, EDUCAÇÃO PATRIMONIAL E ARQUEOLOGIA PÚBLICA |
title_fullStr |
CONSTRUÇÕES DE DIÁLOGOS E COMPARTILHAMENTO DO CONHECIMENTO – ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA, EDUCAÇÃO PATRIMONIAL E ARQUEOLOGIA PÚBLICA |
title_full_unstemmed |
CONSTRUÇÕES DE DIÁLOGOS E COMPARTILHAMENTO DO CONHECIMENTO – ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA, EDUCAÇÃO PATRIMONIAL E ARQUEOLOGIA PÚBLICA |
title_sort |
CONSTRUÇÕES DE DIÁLOGOS E COMPARTILHAMENTO DO CONHECIMENTO – ALGUMAS REFLEXÕES ACERCA DA DIVULGAÇÃO CIENTÍFICA, EDUCAÇÃO PATRIMONIAL E ARQUEOLOGIA PÚBLICA |
author |
Silva Menezes, Victor Henrique |
author_facet |
Silva Menezes, Victor Henrique Biazotto, Thiago Amaral Morais, Gabriela Souza Pompeu, Patrícia Monteiro, Ana Lídia Marques Carvalho, Aline Vieira |
author_role |
author |
author2 |
Biazotto, Thiago Amaral Morais, Gabriela Souza Pompeu, Patrícia Monteiro, Ana Lídia Marques Carvalho, Aline Vieira |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva Menezes, Victor Henrique Biazotto, Thiago Amaral Morais, Gabriela Souza Pompeu, Patrícia Monteiro, Ana Lídia Marques Carvalho, Aline Vieira |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Archaeology, Heritage, Education. Arqueologia, Patrimônio, História Arqueologia, Patrimônio, Educação |
topic |
Archaeology, Heritage, Education. Arqueologia, Patrimônio, História Arqueologia, Patrimônio, Educação |
description |
This article aims to present some thoughts about Scientific Dissemination, Heritage Education and Public Archaeology. Often treated as synonymous, such terms refer to distinct practical and theoretical fields which substantially dialogue with archaeological practices. With that in mind, and not intent on exhausting the topic, the article will seek to trace the emergence of such proposals in Brazil and internationally, and to render a brief presentation of the concepts by investigating their uses over the past decades in countries where they were coined, as in the United States and Great Britain. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-03-14 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufpel.edu.br/ojs2/index.php/lepaarq/article/view/3139 10.15210/lepaarq.v11i21.3139 |
url |
http://periodicos.ufpel.edu.br/ojs2/index.php/lepaarq/article/view/3139 |
identifier_str_mv |
10.15210/lepaarq.v11i21.3139 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufpel.edu.br/ojs2/index.php/lepaarq/article/view/3139/2943 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Pelotas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Pelotas |
dc.source.none.fl_str_mv |
5391545420; V. 11, N. 21 (2014): JAN-JUN; 123-137 Cadernos do LEPAARQ (UFPEL); V. 11, N. 21 (2014): JAN-JUN; 123-137 2316-8412 1806-9118 10.15210/lepaarq.v11i21 reponame:Cadernos do LEPAARQ instname:Universidade Federal de Pelotas (UFPEL) instacron:UFPEL |
instname_str |
Universidade Federal de Pelotas (UFPEL) |
instacron_str |
UFPEL |
institution |
UFPEL |
reponame_str |
Cadernos do LEPAARQ |
collection |
Cadernos do LEPAARQ |
repository.name.fl_str_mv |
Cadernos do LEPAARQ - Universidade Federal de Pelotas (UFPEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
milheirarafael@gmail.com||brunoleo.ribeiro@gmail.com||milheirarafael@gmail.com|| brunoleo.ribeiro@gmail.com |
_version_ |
1750217417210986496 |