Evaluation policies and their relations with the Mathematics curriculum in basic education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ramos de Jesus Ferreira, Ana Tereza
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linguagens, Educação e Sociedade (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/article/view/4568
Resumo: The book Políticas de evaluación y su relación con el currículo de Matemática en la Educación Básica is the result of a research work developed by the group Dzeta Investigaciones en Educación Matemática (DIEM) of the Faculty of Education of the University of Brasilia. It was organized by Prof. Dr. Geraldo Eustáquio Moreira, Prof. Dr. Maria Isabel Ramalho Ortigão and Dr. Cátia Machado da Costa Pereira. The group aims to investigate, in a broad way, issues related to the teaching and learning of Mathematics and, more specifically, to develop research work related to the training of teachers who teach Mathematics; teaching practices; specific didactics of Mathematics and mathematical learning.
id UFPI-5_966c49deb7599cb89adbe3edd9c6d49d
oai_identifier_str oai:periodicos.ufpi.br:article/4568
network_acronym_str UFPI-5
network_name_str Linguagens, Educação e Sociedade (Online)
repository_id_str
spelling Evaluation policies and their relations with the Mathematics curriculum in basic educationPolíticas de evaluación y sus relaciones con el currículo de Matemática en la educación básicaPOLÍTICAS DE AVALIAÇÃO E SUAS RELAÇÕES COM O CURRÍCULO DE MATEMÁTICA NA EDUCAÇÃO BÁSICA AvaliaçãoSaebIdebPisaMatemáticaPolíticas públicasevaluaciónPolítica públicasSaebIdebPisaMatemáticasassessmentPublic policiesSaebIdebPIsaMathematicsThe book Políticas de evaluación y su relación con el currículo de Matemática en la Educación Básica is the result of a research work developed by the group Dzeta Investigaciones en Educación Matemática (DIEM) of the Faculty of Education of the University of Brasilia. It was organized by Prof. Dr. Geraldo Eustáquio Moreira, Prof. Dr. Maria Isabel Ramalho Ortigão and Dr. Cátia Machado da Costa Pereira. The group aims to investigate, in a broad way, issues related to the teaching and learning of Mathematics and, more specifically, to develop research work related to the training of teachers who teach Mathematics; teaching practices; specific didactics of Mathematics and mathematical learning.El libro Políticas de evaluación y su relación con el currículo de Matemática en la Educación Básica es el resultado de un trabajo de investigación desarrollado por el grupo Dzeta Investigaciones en Educación Matemática (DIEM) de la Facultad de Educación de la Universidad de Brasilia. Fue organizado por el Prof. Dr. Geraldo Eustáquio Moreira, la Prof. Dra. Maria Isabel Ramalho Ortigão y la Dra. Cátia Machado da Costa Pereira. El grupo tiene como objetivo investigar, de forma amplia, cuestiones relacionadas con la enseñanza y el aprendizaje de las Matemáticas y, más específicamente, desarrollar trabajos de investigación relacionados con la formación de profesores que enseñan Matemáticas; las prácticas de enseñanza; la didáctica específica de las Matemáticas y el aprendizaje matemático.O livro Políticas de avaliação e suas relações com o currículo de Matemática na Educação Básica é fruto do trabalho de pesquisa desenvolvido pelo grupo Dzeta Investigações em Educação Matemática (DIEM) da Faculdade de Educação na Universidade de Brasília. Foi organizado pelo Prof. Dr Geraldo Eustáquio Moreira, pela Prof.ª Drª Maria Isabel Ramalho Ortigão e pela Drª Cátia Machado da Costa Pereira. O grupo tem por objetivo investigar, de modo amplo, assuntos relacionados ao ensino e aprendizagem em Matemática e, mais especificamente, desenvolver trabalhos de pesquisa relacionados à formação de professores que ensinam Matemática; às práticas docentes; às didáticas específicas de Matemática e à aprendizagem matemática.Universidade Federal do Piauí2023-12-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/article/view/456810.26694/rles.v27i55.4568Languages, Education and Society; Vol. 27 No. 55 (2023): Linguagens, Educação e Sociedade; 1 - 6Lenguaje, Educación y Sociedad ; Vol. 27 Núm. 55 (2023): Linguagens, Educação e Sociedade; 1 - 6Linguagens, Educação e Sociedade; v. 27 n. 55 (2023): Linguagens, Educação e Sociedade; 1 - 62526-8449reponame:Linguagens, Educação e Sociedade (Online)instname:Universidade Federal do Piauí (UFPI)instacron:UFPIporhttps://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/article/view/4568/4195Copyright (c) 2023 Linguagens, Educação e Sociedadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessRamos de Jesus Ferreira, Ana Tereza2023-12-27T20:51:58Zoai:periodicos.ufpi.br:article/4568Revistahttps://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/PUBhttps://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/oairevistales.ppged@ufpi.edu.br2526-84491518-0743opendoar:2023-12-27T20:51:58Linguagens, Educação e Sociedade (Online) - Universidade Federal do Piauí (UFPI)false
dc.title.none.fl_str_mv Evaluation policies and their relations with the Mathematics curriculum in basic education
Políticas de evaluación y sus relaciones con el currículo de Matemática en la educación básica
POLÍTICAS DE AVALIAÇÃO E SUAS RELAÇÕES COM O CURRÍCULO DE MATEMÁTICA NA EDUCAÇÃO BÁSICA
title Evaluation policies and their relations with the Mathematics curriculum in basic education
spellingShingle Evaluation policies and their relations with the Mathematics curriculum in basic education
Ramos de Jesus Ferreira, Ana Tereza
Avaliação
Saeb
Ideb
Pisa
Matemática
Políticas públicas
evaluación
Política públicas
Saeb
Ideb
Pisa
Matemáticas
assessment
Public policies
Saeb
Ideb
PIsa
Mathematics
title_short Evaluation policies and their relations with the Mathematics curriculum in basic education
title_full Evaluation policies and their relations with the Mathematics curriculum in basic education
title_fullStr Evaluation policies and their relations with the Mathematics curriculum in basic education
title_full_unstemmed Evaluation policies and their relations with the Mathematics curriculum in basic education
title_sort Evaluation policies and their relations with the Mathematics curriculum in basic education
author Ramos de Jesus Ferreira, Ana Tereza
author_facet Ramos de Jesus Ferreira, Ana Tereza
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ramos de Jesus Ferreira, Ana Tereza
dc.subject.por.fl_str_mv Avaliação
Saeb
Ideb
Pisa
Matemática
Políticas públicas
evaluación
Política públicas
Saeb
Ideb
Pisa
Matemáticas
assessment
Public policies
Saeb
Ideb
PIsa
Mathematics
topic Avaliação
Saeb
Ideb
Pisa
Matemática
Políticas públicas
evaluación
Política públicas
Saeb
Ideb
Pisa
Matemáticas
assessment
Public policies
Saeb
Ideb
PIsa
Mathematics
description The book Políticas de evaluación y su relación con el currículo de Matemática en la Educación Básica is the result of a research work developed by the group Dzeta Investigaciones en Educación Matemática (DIEM) of the Faculty of Education of the University of Brasilia. It was organized by Prof. Dr. Geraldo Eustáquio Moreira, Prof. Dr. Maria Isabel Ramalho Ortigão and Dr. Cátia Machado da Costa Pereira. The group aims to investigate, in a broad way, issues related to the teaching and learning of Mathematics and, more specifically, to develop research work related to the training of teachers who teach Mathematics; teaching practices; specific didactics of Mathematics and mathematical learning.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/article/view/4568
10.26694/rles.v27i55.4568
url https://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/article/view/4568
identifier_str_mv 10.26694/rles.v27i55.4568
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/article/view/4568/4195
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Linguagens, Educação e Sociedade
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Linguagens, Educação e Sociedade
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Piauí
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Piauí
dc.source.none.fl_str_mv Languages, Education and Society; Vol. 27 No. 55 (2023): Linguagens, Educação e Sociedade; 1 - 6
Lenguaje, Educación y Sociedad ; Vol. 27 Núm. 55 (2023): Linguagens, Educação e Sociedade; 1 - 6
Linguagens, Educação e Sociedade; v. 27 n. 55 (2023): Linguagens, Educação e Sociedade; 1 - 6
2526-8449
reponame:Linguagens, Educação e Sociedade (Online)
instname:Universidade Federal do Piauí (UFPI)
instacron:UFPI
instname_str Universidade Federal do Piauí (UFPI)
instacron_str UFPI
institution UFPI
reponame_str Linguagens, Educação e Sociedade (Online)
collection Linguagens, Educação e Sociedade (Online)
repository.name.fl_str_mv Linguagens, Educação e Sociedade (Online) - Universidade Federal do Piauí (UFPI)
repository.mail.fl_str_mv revistales.ppged@ufpi.edu.br
_version_ 1796797445356650496