Adequação da Modelagem Digital de Espaços Arquitetônico para a Visualização com Tecnologia de Jogos Digitais.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Heidrich, Felipe Etchegaray
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Machado, Roger
Tipo de documento: Artigo de conferência
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFPel - Guaiaca
Texto Completo: http://guaiaca.ufpel.edu.br/handle/prefix/7243
Resumo: This paper describe a case study of the processes necessary for adapting digital modeling, developed in the academic context, to enable interactive visualization with the use of digital games engine. For this, was used a three-dimensional model developed by a student in an academic exercise of architectural design. The adequacy of digital modeling has been tested with the use of three software, SketchUp, 3DS Max and Maya LT, and the game engine Unreal Engine 4. This study intended to contribute to the expansion of options and analysis of academic visualization projects.
id UFPL_bbb95a355911647e630b178c82960f56
oai_identifier_str oai:guaiaca.ufpel.edu.br:prefix/7243
network_acronym_str UFPL
network_name_str Repositório Institucional da UFPel - Guaiaca
repository_id_str
spelling Heidrich, Felipe EtchegarayMachado, Roger2021-03-09T15:52:22Z2021-03-09T15:52:22Z2016HEIDRICH, Felipe Etchegaray ; MACHADO, Roger. Adequação da Modelagem Digital de Espaços Arquitetônico para a Visualização com Tecnologia de Jogos Digitais. In: XX Congreso de la Sociedad Iberoamericana de Gráfica Digital, 2016, Buenos Aires. Blucher Design Proceedings. São Paulo: Editora Blucher, 2016. p. 534-538. Disponível em: https://www.proceedings.blucher.com.br/article-details/24845. Acesso em: 8 de março de 2021.http://guaiaca.ufpel.edu.br/handle/prefix/7243This paper describe a case study of the processes necessary for adapting digital modeling, developed in the academic context, to enable interactive visualization with the use of digital games engine. For this, was used a three-dimensional model developed by a student in an academic exercise of architectural design. The adequacy of digital modeling has been tested with the use of three software, SketchUp, 3DS Max and Maya LT, and the game engine Unreal Engine 4. This study intended to contribute to the expansion of options and analysis of academic visualization projects.porEditora Edgard BlücherGeometric modelingInteractive visualizationDigital game engineAdequação da Modelagem Digital de Espaços Arquitetônico para a Visualização com Tecnologia de Jogos Digitais.Digital Modeling of Architectural Spaces for Visualizing with Digital Game Technology.info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFPel - Guaiacainstname:Universidade Federal de Pelotas (UFPEL)instacron:UFPELTEXTAdequacao_da_Modelagem_Digital.pdf.txtAdequacao_da_Modelagem_Digital.pdf.txtExtracted texttext/plain20437http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/7243/6/Adequacao_da_Modelagem_Digital.pdf.txt8103f56fcb3052d34470a346d87979b6MD56open accessTHUMBNAILAdequacao_da_Modelagem_Digital.pdf.jpgAdequacao_da_Modelagem_Digital.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1776http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/7243/7/Adequacao_da_Modelagem_Digital.pdf.jpg4657ad1ebc2452b97bfecba092a07482MD57open accessORIGINALAdequacao_da_Modelagem_Digital.pdfAdequacao_da_Modelagem_Digital.pdfapplication/pdf429085http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/7243/1/Adequacao_da_Modelagem_Digital.pdf77487e8a48f9a073278fdce5b3034b6bMD51open accessCC-LICENSElicense_urllicense_urltext/plain; charset=utf-849http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/7243/2/license_url4afdbb8c545fd630ea7db775da747b2fMD52open accesslicense_textlicense_texttext/html; charset=utf-80http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/7243/3/license_textd41d8cd98f00b204e9800998ecf8427eMD53open accesslicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-80http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/7243/4/license_rdfd41d8cd98f00b204e9800998ecf8427eMD54open accessLICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-867http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/7243/5/license.txtfbd6c74465857056e3ca572d7586661bMD55open accessprefix/72432023-07-13 05:00:53.499open accessoai:guaiaca.ufpel.edu.br:prefix/7243VG9kb3Mgb3MgaXRlbnMgZGVzc2EgY29tdW5pZGFkZSBzZWd1ZW0gYSBsaWNlbsOnYSBDcmVhdGl2ZSBDb21tb25zLg==Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufpel.edu.br/oai/requestrippel@ufpel.edu.br || repositorio@ufpel.edu.br || aline.batista@ufpel.edu.bropendoar:2023-07-13T08:00:53Repositório Institucional da UFPel - Guaiaca - Universidade Federal de Pelotas (UFPEL)false
dc.title.pt_BR.fl_str_mv Adequação da Modelagem Digital de Espaços Arquitetônico para a Visualização com Tecnologia de Jogos Digitais.
dc.title.alternative.pt_BR.fl_str_mv Digital Modeling of Architectural Spaces for Visualizing with Digital Game Technology.
title Adequação da Modelagem Digital de Espaços Arquitetônico para a Visualização com Tecnologia de Jogos Digitais.
spellingShingle Adequação da Modelagem Digital de Espaços Arquitetônico para a Visualização com Tecnologia de Jogos Digitais.
Heidrich, Felipe Etchegaray
Geometric modeling
Interactive visualization
Digital game engine
title_short Adequação da Modelagem Digital de Espaços Arquitetônico para a Visualização com Tecnologia de Jogos Digitais.
title_full Adequação da Modelagem Digital de Espaços Arquitetônico para a Visualização com Tecnologia de Jogos Digitais.
title_fullStr Adequação da Modelagem Digital de Espaços Arquitetônico para a Visualização com Tecnologia de Jogos Digitais.
title_full_unstemmed Adequação da Modelagem Digital de Espaços Arquitetônico para a Visualização com Tecnologia de Jogos Digitais.
title_sort Adequação da Modelagem Digital de Espaços Arquitetônico para a Visualização com Tecnologia de Jogos Digitais.
author Heidrich, Felipe Etchegaray
author_facet Heidrich, Felipe Etchegaray
Machado, Roger
author_role author
author2 Machado, Roger
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Heidrich, Felipe Etchegaray
Machado, Roger
dc.subject.por.fl_str_mv Geometric modeling
Interactive visualization
Digital game engine
topic Geometric modeling
Interactive visualization
Digital game engine
description This paper describe a case study of the processes necessary for adapting digital modeling, developed in the academic context, to enable interactive visualization with the use of digital games engine. For this, was used a three-dimensional model developed by a student in an academic exercise of architectural design. The adequacy of digital modeling has been tested with the use of three software, SketchUp, 3DS Max and Maya LT, and the game engine Unreal Engine 4. This study intended to contribute to the expansion of options and analysis of academic visualization projects.
publishDate 2016
dc.date.issued.fl_str_mv 2016
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2021-03-09T15:52:22Z
dc.date.available.fl_str_mv 2021-03-09T15:52:22Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/conferenceObject
format conferenceObject
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv HEIDRICH, Felipe Etchegaray ; MACHADO, Roger. Adequação da Modelagem Digital de Espaços Arquitetônico para a Visualização com Tecnologia de Jogos Digitais. In: XX Congreso de la Sociedad Iberoamericana de Gráfica Digital, 2016, Buenos Aires. Blucher Design Proceedings. São Paulo: Editora Blucher, 2016. p. 534-538. Disponível em: https://www.proceedings.blucher.com.br/article-details/24845. Acesso em: 8 de março de 2021.
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://guaiaca.ufpel.edu.br/handle/prefix/7243
identifier_str_mv HEIDRICH, Felipe Etchegaray ; MACHADO, Roger. Adequação da Modelagem Digital de Espaços Arquitetônico para a Visualização com Tecnologia de Jogos Digitais. In: XX Congreso de la Sociedad Iberoamericana de Gráfica Digital, 2016, Buenos Aires. Blucher Design Proceedings. São Paulo: Editora Blucher, 2016. p. 534-538. Disponível em: https://www.proceedings.blucher.com.br/article-details/24845. Acesso em: 8 de março de 2021.
url http://guaiaca.ufpel.edu.br/handle/prefix/7243
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora Edgard Blücher
publisher.none.fl_str_mv Editora Edgard Blücher
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFPel - Guaiaca
instname:Universidade Federal de Pelotas (UFPEL)
instacron:UFPEL
instname_str Universidade Federal de Pelotas (UFPEL)
instacron_str UFPEL
institution UFPEL
reponame_str Repositório Institucional da UFPel - Guaiaca
collection Repositório Institucional da UFPel - Guaiaca
bitstream.url.fl_str_mv http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/7243/6/Adequacao_da_Modelagem_Digital.pdf.txt
http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/7243/7/Adequacao_da_Modelagem_Digital.pdf.jpg
http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/7243/1/Adequacao_da_Modelagem_Digital.pdf
http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/7243/2/license_url
http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/7243/3/license_text
http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/7243/4/license_rdf
http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/7243/5/license.txt
bitstream.checksum.fl_str_mv 8103f56fcb3052d34470a346d87979b6
4657ad1ebc2452b97bfecba092a07482
77487e8a48f9a073278fdce5b3034b6b
4afdbb8c545fd630ea7db775da747b2f
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
fbd6c74465857056e3ca572d7586661b
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFPel - Guaiaca - Universidade Federal de Pelotas (UFPEL)
repository.mail.fl_str_mv rippel@ufpel.edu.br || repositorio@ufpel.edu.br || aline.batista@ufpel.edu.br
_version_ 1801846950157352960