Referenciais Didáticos de Arquitetura a partir de Gaudí e Gehry: Entre Forças e Fraquezas, Ameaças e Oportunidades

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Adriane Borda Almeida da
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Silva, Juçara Nunes da
Tipo de documento: Artigo de conferência
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFPel - Guaiaca
Texto Completo: http://guaiaca.ufpel.edu.br/handle/prefix/3875
Resumo: The challenges on the ways of producing and teaching architecture, in the face of new digital technologies, led us to develop guidelines for updating didactic strategies in the area of teaching geometry and graphic representation in architecture courses. In order to do so, it is proposed to use the SWOT matrix as a way to cross-check what is being discussed. To identify the factors of the matrix, in the research environment we identify Opportunities and Threats and, using as examples the works of the Sagrada Familia Temple and the Guggenheim Museum, we identify Strenghts and Weaknesses.
id UFPL_d5de41c93d7643314a65fc38959bb679
oai_identifier_str oai:guaiaca.ufpel.edu.br:prefix/3875
network_acronym_str UFPL
network_name_str Repositório Institucional da UFPel - Guaiaca
repository_id_str
spelling 2018-05-16T20:17:52Z2018-05-16T20:17:52Z2017Almeida, Adriane Borda; SILVA, JUÇARA NUNES DA . Referenciais Didáticos de Arquitetura a partir de Gaudí e Gehry: Entre Forças e Fraquezas, Ameaças e Oportunidades. In: XXI Congreso Internacional de la Sociedad Iberoamericana de Gráfica Digital, 2017, Concepción. Blucher Design Proceedings. São Paulo: Editora Blucher, 2017. v. 3. p. 93-100.http://guaiaca.ufpel.edu.br/handle/prefix/3875The challenges on the ways of producing and teaching architecture, in the face of new digital technologies, led us to develop guidelines for updating didactic strategies in the area of teaching geometry and graphic representation in architecture courses. In order to do so, it is proposed to use the SWOT matrix as a way to cross-check what is being discussed. To identify the factors of the matrix, in the research environment we identify Opportunities and Threats and, using as examples the works of the Sagrada Familia Temple and the Guggenheim Museum, we identify Strenghts and Weaknesses.porSigradi - XXI Congreso Internacional de la Sociedad Iberoamericana de Gráfica DigitalGeometryDesignTechnologies of RepresentationDidactic SpeechGEGRADIPOSGDPROGRAUReferenciais Didáticos de Arquitetura a partir de Gaudí e Gehry: Entre Forças e Fraquezas, Ameaças e OportunidadesDidactic References of Architecture from Gaudí and Gehry: Between Strengths and Weaknesses, Threats and Opportunitiesinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectSilva, Adriane Borda Almeida daSilva, Juçara Nunes dainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFPel - Guaiacainstname:Universidade Federal de Pelotas (UFPEL)instacron:UFPELTEXT015 referenciais didáticos.pdf.txt015 referenciais didáticos.pdf.txtExtracted texttext/plain35965http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/3875/6/015%20referenciais%20did%c3%a1ticos.pdf.txt342afe549e7fe5a95d17c7fa3a47261cMD56open accessTHUMBNAIL015 referenciais didáticos.pdf.jpg015 referenciais didáticos.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1795http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/3875/7/015%20referenciais%20did%c3%a1ticos.pdf.jpge022edf463dedf6800dc56115a27dcccMD57open accessORIGINAL015 referenciais didáticos.pdf015 referenciais didáticos.pdfapplication/pdf1298746http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/3875/1/015%20referenciais%20did%c3%a1ticos.pdf7d059177600a7271ba664da7c2c675e8MD51open accessCC-LICENSElicense_urllicense_urltext/plain; charset=utf-849http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/3875/2/license_url4afdbb8c545fd630ea7db775da747b2fMD52open accesslicense_textlicense_texttext/html; charset=utf-80http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/3875/3/license_textd41d8cd98f00b204e9800998ecf8427eMD53open accesslicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-80http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/3875/4/license_rdfd41d8cd98f00b204e9800998ecf8427eMD54open accessLICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-867http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/3875/5/license.txtfbd6c74465857056e3ca572d7586661bMD55open accessprefix/38752023-07-13 04:58:09.962open accessoai:guaiaca.ufpel.edu.br:prefix/3875VG9kb3Mgb3MgaXRlbnMgZGVzc2EgY29tdW5pZGFkZSBzZWd1ZW0gYSBsaWNlbsOnYSBDcmVhdGl2ZSBDb21tb25zLg==Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufpel.edu.br/oai/requestrippel@ufpel.edu.br || repositorio@ufpel.edu.br || aline.batista@ufpel.edu.bropendoar:2023-07-13T07:58:09Repositório Institucional da UFPel - Guaiaca - Universidade Federal de Pelotas (UFPEL)false
dc.title.pt_BR.fl_str_mv Referenciais Didáticos de Arquitetura a partir de Gaudí e Gehry: Entre Forças e Fraquezas, Ameaças e Oportunidades
dc.title.alternative.pt_BR.fl_str_mv Didactic References of Architecture from Gaudí and Gehry: Between Strengths and Weaknesses, Threats and Opportunities
title Referenciais Didáticos de Arquitetura a partir de Gaudí e Gehry: Entre Forças e Fraquezas, Ameaças e Oportunidades
spellingShingle Referenciais Didáticos de Arquitetura a partir de Gaudí e Gehry: Entre Forças e Fraquezas, Ameaças e Oportunidades
Silva, Adriane Borda Almeida da
Geometry
Design
Technologies of Representation
Didactic Speech
GEGRADI
POSGD
PROGRAU
title_short Referenciais Didáticos de Arquitetura a partir de Gaudí e Gehry: Entre Forças e Fraquezas, Ameaças e Oportunidades
title_full Referenciais Didáticos de Arquitetura a partir de Gaudí e Gehry: Entre Forças e Fraquezas, Ameaças e Oportunidades
title_fullStr Referenciais Didáticos de Arquitetura a partir de Gaudí e Gehry: Entre Forças e Fraquezas, Ameaças e Oportunidades
title_full_unstemmed Referenciais Didáticos de Arquitetura a partir de Gaudí e Gehry: Entre Forças e Fraquezas, Ameaças e Oportunidades
title_sort Referenciais Didáticos de Arquitetura a partir de Gaudí e Gehry: Entre Forças e Fraquezas, Ameaças e Oportunidades
author Silva, Adriane Borda Almeida da
author_facet Silva, Adriane Borda Almeida da
Silva, Juçara Nunes da
author_role author
author2 Silva, Juçara Nunes da
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Adriane Borda Almeida da
Silva, Juçara Nunes da
dc.subject.por.fl_str_mv Geometry
Design
Technologies of Representation
Didactic Speech
GEGRADI
POSGD
PROGRAU
topic Geometry
Design
Technologies of Representation
Didactic Speech
GEGRADI
POSGD
PROGRAU
description The challenges on the ways of producing and teaching architecture, in the face of new digital technologies, led us to develop guidelines for updating didactic strategies in the area of teaching geometry and graphic representation in architecture courses. In order to do so, it is proposed to use the SWOT matrix as a way to cross-check what is being discussed. To identify the factors of the matrix, in the research environment we identify Opportunities and Threats and, using as examples the works of the Sagrada Familia Temple and the Guggenheim Museum, we identify Strenghts and Weaknesses.
publishDate 2017
dc.date.issued.fl_str_mv 2017
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2018-05-16T20:17:52Z
dc.date.available.fl_str_mv 2018-05-16T20:17:52Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/conferenceObject
format conferenceObject
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv Almeida, Adriane Borda; SILVA, JUÇARA NUNES DA . Referenciais Didáticos de Arquitetura a partir de Gaudí e Gehry: Entre Forças e Fraquezas, Ameaças e Oportunidades. In: XXI Congreso Internacional de la Sociedad Iberoamericana de Gráfica Digital, 2017, Concepción. Blucher Design Proceedings. São Paulo: Editora Blucher, 2017. v. 3. p. 93-100.
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://guaiaca.ufpel.edu.br/handle/prefix/3875
identifier_str_mv Almeida, Adriane Borda; SILVA, JUÇARA NUNES DA . Referenciais Didáticos de Arquitetura a partir de Gaudí e Gehry: Entre Forças e Fraquezas, Ameaças e Oportunidades. In: XXI Congreso Internacional de la Sociedad Iberoamericana de Gráfica Digital, 2017, Concepción. Blucher Design Proceedings. São Paulo: Editora Blucher, 2017. v. 3. p. 93-100.
url http://guaiaca.ufpel.edu.br/handle/prefix/3875
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Sigradi - XXI Congreso Internacional de la Sociedad Iberoamericana de Gráfica Digital
publisher.none.fl_str_mv Sigradi - XXI Congreso Internacional de la Sociedad Iberoamericana de Gráfica Digital
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFPel - Guaiaca
instname:Universidade Federal de Pelotas (UFPEL)
instacron:UFPEL
instname_str Universidade Federal de Pelotas (UFPEL)
instacron_str UFPEL
institution UFPEL
reponame_str Repositório Institucional da UFPel - Guaiaca
collection Repositório Institucional da UFPel - Guaiaca
bitstream.url.fl_str_mv http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/3875/6/015%20referenciais%20did%c3%a1ticos.pdf.txt
http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/3875/7/015%20referenciais%20did%c3%a1ticos.pdf.jpg
http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/3875/1/015%20referenciais%20did%c3%a1ticos.pdf
http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/3875/2/license_url
http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/3875/3/license_text
http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/3875/4/license_rdf
http://guaiaca.ufpel.edu.br/xmlui/bitstream/prefix/3875/5/license.txt
bitstream.checksum.fl_str_mv 342afe549e7fe5a95d17c7fa3a47261c
e022edf463dedf6800dc56115a27dccc
7d059177600a7271ba664da7c2c675e8
4afdbb8c545fd630ea7db775da747b2f
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
fbd6c74465857056e3ca572d7586661b
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFPel - Guaiaca - Universidade Federal de Pelotas (UFPEL)
repository.mail.fl_str_mv rippel@ufpel.edu.br || repositorio@ufpel.edu.br || aline.batista@ufpel.edu.br
_version_ 1801846948755406848