ABORDAGENS NO CUIDADO DE ENFERMAGEM À CRIANÇA HOSPITALIZADA SUBMETIDA A PROCEDIMENTOS: UMA REVISÃO DE LITERATURA
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Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cogitare Enfermagem (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/11969 |
Resumo: | Several current studies have emphasized the implications caused by the children’s hospitalization, which may generate major changes, both on growth and development in childhood, due to various stressing procedures which they are submitted such as venipuncture, inhalation, catheterism, X-rays, among others. Given this context, this study tried - through literature review - to describe approaches used in children’s preparation, which ease the suffering imposed by the completion of the procedures during the period of hospitalization, in order to contribute to the practice of a more sensitive and humanized nursing. It is necessary for pediatric units to invest in resources to ensure the continuation of the psychological development through incentives adequate to age, and in health professionals’ qualification for them to deal with these patients. |
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ABORDAGENS NO CUIDADO DE ENFERMAGEM À CRIANÇA HOSPITALIZADA SUBMETIDA A PROCEDIMENTOS: UMA REVISÃO DE LITERATURAAPPROACHES IN NURSING CARE TO HOSPITALIZED CHILDREN SUBMITTED TO PROCEDURES: A LITERATURE REVIEWCUIDADO DE ENFERMERIA AL NIÑO HOSPITALIZADO SOMETIDO A PROCEDIMIENTO: REVISIÓN DE LA LITERATURACriança hospitalizada; Comunicação; Cuidado de enfermagem.Hospitalized children; Communication; Nursing care.Niño hospitalizado; Comunicación; Atención en enfermería.Several current studies have emphasized the implications caused by the children’s hospitalization, which may generate major changes, both on growth and development in childhood, due to various stressing procedures which they are submitted such as venipuncture, inhalation, catheterism, X-rays, among others. Given this context, this study tried - through literature review - to describe approaches used in children’s preparation, which ease the suffering imposed by the completion of the procedures during the period of hospitalization, in order to contribute to the practice of a more sensitive and humanized nursing. It is necessary for pediatric units to invest in resources to ensure the continuation of the psychological development through incentives adequate to age, and in health professionals’ qualification for them to deal with these patients.Diversos estudos na atualidade têm enfatizado as implicações provocadas pela hospitalização de crianças, as quais geram alterações importantes, tanto no crescimento como no desenvolvimento infantil, devido às diversificadas condutas estressantes às quais são submetidas, como punção venosa, inalação, cateterismo, raios-X, entre outras. Diante deste contexto, o estudo buscou, por meio da revisão de literatura, descrever abordagens utilizadas no preparo da criança, que amenizam o sofrimento imposto pela realização dos procedimentos durante o período de internação, com a finalidade de contribuir para uma prática de enfermagem sensível e humanizada. É necessário que as unidades pediátricas invistam em recursos que garantam o desenvolvimento psíquico, através de estímulos condizentes com a idade e em preparo dos profissionais de saúde para lidar com esse paciente. Hoy dia, diversos estudios subayan las consecuencias causadas por la hospitalización de los niños, las cuales generan cambios importantes en el crecimiento y el desarrollo infantil, debido a los procedimientos a que están sujetos, como punción venosa, inhalación, cateterismo, los rayos X, entre otros. En este contexto, el estudio, por medio de revisión de literatura, describe los métodos utilizados en la preparación del niño, que amenizan el sufrimiento impuesto por el cumplimiento de los procedimientos, mientras el período de hospitalización, con la finalidad de contribuir con la práctica de enfermería más sensible y humanizada. Es necesario que las unidades de pediatría aplicquen recursos para garantizar la continuación del desarrollo psicológico a través de incentivos de acuerdo con la edad, y en la preparación de los profesionales de la salud que atienden ese paciente.Universidade Federal do Paraná2008-08-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/1196910.5380/ce.v13i1.11969Cogitare Enfermagem; v. 13, n. 1 (2008)Cogitare Enfermagem; v. 13, n. 1 (2008)Cogitare Enfermagem; v. 13, n. 1 (2008)2176-91331414-853610.5380/ce.v13i1reponame:Cogitare Enfermagem (Online)instname:Universidade Federal do Paraná (UFPR)instacron:UFPRporhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/11969/8441Magnabosco, GiseleTonelli, Ana Lucia Nascimento FonsecaSouza, Sarah Nancy Deggau Hegeto deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-05-13T14:17:48Zoai:revistas.ufpr.br:article/11969Revistahttps://revistas.ufpr.br/cogitare/indexPUBhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/oaicogitare@ufpr.br2176-91331414-8536opendoar:2016-05-13T14:17:48Cogitare Enfermagem (Online) - Universidade Federal do Paraná (UFPR)false |
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