POLITICS IN NURSING: AN ESSENTIAL LEARNING FOR POSTGRADUATE STUDENTS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cogitare Enfermagem (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/34941 |
Resumo: | In Canada, as elsewhere, nurses must face many challenges if they want to participate as an influential group within health care organizations, but there are some facilitators; among them are the ability to analyze the context, issues and the right course of actions from a political perspective. This article shares the learning outcomes of postgraduate students during a seminar on policies related to nursing services administration at Université Laval, Québec, Canada. The aim of this article is to present the learning achieved from themes and issues discussed in the seminar and introduce tools for political analysis that are useful to draw the current state of nursing in the healthcare system. At the end of the seminar, the learning achieved allowed students to comprehend different elements that must be taken into account to assess the current situation concerning important issues for the nursing profession and consider courses of action to influence their evolution. |
id |
UFPR-15_6337994c251af588eda26c5b7e807dc2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.ufpr.br:article/34941 |
network_acronym_str |
UFPR-15 |
network_name_str |
Cogitare Enfermagem (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
POLITICS IN NURSING: AN ESSENTIAL LEARNING FOR POSTGRADUATE STUDENTSPOLÍTICAS EM ENFERMAGEM: UM APRENDIZADO ESSENCIAL PARA ESTUDANTES DE PÓS-GRADUAÇÃOPOLÍTICAS EN ENFERMERÍA: UN APRENDIZAJE ESENCIAL PARA ALUMNOS DE POSGRADOPrograma de Pós-graduação em Saúde; Enfermagem; Política.Health Postgraduate Programs; Nursing; Politics.Programa de posgrado en salud; Enfermería; Política.In Canada, as elsewhere, nurses must face many challenges if they want to participate as an influential group within health care organizations, but there are some facilitators; among them are the ability to analyze the context, issues and the right course of actions from a political perspective. This article shares the learning outcomes of postgraduate students during a seminar on policies related to nursing services administration at Université Laval, Québec, Canada. The aim of this article is to present the learning achieved from themes and issues discussed in the seminar and introduce tools for political analysis that are useful to draw the current state of nursing in the healthcare system. At the end of the seminar, the learning achieved allowed students to comprehend different elements that must be taken into account to assess the current situation concerning important issues for the nursing profession and consider courses of action to influence their evolution. No Canadá, como em outros lugares, enfermeiros devem enfrentar muitos desafios caso queiram participar como umgrupo que influencia em organizações de cuidados em saúde. Contudo, existem alguns facilitadores, entre eles estão a habilidade deanalisar o contexto, assuntos e percurso correto de ações sob a perspectiva política. Este artigo compartilha o resultado de aprendizado de estudantes de pós-graduação durante um seminário em politicas relacionadas aos serviços de administração de enfermagem na Universidade Laval, Quebec, Canadá. O objetivo deste artigo é apresentar o aprendizado alcançado sobre temas e assuntos discutidos e introduzir ferramentas para análise política, úteis para descrever a atual posição de enfermagem no sistema de saúde. No final do seminário, o aprendizado permitiu aos estudantes compreender diferentes elementos que devem ser considerados para avaliar a atual situação no que diz respeito a assuntos importantes para a profissão, e considerar percursos de ação para influenciar seu desenvolvimento.En Canadá, como en otros sitios, enfermeros deben pasar por muchos desafíos si desean participar como un grupo queinfluencia organizaciones de cuidados en salud. Sin embargo, hay algunos facilitadores, entre los cuales están la habilidad de analizarel contexto, asuntos y camino correcto de acciones bajo la perspectiva política. Este artículo comparte el resultado del aprendizaje deestudiantes de posgrado durante un congreso de políticas relacionadas a los servicios de administración de enfermería en la UniversidadLaval, Quebec, Canadá. El objetivo del artículo fue presentar el aprendizaje alcanzado acerca de temas y asuntos discutidos así comointroducir herramientas para análisis político, útiles para describir la actual posición de la enfermería en el sistema de salud. En elfinal del evento, el aprendizaje permitió a los estudiantes comprender diferentes elementos que deben ser considerados para evaluarla actual situación acerca de asuntos importantes para la profesión, y considerar caminos de acción para influenciar su desarrollo.Universidade Federal do ParanáBérubé, Andrée-AnneFrenette, AudreyDallaire, ClémenceBernardino, ElizabethBlanchet, JuliePomerleau, Sophie2013-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/3494110.5380/ce.v18i4.34941Cogitare Enfermagem; v. 18, n. 4 (2013)Cogitare Enfermagem; v. 18, n. 4 (2013)Cogitare Enfermagem; v. 18, n. 4 (2013)2176-91331414-853610.5380/ce.v18i4reponame:Cogitare Enfermagem (Online)instname:Universidade Federal do Paraná (UFPR)instacron:UFPRporhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/34941/21692info:eu-repo/semantics/openAccess2021-12-07T20:45:04Zoai:revistas.ufpr.br:article/34941Revistahttps://revistas.ufpr.br/cogitare/indexPUBhttps://revistas.ufpr.br/cogitare/oaicogitare@ufpr.br2176-91331414-8536opendoar:2021-12-07T20:45:04Cogitare Enfermagem (Online) - Universidade Federal do Paraná (UFPR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
POLITICS IN NURSING: AN ESSENTIAL LEARNING FOR POSTGRADUATE STUDENTS POLÍTICAS EM ENFERMAGEM: UM APRENDIZADO ESSENCIAL PARA ESTUDANTES DE PÓS-GRADUAÇÃO POLÍTICAS EN ENFERMERÍA: UN APRENDIZAJE ESENCIAL PARA ALUMNOS DE POSGRADO |
title |
POLITICS IN NURSING: AN ESSENTIAL LEARNING FOR POSTGRADUATE STUDENTS |
spellingShingle |
POLITICS IN NURSING: AN ESSENTIAL LEARNING FOR POSTGRADUATE STUDENTS Bérubé, Andrée-Anne Programa de Pós-graduação em Saúde; Enfermagem; Política. Health Postgraduate Programs; Nursing; Politics. Programa de posgrado en salud; Enfermería; Política. |
title_short |
POLITICS IN NURSING: AN ESSENTIAL LEARNING FOR POSTGRADUATE STUDENTS |
title_full |
POLITICS IN NURSING: AN ESSENTIAL LEARNING FOR POSTGRADUATE STUDENTS |
title_fullStr |
POLITICS IN NURSING: AN ESSENTIAL LEARNING FOR POSTGRADUATE STUDENTS |
title_full_unstemmed |
POLITICS IN NURSING: AN ESSENTIAL LEARNING FOR POSTGRADUATE STUDENTS |
title_sort |
POLITICS IN NURSING: AN ESSENTIAL LEARNING FOR POSTGRADUATE STUDENTS |
author |
Bérubé, Andrée-Anne |
author_facet |
Bérubé, Andrée-Anne Frenette, Audrey Dallaire, Clémence Bernardino, Elizabeth Blanchet, Julie Pomerleau, Sophie |
author_role |
author |
author2 |
Frenette, Audrey Dallaire, Clémence Bernardino, Elizabeth Blanchet, Julie Pomerleau, Sophie |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bérubé, Andrée-Anne Frenette, Audrey Dallaire, Clémence Bernardino, Elizabeth Blanchet, Julie Pomerleau, Sophie |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Programa de Pós-graduação em Saúde; Enfermagem; Política. Health Postgraduate Programs; Nursing; Politics. Programa de posgrado en salud; Enfermería; Política. |
topic |
Programa de Pós-graduação em Saúde; Enfermagem; Política. Health Postgraduate Programs; Nursing; Politics. Programa de posgrado en salud; Enfermería; Política. |
description |
In Canada, as elsewhere, nurses must face many challenges if they want to participate as an influential group within health care organizations, but there are some facilitators; among them are the ability to analyze the context, issues and the right course of actions from a political perspective. This article shares the learning outcomes of postgraduate students during a seminar on policies related to nursing services administration at Université Laval, Québec, Canada. The aim of this article is to present the learning achieved from themes and issues discussed in the seminar and introduce tools for political analysis that are useful to draw the current state of nursing in the healthcare system. At the end of the seminar, the learning achieved allowed students to comprehend different elements that must be taken into account to assess the current situation concerning important issues for the nursing profession and consider courses of action to influence their evolution. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-12-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/34941 10.5380/ce.v18i4.34941 |
url |
https://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/34941 |
identifier_str_mv |
10.5380/ce.v18i4.34941 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufpr.br/cogitare/article/view/34941/21692 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Paraná |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Paraná |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cogitare Enfermagem; v. 18, n. 4 (2013) Cogitare Enfermagem; v. 18, n. 4 (2013) Cogitare Enfermagem; v. 18, n. 4 (2013) 2176-9133 1414-8536 10.5380/ce.v18i4 reponame:Cogitare Enfermagem (Online) instname:Universidade Federal do Paraná (UFPR) instacron:UFPR |
instname_str |
Universidade Federal do Paraná (UFPR) |
instacron_str |
UFPR |
institution |
UFPR |
reponame_str |
Cogitare Enfermagem (Online) |
collection |
Cogitare Enfermagem (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Cogitare Enfermagem (Online) - Universidade Federal do Paraná (UFPR) |
repository.mail.fl_str_mv |
cogitare@ufpr.br |
_version_ |
1797068294163791872 |