Reflexões sobre a administração municipal da educação: um início de conversa...
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Data de Publicação: | 2003 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educar em Revista |
Texto Completo: | https://revistas.ufpr.br/educar/article/view/2180 |
Resumo: | Este artigo discute uma experiência de administração pública na educação na cidade de São Carlos, procurando realizar uma reflexão sobre os entraves e as dificuldades encontrados, podendo servir como uma contribuição, na medida em que recupera algumas propostas, ações e os devidos cuidados com alguns percalços à frente de órgão público da educação municipal. Após apresentar o detalhamento do município e dos dados educacionais, o texto aborda as questões da organização da educação municipal e dos problemas relativos ao controle social na educação. Por fim, aborda, de maneira mais pormenorizada, processos, proposições e dinâmicas realizados no primeiro semestre de 2001, período analisado neste artigo. Reflections on municipal administration of education: start of conversation Abstract This article discusses an experience of Public Administration of Education in the city of São Carlos. This research tries to analyze impediments and difficulties of municipal administration of public education; it also can be considered a contribution, in the way that it recovers proposals, actions and the necessary cautions related to difficulties that public organisms of municipal education have. Right after the municipality and its education data introduction, this text approaches to questions related to the organization of municipal education and problems related to social control of education. Finally, it analyzes, in a more detailed way, processes, propositions, dynamics and difficulties identified in the first semester of 2001, the term focused in this article. |
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Reflexões sobre a administração municipal da educação: um início de conversa...administração de sistema educacional; políticas educacionais; administration of education system; education politics. Este artigo discute uma experiência de administração pública na educação na cidade de São Carlos, procurando realizar uma reflexão sobre os entraves e as dificuldades encontrados, podendo servir como uma contribuição, na medida em que recupera algumas propostas, ações e os devidos cuidados com alguns percalços à frente de órgão público da educação municipal. Após apresentar o detalhamento do município e dos dados educacionais, o texto aborda as questões da organização da educação municipal e dos problemas relativos ao controle social na educação. Por fim, aborda, de maneira mais pormenorizada, processos, proposições e dinâmicas realizados no primeiro semestre de 2001, período analisado neste artigo. Reflections on municipal administration of education: start of conversation
Abstract This article discusses an experience of Public Administration of Education in the city of São Carlos. This research tries to analyze impediments and difficulties of municipal administration of public education; it also can be considered a contribution, in the way that it recovers proposals, actions and the necessary cautions related to difficulties that public organisms of municipal education have. Right after the municipality and its education data introduction, this text approaches to questions related to the organization of municipal education and problems related to social control of education. Finally, it analyzes, in a more detailed way, processes, propositions, dynamics and difficulties identified in the first semester of 2001, the term focused in this article. UFPR2003-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufpr.br/educar/article/view/2180Educar em Revista; v. 19, n. 22 (2003); p. 175-219Educar em Revista; v. 19, n. 22 (2003); p. 175-219Educar em Revista; v. 19, n. 22 (2003); p. 175-2191984-04110104-4060reponame:Educar em Revistainstname:Universidade Federal do Paraná (UFPR)instacron:UFPRporhttps://revistas.ufpr.br/educar/article/view/2180/1832https://revistas.ufpr.br/educar/article/view/2180/31327de Camargo, Rubens Barbosainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-06-29T00:17:53Zoai:revistas.ufpr.br:article/2180Revistahttps://revistas.ufpr.br/educarPUBhttps://revistas.ufpr.br/educar/oaieducar.ufpr2016@gmail.com||educar@ufpr.br0104-40601984-0411opendoar:2017-06-29T00:17:53Educar em Revista - Universidade Federal do Paraná (UFPR)false |
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Abstract This article discusses an experience of Public Administration of Education in the city of São Carlos. This research tries to analyze impediments and difficulties of municipal administration of public education; it also can be considered a contribution, in the way that it recovers proposals, actions and the necessary cautions related to difficulties that public organisms of municipal education have. Right after the municipality and its education data introduction, this text approaches to questions related to the organization of municipal education and problems related to social control of education. Finally, it analyzes, in a more detailed way, processes, propositions, dynamics and difficulties identified in the first semester of 2001, the term focused in this article. |
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