Education, adaptation and emancipation: between Dewey and Adorno
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Griot : Revista de Filosofia |
Texto Completo: | http://www3.ufrb.edu.br/seer/index.php/griot/article/view/567 |
Resumo: | This paper seeks to combine the readings of Adorno and Dewey on the role of education against the phenomenon of social alienation, focusing primarily on experience in the process of emancipation. At the end, we seek to identify the ideals of collectivity and commitment as false premises of educational processes. |
id |
UFRB-4_d44934babaef7220672864a2c31e4871 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.www.ufrb.edu.br:article/567 |
network_acronym_str |
UFRB-4 |
network_name_str |
Griot : Revista de Filosofia |
repository_id_str |
|
spelling |
Education, adaptation and emancipation: between Dewey and AdornoEducação, adaptação e emancipação: entre Dewey e AdornoEmancipação; Democracia; Alienação; Educação; Liberdade.Emancipation; Democracy; Alienation; Education; Freedom.This paper seeks to combine the readings of Adorno and Dewey on the role of education against the phenomenon of social alienation, focusing primarily on experience in the process of emancipation. At the end, we seek to identify the ideals of collectivity and commitment as false premises of educational processes.Este artigo busca aliar as leituras de Adorno e Dewey acerca do papel da educação frente o fenômeno da alienação social, focando principalmente a experiência dentro do processo de emancipação. Ao final, busca-se identificar os ideais de coletividade e compromisso como premissas falsas dos processos educacionais.Universidade Federal do Recôncavo da Bahia2013-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-ReviewedEvaluados por los paresAvaliados pelos paresapplication/pdfhttp://www3.ufrb.edu.br/seer/index.php/griot/article/view/56710.31977/grirfi.v8i2.567Griot : Revista de Filosofia; v. 8 n. 2 (2013); 93-1072178-1036reponame:Griot : Revista de Filosofiainstname:Universidade Federal do Recôncavo na Bahia (UFRB)instacron:UFRBporhttp://www3.ufrb.edu.br/seer/index.php/griot/article/view/567/286Copyright (c) 2013 Karina de Matos Nunes Colla, Lauro de Matos Nunes Filhoinfo:eu-repo/semantics/openAccessColla, Karina de Matos NunesFilho, Lauro de Matos Nunes2020-06-30T18:19:37Zoai:seer.www.ufrb.edu.br:article/567Revistahttp://www.ufrb.edu.br/griot/PUBhttp://www3.ufrb.edu.br/seer/index.php/griot/oai||griotrevista@gmail.com2178-10362178-1036opendoar:2020-06-30T18:19:37Griot : Revista de Filosofia - Universidade Federal do Recôncavo na Bahia (UFRB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Education, adaptation and emancipation: between Dewey and Adorno Educação, adaptação e emancipação: entre Dewey e Adorno |
title |
Education, adaptation and emancipation: between Dewey and Adorno |
spellingShingle |
Education, adaptation and emancipation: between Dewey and Adorno Colla, Karina de Matos Nunes Emancipação; Democracia; Alienação; Educação; Liberdade. Emancipation; Democracy; Alienation; Education; Freedom. |
title_short |
Education, adaptation and emancipation: between Dewey and Adorno |
title_full |
Education, adaptation and emancipation: between Dewey and Adorno |
title_fullStr |
Education, adaptation and emancipation: between Dewey and Adorno |
title_full_unstemmed |
Education, adaptation and emancipation: between Dewey and Adorno |
title_sort |
Education, adaptation and emancipation: between Dewey and Adorno |
author |
Colla, Karina de Matos Nunes |
author_facet |
Colla, Karina de Matos Nunes Filho, Lauro de Matos Nunes |
author_role |
author |
author2 |
Filho, Lauro de Matos Nunes |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Colla, Karina de Matos Nunes Filho, Lauro de Matos Nunes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Emancipação; Democracia; Alienação; Educação; Liberdade. Emancipation; Democracy; Alienation; Education; Freedom. |
topic |
Emancipação; Democracia; Alienação; Educação; Liberdade. Emancipation; Democracy; Alienation; Education; Freedom. |
description |
This paper seeks to combine the readings of Adorno and Dewey on the role of education against the phenomenon of social alienation, focusing primarily on experience in the process of emancipation. At the end, we seek to identify the ideals of collectivity and commitment as false premises of educational processes. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-12-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-Reviewed Evaluados por los pares Avaliados pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www3.ufrb.edu.br/seer/index.php/griot/article/view/567 10.31977/grirfi.v8i2.567 |
url |
http://www3.ufrb.edu.br/seer/index.php/griot/article/view/567 |
identifier_str_mv |
10.31977/grirfi.v8i2.567 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://www3.ufrb.edu.br/seer/index.php/griot/article/view/567/286 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2013 Karina de Matos Nunes Colla, Lauro de Matos Nunes Filho info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2013 Karina de Matos Nunes Colla, Lauro de Matos Nunes Filho |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Recôncavo da Bahia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Recôncavo da Bahia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Griot : Revista de Filosofia; v. 8 n. 2 (2013); 93-107 2178-1036 reponame:Griot : Revista de Filosofia instname:Universidade Federal do Recôncavo na Bahia (UFRB) instacron:UFRB |
instname_str |
Universidade Federal do Recôncavo na Bahia (UFRB) |
instacron_str |
UFRB |
institution |
UFRB |
reponame_str |
Griot : Revista de Filosofia |
collection |
Griot : Revista de Filosofia |
repository.name.fl_str_mv |
Griot : Revista de Filosofia - Universidade Federal do Recôncavo na Bahia (UFRB) |
repository.mail.fl_str_mv |
||griotrevista@gmail.com |
_version_ |
1754732698265452544 |