Education, adaptation and emancipation: between Dewey and Adorno

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Colla, Karina de Matos Nunes
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Filho, Lauro de Matos Nunes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Griot : Revista de Filosofia
Texto Completo: http://www3.ufrb.edu.br/seer/index.php/griot/article/view/567
Resumo: This paper seeks to combine the readings of Adorno and Dewey on the role of education against the phenomenon of social alienation, focusing primarily on experience in the process of emancipation. At the end, we seek to identify the ideals of collectivity and commitment as false premises of educational processes.
id UFRB-4_d44934babaef7220672864a2c31e4871
oai_identifier_str oai:seer.www.ufrb.edu.br:article/567
network_acronym_str UFRB-4
network_name_str Griot : Revista de Filosofia
repository_id_str
spelling Education, adaptation and emancipation: between Dewey and AdornoEducação, adaptação e emancipação: entre Dewey e AdornoEmancipação; Democracia; Alienação; Educação; Liberdade.Emancipation; Democracy; Alienation; Education; Freedom.This paper seeks to combine the readings of Adorno and Dewey on the role of education against the phenomenon of social alienation, focusing primarily on experience in the process of emancipation. At the end, we seek to identify the ideals of collectivity and commitment as false premises of educational processes.Este artigo busca aliar as leituras de Adorno e Dewey acerca do papel da educação frente o fenômeno da alienação social, focando principalmente a experiência dentro do processo de emancipação. Ao final, busca-se identificar os ideais de coletividade e compromisso como premissas falsas dos processos educacionais.Universidade Federal do Recôncavo da Bahia2013-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-ReviewedEvaluados por los paresAvaliados pelos paresapplication/pdfhttp://www3.ufrb.edu.br/seer/index.php/griot/article/view/56710.31977/grirfi.v8i2.567Griot : Revista de Filosofia; v. 8 n. 2 (2013); 93-1072178-1036reponame:Griot : Revista de Filosofiainstname:Universidade Federal do Recôncavo na Bahia (UFRB)instacron:UFRBporhttp://www3.ufrb.edu.br/seer/index.php/griot/article/view/567/286Copyright (c) 2013 Karina de Matos Nunes Colla, Lauro de Matos Nunes Filhoinfo:eu-repo/semantics/openAccessColla, Karina de Matos NunesFilho, Lauro de Matos Nunes2020-06-30T18:19:37Zoai:seer.www.ufrb.edu.br:article/567Revistahttp://www.ufrb.edu.br/griot/PUBhttp://www3.ufrb.edu.br/seer/index.php/griot/oai||griotrevista@gmail.com2178-10362178-1036opendoar:2020-06-30T18:19:37Griot : Revista de Filosofia - Universidade Federal do Recôncavo na Bahia (UFRB)false
dc.title.none.fl_str_mv Education, adaptation and emancipation: between Dewey and Adorno
Educação, adaptação e emancipação: entre Dewey e Adorno
title Education, adaptation and emancipation: between Dewey and Adorno
spellingShingle Education, adaptation and emancipation: between Dewey and Adorno
Colla, Karina de Matos Nunes
Emancipação; Democracia; Alienação; Educação; Liberdade.
Emancipation; Democracy; Alienation; Education; Freedom.
title_short Education, adaptation and emancipation: between Dewey and Adorno
title_full Education, adaptation and emancipation: between Dewey and Adorno
title_fullStr Education, adaptation and emancipation: between Dewey and Adorno
title_full_unstemmed Education, adaptation and emancipation: between Dewey and Adorno
title_sort Education, adaptation and emancipation: between Dewey and Adorno
author Colla, Karina de Matos Nunes
author_facet Colla, Karina de Matos Nunes
Filho, Lauro de Matos Nunes
author_role author
author2 Filho, Lauro de Matos Nunes
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Colla, Karina de Matos Nunes
Filho, Lauro de Matos Nunes
dc.subject.por.fl_str_mv Emancipação; Democracia; Alienação; Educação; Liberdade.
Emancipation; Democracy; Alienation; Education; Freedom.
topic Emancipação; Democracia; Alienação; Educação; Liberdade.
Emancipation; Democracy; Alienation; Education; Freedom.
description This paper seeks to combine the readings of Adorno and Dewey on the role of education against the phenomenon of social alienation, focusing primarily on experience in the process of emancipation. At the end, we seek to identify the ideals of collectivity and commitment as false premises of educational processes.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-12-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-Reviewed
Evaluados por los pares
Avaliados pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www3.ufrb.edu.br/seer/index.php/griot/article/view/567
10.31977/grirfi.v8i2.567
url http://www3.ufrb.edu.br/seer/index.php/griot/article/view/567
identifier_str_mv 10.31977/grirfi.v8i2.567
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://www3.ufrb.edu.br/seer/index.php/griot/article/view/567/286
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2013 Karina de Matos Nunes Colla, Lauro de Matos Nunes Filho
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2013 Karina de Matos Nunes Colla, Lauro de Matos Nunes Filho
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Recôncavo da Bahia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Recôncavo da Bahia
dc.source.none.fl_str_mv Griot : Revista de Filosofia; v. 8 n. 2 (2013); 93-107
2178-1036
reponame:Griot : Revista de Filosofia
instname:Universidade Federal do Recôncavo na Bahia (UFRB)
instacron:UFRB
instname_str Universidade Federal do Recôncavo na Bahia (UFRB)
instacron_str UFRB
institution UFRB
reponame_str Griot : Revista de Filosofia
collection Griot : Revista de Filosofia
repository.name.fl_str_mv Griot : Revista de Filosofia - Universidade Federal do Recôncavo na Bahia (UFRB)
repository.mail.fl_str_mv ||griotrevista@gmail.com
_version_ 1754732698265452544