SERASA: HOW TO MOTIVATE A WINNING TEAM?
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | REAd (Porto Alegre. Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/38965 |
Resumo: | In early 2007, Serasa, a Brazilian company which provides information for credit decisions, amassed a number of awards and recognitions for its performance. In recent years the company has invested heavily in the four elements of its management system (data network for management, customer management system, Serasa shared values, and the human development system), thus fostering a service climate geared for services quality provision. The company believes that the conditions it has created for its employees are the key elements to the quality of its services. Therefore, it now celebrates both economic and non-economic results it has achieved in recent years. The main challenge for its managers is to maintain employees' motivation after so many achievements. |
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SERASA: HOW TO MOTIVATE A WINNING TEAM?SERASA: COMO MOTIVAR UN EQUIPO VENCEDOR?SERASA: COMO MOTIVAR UM TIME VENCEDOR?clima de serviçossistema de desenvolvimento humanoService climatehuman development systemclima de serviciossistema de desarrollo humanoIn early 2007, Serasa, a Brazilian company which provides information for credit decisions, amassed a number of awards and recognitions for its performance. In recent years the company has invested heavily in the four elements of its management system (data network for management, customer management system, Serasa shared values, and the human development system), thus fostering a service climate geared for services quality provision. The company believes that the conditions it has created for its employees are the key elements to the quality of its services. Therefore, it now celebrates both economic and non-economic results it has achieved in recent years. The main challenge for its managers is to maintain employees' motivation after so many achievements.A comienzos de 2007, la Serasa, una empresa brasileña que presta servicios de informaciones para decisiones de crédito, reunía una serie de premios y reconocimientos por su actuación. En los últimos años la empresa invirtió fuertemente en cuatro elementos de su sistema de gestión (red de información para gestión, sistema de gestión de clientes, valores compartidos Serasa y el sistema de desarrollo humano), buscando desarrollar un clima de servicio dirigido a la prestación de servicios de calidad. La empresa considera que las condiciones que están creando para sus colaboradores son los elementos determinantes de la calidad de sus servicios y, como consecuencia de eso, celebra los resultados económicos y no económicos que ha obtenido en los últimos años El principal desafío que sus dirigentes enfrentan es la manutención de la motivación de los colaboradores tras tantas conquistas.No começo de 2007, a Serasa, uma empresa brasileira que presta serviços de informações para decisões de crédito, reunia uma série de prêmios e reconhecimentos por sua atuação. Nosúltimos anos a empresa investiu pesadamente em quatro elementos do seu sistema de gestão (rede de informação para gestão, sistema de gestão de clientes, valores compartilhados Serasa e o sistema de desenvolvimento humano), procurando desenvolver um clima de serviço voltado para a prestação de serviços de qualidade. A empresa considera que as condições que têm criado para seus colaboradores são os elementos determinantes da qualidade de seus serviços e, como consequência disso, comemora os resultados econômicos e não econômicos que vem obtendo nos últimos anos O principal desafio que seus dirigentes enfrentam é a manutenção da motivação dos colaboradores depois de tantas conquistas.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2013-04-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionscientific articlearticulo científicoAvaliado pelos paresartigo científicoapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/38965Electronic Review of Administration; Vol. 16 No. 1 (2010): Edição 65 - jan/abr 2010; 19-37Revista Electrónica de Administración; Vol. 16 Núm. 1 (2010): Edição 65 - jan/abr 2010; 19-37Revista Eletrônica de Administração; v. 16 n. 1 (2010): Edição 65 - jan/abr 2010; 19-371413-23111980-4164reponame:REAd (Porto Alegre. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/38965/25009Fossati Figueiredo, KleberAfonso Silva Araújo, Claudiainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-10-25T17:53:40Zoai:seer.ufrgs.br:article/38965Revistahttp://seer.ufrgs.br/index.php/read/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/read/oaiea_read@ufrgs.br1413-23111413-2311opendoar:2016-10-25T17:53:40REAd (Porto Alegre. Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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