M-LEARNING ADOPTION IN HIGHER EDUCATION: THE PROFESSOR’S POINT OF VIEW
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | REAd (Porto Alegre. Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/54352 |
Resumo: | This research aim is to investigate the perceptions of professors in higher education settings regarding m-learning and identifying possible enablers and barriers to its adoption. Roger's diffusion of innovations theory is the basis for the content analysis of 12 interviews. Results indicate that while professors recognize m-learning definitions they seem to lack familiarity with the innovation, thus making its adoption for daily teaching activities more difficult. |
id |
UFRGS-13_de5f2ba202fe4f7d15d47d4547d0926b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/54352 |
network_acronym_str |
UFRGS-13 |
network_name_str |
REAd (Porto Alegre. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
M-LEARNING ADOPTION IN HIGHER EDUCATION: THE PROFESSOR’S POINT OF VIEWADOPCIÓN DE M-LEARNING EN LA EDUCACIÓN SUPERIOR: EL PUNTO DE VISTA DE PROFESORESADOÇÃO DE M-LEARNING NO ENSINO SUPERIOR: O PONTO DE VISTA DOS PROFESSORESm-learningTeoria da difusão de inovaçõesprofessoresm-learningDifusion de Inovationsprofesorm-learningDifusion of Inovations TheoryprofessorThis research aim is to investigate the perceptions of professors in higher education settings regarding m-learning and identifying possible enablers and barriers to its adoption. Roger's diffusion of innovations theory is the basis for the content analysis of 12 interviews. Results indicate that while professors recognize m-learning definitions they seem to lack familiarity with the innovation, thus making its adoption for daily teaching activities more difficult.El objetivo de este estudio es investigar las percepciones de los profesores acerca de m-learning, la identificación de lo que puede ayudar y lo que puede inhibir la adopción. A través de análisis de contenido y basado en la teoría de la difusión de las innovaciones de Rogers, fue entrevistado un grupo de doce profesores, tratando de identificar los factores críticos que pueden facilitar (o no) la adopción. Los resultados muestran que si bien en los profesores generales saber la definición de m-learning, parece que todavía no se percibe como una innovación conocida por ellos, lo que puede dificultar su adopción en su actividad docente diaria.O objetivo deste trabalho é investigar as percepções de professores universitários acerca do m-learning, identificando o que pode favorecer e o que pode inibir a sua adoção. Por meio da análise de conteúdo e com base na teoria de difusão de inovações de Rogers, foi entrevistado um grupo com doze docentes, buscando-se identificar fatores críticos que podem facilitar (ou não) a adoção. Os resultados apontam que apesar dos professores em geral conhecerem a definição de m-learning, parece que ele ainda não é percebido como uma inovação bem conhecida por eles, o que pode dificultar sua adoção no cotidiano de suas atividades docentes.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2016-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresartigo; pesquisa qualitativaapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/54352Electronic Review of Administration; Vol. 22 No. 2 (2016): EDIÇÃO 84 - MAIO/AGO 2016; 279-306Revista Electrónica de Administración; Vol. 22 Núm. 2 (2016): EDIÇÃO 84 - MAIO/AGO 2016; 279-306Revista Eletrônica de Administração; v. 22 n. 2 (2016): EDIÇÃO 84 - MAIO/AGO 2016; 279-3061413-23111980-4164reponame:REAd (Porto Alegre. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/54352/38551Pina, FernandaKurtz, RenataFerreira, Jorge BrantesFreitas, AngilbertoSilva, Jorge Ferreira daGiovaninni, Cristiane Junqueirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-09-01T20:53:05Zoai:seer.ufrgs.br:article/54352Revistahttp://seer.ufrgs.br/index.php/read/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/read/oaiea_read@ufrgs.br1413-23111413-2311opendoar:2016-09-01T20:53:05REAd (Porto Alegre. Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
M-LEARNING ADOPTION IN HIGHER EDUCATION: THE PROFESSOR’S POINT OF VIEW ADOPCIÓN DE M-LEARNING EN LA EDUCACIÓN SUPERIOR: EL PUNTO DE VISTA DE PROFESORES ADOÇÃO DE M-LEARNING NO ENSINO SUPERIOR: O PONTO DE VISTA DOS PROFESSORES |
title |
M-LEARNING ADOPTION IN HIGHER EDUCATION: THE PROFESSOR’S POINT OF VIEW |
spellingShingle |
M-LEARNING ADOPTION IN HIGHER EDUCATION: THE PROFESSOR’S POINT OF VIEW Pina, Fernanda m-learning Teoria da difusão de inovações professores m-learning Difusion de Inovations profesor m-learning Difusion of Inovations Theory professor |
title_short |
M-LEARNING ADOPTION IN HIGHER EDUCATION: THE PROFESSOR’S POINT OF VIEW |
title_full |
M-LEARNING ADOPTION IN HIGHER EDUCATION: THE PROFESSOR’S POINT OF VIEW |
title_fullStr |
M-LEARNING ADOPTION IN HIGHER EDUCATION: THE PROFESSOR’S POINT OF VIEW |
title_full_unstemmed |
M-LEARNING ADOPTION IN HIGHER EDUCATION: THE PROFESSOR’S POINT OF VIEW |
title_sort |
M-LEARNING ADOPTION IN HIGHER EDUCATION: THE PROFESSOR’S POINT OF VIEW |
author |
Pina, Fernanda |
author_facet |
Pina, Fernanda Kurtz, Renata Ferreira, Jorge Brantes Freitas, Angilberto Silva, Jorge Ferreira da Giovaninni, Cristiane Junqueira |
author_role |
author |
author2 |
Kurtz, Renata Ferreira, Jorge Brantes Freitas, Angilberto Silva, Jorge Ferreira da Giovaninni, Cristiane Junqueira |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pina, Fernanda Kurtz, Renata Ferreira, Jorge Brantes Freitas, Angilberto Silva, Jorge Ferreira da Giovaninni, Cristiane Junqueira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
m-learning Teoria da difusão de inovações professores m-learning Difusion de Inovations profesor m-learning Difusion of Inovations Theory professor |
topic |
m-learning Teoria da difusão de inovações professores m-learning Difusion de Inovations profesor m-learning Difusion of Inovations Theory professor |
description |
This research aim is to investigate the perceptions of professors in higher education settings regarding m-learning and identifying possible enablers and barriers to its adoption. Roger's diffusion of innovations theory is the basis for the content analysis of 12 interviews. Results indicate that while professors recognize m-learning definitions they seem to lack familiarity with the innovation, thus making its adoption for daily teaching activities more difficult. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-08-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares artigo; pesquisa qualitativa |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/54352 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/54352 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/54352/38551 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
Electronic Review of Administration; Vol. 22 No. 2 (2016): EDIÇÃO 84 - MAIO/AGO 2016; 279-306 Revista Electrónica de Administración; Vol. 22 Núm. 2 (2016): EDIÇÃO 84 - MAIO/AGO 2016; 279-306 Revista Eletrônica de Administração; v. 22 n. 2 (2016): EDIÇÃO 84 - MAIO/AGO 2016; 279-306 1413-2311 1980-4164 reponame:REAd (Porto Alegre. Online) instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
REAd (Porto Alegre. Online) |
collection |
REAd (Porto Alegre. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
REAd (Porto Alegre. Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
ea_read@ufrgs.br |
_version_ |
1799766204813934592 |