THE IMPORTANCE OF HUMAN RESOURCES IN THE COMPUTERIZATION PROCESS AND THE COMPETENCE LOGIC: THE CASE STUDY OF CALL CENTER RGE – RIO GRANDE ELETRICIDADE
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Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | REAd (Porto Alegre. Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/42580 |
Resumo: | The Competence Logic is a new proposal for discussing social relationship among companies and employees. It values workers’ characteristics such as technical, service, process, and social competencies. This paper analyzes two theoretical concepts: competence logic and human comprehension of computerization in an area within the ever-changing context of technology. For that purpose, a Call Center was selected and an analysis was made of the coherence between human resources policies adopted and the computerization process. |
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THE IMPORTANCE OF HUMAN RESOURCES IN THE COMPUTERIZATION PROCESS AND THE COMPETENCE LOGIC: THE CASE STUDY OF CALL CENTER RGE – RIO GRANDE ELETRICIDADELA IMPORTANCIA DE LOS RECURSOS HUMANOS EN EL PROCESO DE INFORMATIZACIÓN Y LA LÓGICA COMPETENCIA: EL ESTUDIO DE CASO DEL CALL CENTER RGE – RIO GRANDE ELETRICIDADEA IMPORTÂNCIA DOS RECURSOS HUMANOS NO PROCESSO DE INFORMATIZAÇÃO E A LÓGICA COMPETÊNCIA: O ESTUDO DE CASO DO CALL CENTER RGE – RIO GRANDE ELETRICIDADECompetencecomputerizationautomationcall centerCompetenciainformatizaciónautomatizaçãocall centerCompetênciainformatizaçãoautomatizaçãocall centerThe Competence Logic is a new proposal for discussing social relationship among companies and employees. It values workers’ characteristics such as technical, service, process, and social competencies. This paper analyzes two theoretical concepts: competence logic and human comprehension of computerization in an area within the ever-changing context of technology. For that purpose, a Call Center was selected and an analysis was made of the coherence between human resources policies adopted and the computerization process.Una nueva propuesta en la discusión del relacionamiento social entre empresas y trabajadores es la lógica competencia, que valoriza características de los trabajadores tales como las competencias técnicas, de servicio, de proceso y sociales. Este trabajo tiene por objetivo relacionar dos conceptos teóricos: el de la lógica competencia y el de la compreensión humana de la informatización en una area inserida en el contexto mutante de tecnología. Fue elegido como estudio de caso uno Call Center y fue realizado el análisis de la coerencia de las políticas de recursos humanos adoptadas y el proceso de informatización.Uma nova proposta na discussão do relacionamento social entre empresas e trabalhadores é a lógica competência, que valoriza características dos trabalhadores tais como as competências técnicas, de serviço, de processo e sociais. Este trabalho por objetivo relacionar dois conceitos teóricos: o da lógica competência e o da compreensão humana da informatização em uma área inserida no contexto mutante de tecnologia. Foi escolhido como estudo de caso um Call Center e foi realizada a análise da coerência das políticas de recursos humanos adotadas e o processo de informatização.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2013-09-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionScientific Article;artículo científico;Avaliado pelos paresartigo científico;application/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/42580Electronic Review of Administration; Vol. 10 No. 1 (2004): Edição 37 - jan/fev 2004Revista Electrónica de Administración; Vol. 10 Núm. 1 (2004): Edição 37 - jan/fev 2004Revista Eletrônica de Administração; v. 10 n. 1 (2004): Edição 37 - jan/fev 20041413-23111980-4164reponame:REAd (Porto Alegre. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/42580/27012Henrique Possas, Pauloinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-09-12T17:41:36Zoai:seer.ufrgs.br:article/42580Revistahttp://seer.ufrgs.br/index.php/read/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/read/oaiea_read@ufrgs.br1413-23111413-2311opendoar:2013-09-12T17:41:36REAd (Porto Alegre. Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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