Student´s perception concerning health education in the hospital practice

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gomes da Rocha Thomé, Elisabeth
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Inês Leal, Maria
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Gaúcha de Enfermagem
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4389
Resumo: In the present study, we identified, through students’ view, methodological ways of working with health education in hospital curricular practice and the importance of trying to change the future of health in the country. This descriptive and qualitative research involved 66 undergraduate students of a nursing school of a private university located on the metropolitan aerea of Porto Alegre. The results showed that the students realize the importance of education for health and that this education should be carried out through orientation on the bedside and/or in groups taking into consideration each patient’s individuality.
id UFRGS-15_5161a94f55d46f9d2113f47daa290746
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/4389
network_acronym_str UFRGS-15
network_name_str Revista Gaúcha de Enfermagem
repository_id_str
spelling Student´s perception concerning health education in the hospital practiceA percepção dos alunos sobre a educação para saúde nas práticas hospitalareseducação em saúdeprática em hospital.In the present study, we identified, through students’ view, methodological ways of working with health education in hospital curricular practice and the importance of trying to change the future of health in the country. This descriptive and qualitative research involved 66 undergraduate students of a nursing school of a private university located on the metropolitan aerea of Porto Alegre. The results showed that the students realize the importance of education for health and that this education should be carried out through orientation on the bedside and/or in groups taking into consideration each patient’s individuality.En este estudio, identificamos a través del discente, formas metodológicas de trabajar la educación en salud durante la realización de las prácticas curriculares en los hospitales y su importancia para intentar cambiar los caminos de la salud en el País. Fue una pesquisa descriptiva, cualitativa envolviendo 66 alumnos del curso de graduación de enfermería de una Universidad privada del gran Porto Alegre. Este trabajo mostró que el alumno percibe la importancia de la educación para la salud y que éste debe ser realizado a través de orientaciones al borde de la cama, en grupos y conferencias llevando en consideración la individualidad del enfermoNeste estudo, identificamos através dos discentes, formas metodológicas de trabalhar a educação em saúde durante a realização das práticas curriculares nos hospitais e a sua importância para tentarmos mudar os caminhos da saúde no País. Foi uma pesquisa descritiva, qualitativa envolvendo 66 alunos do curso de graduação em enfermagem de uma Universidade privada da grande Porto Alegre. Este trabalho mostrou que o aluno percebe a importância da educação para a saúde e que esta deve ser realizada através de orientações a beira do leito e/ou grupos levando em consideração a individualidade dos pacientes.Escola de Enfermagem da UFRGS2008-05-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4389Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 23 No. 1 (2002); 19Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 23 n. 1 (2002); 191983-14470102-6933reponame:Revista Gaúcha de Enfermageminstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4389/2336Gomes da Rocha Thomé, ElisabethInês Leal, Mariainfo:eu-repo/semantics/openAccess2008-06-11T20:32:09Zoai:seer.ufrgs.br:article/4389Revistahttp://www.seer.ufrgs.br/index.php/RevistaGauchadeEnfermagemPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistappgdir@ufrgs.br1983-14470102-6933opendoar:2008-06-11T20:32:09Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Student´s perception concerning health education in the hospital practice
A percepção dos alunos sobre a educação para saúde nas práticas hospitalares
title Student´s perception concerning health education in the hospital practice
spellingShingle Student´s perception concerning health education in the hospital practice
Gomes da Rocha Thomé, Elisabeth
educação em saúde
prática em hospital.
title_short Student´s perception concerning health education in the hospital practice
title_full Student´s perception concerning health education in the hospital practice
title_fullStr Student´s perception concerning health education in the hospital practice
title_full_unstemmed Student´s perception concerning health education in the hospital practice
title_sort Student´s perception concerning health education in the hospital practice
author Gomes da Rocha Thomé, Elisabeth
author_facet Gomes da Rocha Thomé, Elisabeth
Inês Leal, Maria
author_role author
author2 Inês Leal, Maria
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gomes da Rocha Thomé, Elisabeth
Inês Leal, Maria
dc.subject.por.fl_str_mv educação em saúde
prática em hospital.
topic educação em saúde
prática em hospital.
description In the present study, we identified, through students’ view, methodological ways of working with health education in hospital curricular practice and the importance of trying to change the future of health in the country. This descriptive and qualitative research involved 66 undergraduate students of a nursing school of a private university located on the metropolitan aerea of Porto Alegre. The results showed that the students realize the importance of education for health and that this education should be carried out through orientation on the bedside and/or in groups taking into consideration each patient’s individuality.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-05-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4389
url https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4389
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4389/2336
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola de Enfermagem da UFRGS
publisher.none.fl_str_mv Escola de Enfermagem da UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 23 No. 1 (2002); 19
Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 23 n. 1 (2002); 19
1983-1447
0102-6933
reponame:Revista Gaúcha de Enfermagem
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Revista Gaúcha de Enfermagem
collection Revista Gaúcha de Enfermagem
repository.name.fl_str_mv Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistappgdir@ufrgs.br
_version_ 1799766330004471808