Student´s perception concerning health education in the hospital practice
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Gaúcha de Enfermagem |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4389 |
Resumo: | In the present study, we identified, through students’ view, methodological ways of working with health education in hospital curricular practice and the importance of trying to change the future of health in the country. This descriptive and qualitative research involved 66 undergraduate students of a nursing school of a private university located on the metropolitan aerea of Porto Alegre. The results showed that the students realize the importance of education for health and that this education should be carried out through orientation on the bedside and/or in groups taking into consideration each patient’s individuality. |
id |
UFRGS-15_5161a94f55d46f9d2113f47daa290746 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/4389 |
network_acronym_str |
UFRGS-15 |
network_name_str |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
repository_id_str |
|
spelling |
Student´s perception concerning health education in the hospital practiceA percepção dos alunos sobre a educação para saúde nas práticas hospitalareseducação em saúdeprática em hospital.In the present study, we identified, through students’ view, methodological ways of working with health education in hospital curricular practice and the importance of trying to change the future of health in the country. This descriptive and qualitative research involved 66 undergraduate students of a nursing school of a private university located on the metropolitan aerea of Porto Alegre. The results showed that the students realize the importance of education for health and that this education should be carried out through orientation on the bedside and/or in groups taking into consideration each patient’s individuality.En este estudio, identificamos a través del discente, formas metodológicas de trabajar la educación en salud durante la realización de las prácticas curriculares en los hospitales y su importancia para intentar cambiar los caminos de la salud en el País. Fue una pesquisa descriptiva, cualitativa envolviendo 66 alumnos del curso de graduación de enfermería de una Universidad privada del gran Porto Alegre. Este trabajo mostró que el alumno percibe la importancia de la educación para la salud y que éste debe ser realizado a través de orientaciones al borde de la cama, en grupos y conferencias llevando en consideración la individualidad del enfermoNeste estudo, identificamos através dos discentes, formas metodológicas de trabalhar a educação em saúde durante a realização das práticas curriculares nos hospitais e a sua importância para tentarmos mudar os caminhos da saúde no País. Foi uma pesquisa descritiva, qualitativa envolvendo 66 alunos do curso de graduação em enfermagem de uma Universidade privada da grande Porto Alegre. Este trabalho mostrou que o aluno percebe a importância da educação para a saúde e que esta deve ser realizada através de orientações a beira do leito e/ou grupos levando em consideração a individualidade dos pacientes.Escola de Enfermagem da UFRGS2008-05-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4389Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 23 No. 1 (2002); 19Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 23 n. 1 (2002); 191983-14470102-6933reponame:Revista Gaúcha de Enfermageminstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4389/2336Gomes da Rocha Thomé, ElisabethInês Leal, Mariainfo:eu-repo/semantics/openAccess2008-06-11T20:32:09Zoai:seer.ufrgs.br:article/4389Revistahttp://www.seer.ufrgs.br/index.php/RevistaGauchadeEnfermagemPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistappgdir@ufrgs.br1983-14470102-6933opendoar:2008-06-11T20:32:09Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Student´s perception concerning health education in the hospital practice A percepção dos alunos sobre a educação para saúde nas práticas hospitalares |
title |
Student´s perception concerning health education in the hospital practice |
spellingShingle |
Student´s perception concerning health education in the hospital practice Gomes da Rocha Thomé, Elisabeth educação em saúde prática em hospital. |
title_short |
Student´s perception concerning health education in the hospital practice |
title_full |
Student´s perception concerning health education in the hospital practice |
title_fullStr |
Student´s perception concerning health education in the hospital practice |
title_full_unstemmed |
Student´s perception concerning health education in the hospital practice |
title_sort |
Student´s perception concerning health education in the hospital practice |
author |
Gomes da Rocha Thomé, Elisabeth |
author_facet |
Gomes da Rocha Thomé, Elisabeth Inês Leal, Maria |
author_role |
author |
author2 |
Inês Leal, Maria |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gomes da Rocha Thomé, Elisabeth Inês Leal, Maria |
dc.subject.por.fl_str_mv |
educação em saúde prática em hospital. |
topic |
educação em saúde prática em hospital. |
description |
In the present study, we identified, through students’ view, methodological ways of working with health education in hospital curricular practice and the importance of trying to change the future of health in the country. This descriptive and qualitative research involved 66 undergraduate students of a nursing school of a private university located on the metropolitan aerea of Porto Alegre. The results showed that the students realize the importance of education for health and that this education should be carried out through orientation on the bedside and/or in groups taking into consideration each patient’s individuality. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-05-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4389 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4389 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4389/2336 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola de Enfermagem da UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola de Enfermagem da UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 23 No. 1 (2002); 19 Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 23 n. 1 (2002); 19 1983-1447 0102-6933 reponame:Revista Gaúcha de Enfermagem instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
collection |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistappgdir@ufrgs.br |
_version_ |
1799766330004471808 |