Perception and feelings of cardiac post-surgical patients towards visitation
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Gaúcha de Enfermagem |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4310 |
Resumo: | This research intends to know the perceptions and feelings of cardiac post-surgical patients towards visitation, adjustment of visitation times and who’s visit is the best. It is a qualitative study with a descriptive and exploratory character. Five adult patients were interviewed on the sixth day after surgery. To analyse the data we used Content Analysis as suggested by Bardin (1977). The results show that the patients consider the family as the main support for their condition. The time of visitation is enough for this critical moment and the family is also the ideal visitor. The difficulties to communicate with the visitor, however, are evident due to their physical and emotional conditions. |
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Perception and feelings of cardiac post-surgical patients towards visitationPercepção e sentimentos de pacientes em pós-operatórlo imediato de cirurgia cardíaca em relação à visitaFamíliaHorário de visitaSentimentosThis research intends to know the perceptions and feelings of cardiac post-surgical patients towards visitation, adjustment of visitation times and who’s visit is the best. It is a qualitative study with a descriptive and exploratory character. Five adult patients were interviewed on the sixth day after surgery. To analyse the data we used Content Analysis as suggested by Bardin (1977). The results show that the patients consider the family as the main support for their condition. The time of visitation is enough for this critical moment and the family is also the ideal visitor. The difficulties to communicate with the visitor, however, are evident due to their physical and emotional conditions.La investigación buscó conocer la percepción del enfermo de cirugía cardíaca acerca de la visita en el hospital. Tratase de un estudio cualitativo, exploratório y descriptivo. Fueron entrevistados cinco enfermos adultos en lo sexto día después de la cirugía. Los datos fueron analizados de acuerdo con la técnica de Análisis de Contenido de Bardin (1977). Los hallazgos evidenciaron que los enfermos consideran importante el apoyo de la família, que los horarios que existen son suficientes y que la família es la visita ideal. Apuntaron que la dificultad del enfermo comunicarse con el visitante es debido a sus condiciones físicas y emocionales.São objetivos desta pesquisa conhecer a percepção e sentimentos do paciente em pós-operatório imediato de cirurgia cardíaca em relação à visita, à adequação dos horários e de quem é o melhor visitante. Trata-se de um estudo qualitativo com caráter exploratório e descritivo. Foram entrevistados cinco pacientes adultos a partir do 6º dia de pós-operatório. Para análise dos dados, utilizamos a técnica de Análise de Conteúdo, proposta por Bardin (l977). Os resultados evidenciam que os pacientes consideram a família de fundamental importância para se sentirem apoiados, os horários existentes são suficientes para esta fase crítica, a visita ideal é a própria família e a dificuldade do paciente para se comunicar com o visitante é evidente por causa das suas condições físicas e emocionais.Escola de Enfermagem da UFRGS2008-05-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4310Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 21 No. 1 (2000); 123Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 21 n. 1 (2000); 1231983-14470102-6933reponame:Revista Gaúcha de Enfermageminstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4310/2273Krüger, JulianaEcher, Isabel Cristinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-10T19:01:41Zoai:seer.ufrgs.br:article/4310Revistahttp://www.seer.ufrgs.br/index.php/RevistaGauchadeEnfermagemPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistappgdir@ufrgs.br1983-14470102-6933opendoar:2022-11-10T19:01:41Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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