Nursing students’ perceptions during voluntary training
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Gaúcha de Enfermagem |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4477 |
Resumo: | The aim of this study was knowing the perceptions experienced by the Nursing students during a voluntary training. The data collected from 12 participants in a university hospital, during the period from May to July 2002 were analyzed through the content analysis technique, resulting in four categories: the nursing staff, the hospital admission unit, nurses’ attitudes that promote the students’ growth, and the value of the experience for the academic students. The statements evidenced the significance of this practice for the academic student and allowed a reflection on the aspects that must be improved to make the learning process easier. |
id |
UFRGS-15_74950ef22d8a00101a849aa9cf350b25 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/4477 |
network_acronym_str |
UFRGS-15 |
network_name_str |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
repository_id_str |
|
spelling |
Nursing students’ perceptions during voluntary trainingEl entrenamiento voluntario en la percepción de los académicos de EnfermeríaO estágio voluntário na percepção de acadêmicos de enfermagemtrabalhadores voluntários/educaçãoenfermagemhospitais universitáriosThe aim of this study was knowing the perceptions experienced by the Nursing students during a voluntary training. The data collected from 12 participants in a university hospital, during the period from May to July 2002 were analyzed through the content analysis technique, resulting in four categories: the nursing staff, the hospital admission unit, nurses’ attitudes that promote the students’ growth, and the value of the experience for the academic students. The statements evidenced the significance of this practice for the academic student and allowed a reflection on the aspects that must be improved to make the learning process easier.El objetivo de esta investigación fue conocer las percepciones vividas por los académicos de enfermería en entrenamiento voluntario. Las informaciones colectadas con doce participantes, en el periodo de mayo a julio de 2002, en un hospital universitario fueron analizadas a través de la técnica de análisis de contenido. Los resultados indicaron cuatro categorías: el equipo de enfermería, la unidad de internación hospitalaria, actitudes de los enfermeros que favorecen el crecimiento del estudiante y el valor de la experiencia para los alumnos. Los testimonios evidenciaron lo cuanto esta practica es significativa para el académico y permitió reflexionar sobre los aspectos que necesitan ser perfeccionados para facilitar su aprendizaje.O objetivo deste estudo foi conhecer as percepções vivenciadas por alunos de enfermagem, em estágio voluntário. As informações coletadas com doze participantes, no período de maio a julho de 2002, num hospital Universitário, foram analisadas, através da técnica de análise de conteúdo. Os achados apontaram quatro categorias: a equipe de enfermagem; a unidade de internação; atitudes dos enfermeiros que favorecem o crescimento do aluno e valor da experiência para os alunos. Os depoimentos evidenciaram o quanto esta prática é significativa para o acadêmico, e nos fez refletir sobre aspectos que necessitam ser aprimorados para facilitar seu aprendizado.Escola de Enfermagem da UFRGS2008-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4477Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 24 No. 2 (2003); 238Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 24 n. 2 (2003); 2381983-14470102-6933reponame:Revista Gaúcha de Enfermageminstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4477/2410Echer, Isabel Cristinade Fátima Lucena, AmáliaLinhares Colisse Kern, IvanaRodrigues Dias, Danielainfo:eu-repo/semantics/openAccess2008-06-11T20:32:55Zoai:seer.ufrgs.br:article/4477Revistahttp://www.seer.ufrgs.br/index.php/RevistaGauchadeEnfermagemPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistappgdir@ufrgs.br1983-14470102-6933opendoar:2008-06-11T20:32:55Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Nursing students’ perceptions during voluntary training El entrenamiento voluntario en la percepción de los académicos de Enfermería O estágio voluntário na percepção de acadêmicos de enfermagem |
title |
Nursing students’ perceptions during voluntary training |
spellingShingle |
Nursing students’ perceptions during voluntary training Echer, Isabel Cristina trabalhadores voluntários/educação enfermagem hospitais universitários |
title_short |
Nursing students’ perceptions during voluntary training |
title_full |
Nursing students’ perceptions during voluntary training |
title_fullStr |
Nursing students’ perceptions during voluntary training |
title_full_unstemmed |
Nursing students’ perceptions during voluntary training |
title_sort |
Nursing students’ perceptions during voluntary training |
author |
Echer, Isabel Cristina |
author_facet |
Echer, Isabel Cristina de Fátima Lucena, Amália Linhares Colisse Kern, Ivana Rodrigues Dias, Daniela |
author_role |
author |
author2 |
de Fátima Lucena, Amália Linhares Colisse Kern, Ivana Rodrigues Dias, Daniela |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Echer, Isabel Cristina de Fátima Lucena, Amália Linhares Colisse Kern, Ivana Rodrigues Dias, Daniela |
dc.subject.por.fl_str_mv |
trabalhadores voluntários/educação enfermagem hospitais universitários |
topic |
trabalhadores voluntários/educação enfermagem hospitais universitários |
description |
The aim of this study was knowing the perceptions experienced by the Nursing students during a voluntary training. The data collected from 12 participants in a university hospital, during the period from May to July 2002 were analyzed through the content analysis technique, resulting in four categories: the nursing staff, the hospital admission unit, nurses’ attitudes that promote the students’ growth, and the value of the experience for the academic students. The statements evidenced the significance of this practice for the academic student and allowed a reflection on the aspects that must be improved to make the learning process easier. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-06-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4477 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4477 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4477/2410 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola de Enfermagem da UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola de Enfermagem da UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 24 No. 2 (2003); 238 Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 24 n. 2 (2003); 238 1983-1447 0102-6933 reponame:Revista Gaúcha de Enfermagem instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
collection |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistappgdir@ufrgs.br |
_version_ |
1799766330564411392 |