Nursing students’ perceptions during voluntary training

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Echer, Isabel Cristina
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: de Fátima Lucena, Amália, Linhares Colisse Kern, Ivana, Rodrigues Dias, Daniela
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Gaúcha de Enfermagem
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4477
Resumo: The aim of this study was knowing the perceptions experienced by the Nursing students during a voluntary training. The data collected from 12 participants in a university hospital, during the period from May to July 2002 were analyzed through the content analysis technique, resulting in four categories: the nursing staff, the hospital admission unit, nurses’ attitudes that promote the students’ growth, and the value of the experience for the academic students. The statements evidenced the significance of this practice for the academic student and allowed a reflection on the aspects that must be improved to make the learning process easier.
id UFRGS-15_74950ef22d8a00101a849aa9cf350b25
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/4477
network_acronym_str UFRGS-15
network_name_str Revista Gaúcha de Enfermagem
repository_id_str
spelling Nursing students’ perceptions during voluntary trainingEl entrenamiento voluntario en la percepción de los académicos de EnfermeríaO estágio voluntário na percepção de acadêmicos de enfermagemtrabalhadores voluntários/educaçãoenfermagemhospitais universitáriosThe aim of this study was knowing the perceptions experienced by the Nursing students during a voluntary training. The data collected from 12 participants in a university hospital, during the period from May to July 2002 were analyzed through the content analysis technique, resulting in four categories: the nursing staff, the hospital admission unit, nurses’ attitudes that promote the students’ growth, and the value of the experience for the academic students. The statements evidenced the significance of this practice for the academic student and allowed a reflection on the aspects that must be improved to make the learning process easier.El objetivo de esta investigación fue conocer las percepciones vividas por los académicos de enfermería en entrenamiento voluntario. Las informaciones colectadas con doce participantes, en el periodo de mayo a julio de 2002, en un hospital universitario fueron analizadas a través de la técnica de análisis de contenido. Los resultados indicaron cuatro categorías: el equipo de enfermería, la unidad de internación hospitalaria, actitudes de los enfermeros que favorecen el crecimiento del estudiante y el valor de la experiencia para los alumnos. Los testimonios evidenciaron lo cuanto esta practica es significativa para el académico y permitió reflexionar sobre los aspectos que necesitan ser perfeccionados para facilitar su aprendizaje.O objetivo deste estudo foi conhecer as percepções vivenciadas por alunos de enfermagem, em estágio voluntário. As informações coletadas com doze participantes, no período de maio a julho de 2002, num hospital Universitário, foram analisadas, através da técnica de análise de conteúdo. Os achados apontaram quatro categorias: a equipe de enfermagem; a unidade de internação; atitudes dos enfermeiros que favorecem o crescimento do aluno e valor da experiência para os alunos. Os depoimentos evidenciaram o quanto esta prática é significativa para o acadêmico, e nos fez refletir sobre aspectos que necessitam ser aprimorados para facilitar seu aprendizado.Escola de Enfermagem da UFRGS2008-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4477Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 24 No. 2 (2003); 238Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 24 n. 2 (2003); 2381983-14470102-6933reponame:Revista Gaúcha de Enfermageminstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4477/2410Echer, Isabel Cristinade Fátima Lucena, AmáliaLinhares Colisse Kern, IvanaRodrigues Dias, Danielainfo:eu-repo/semantics/openAccess2008-06-11T20:32:55Zoai:seer.ufrgs.br:article/4477Revistahttp://www.seer.ufrgs.br/index.php/RevistaGauchadeEnfermagemPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistappgdir@ufrgs.br1983-14470102-6933opendoar:2008-06-11T20:32:55Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Nursing students’ perceptions during voluntary training
El entrenamiento voluntario en la percepción de los académicos de Enfermería
O estágio voluntário na percepção de acadêmicos de enfermagem
title Nursing students’ perceptions during voluntary training
spellingShingle Nursing students’ perceptions during voluntary training
Echer, Isabel Cristina
trabalhadores voluntários/educação
enfermagem
hospitais universitários
title_short Nursing students’ perceptions during voluntary training
title_full Nursing students’ perceptions during voluntary training
title_fullStr Nursing students’ perceptions during voluntary training
title_full_unstemmed Nursing students’ perceptions during voluntary training
title_sort Nursing students’ perceptions during voluntary training
author Echer, Isabel Cristina
author_facet Echer, Isabel Cristina
de Fátima Lucena, Amália
Linhares Colisse Kern, Ivana
Rodrigues Dias, Daniela
author_role author
author2 de Fátima Lucena, Amália
Linhares Colisse Kern, Ivana
Rodrigues Dias, Daniela
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Echer, Isabel Cristina
de Fátima Lucena, Amália
Linhares Colisse Kern, Ivana
Rodrigues Dias, Daniela
dc.subject.por.fl_str_mv trabalhadores voluntários/educação
enfermagem
hospitais universitários
topic trabalhadores voluntários/educação
enfermagem
hospitais universitários
description The aim of this study was knowing the perceptions experienced by the Nursing students during a voluntary training. The data collected from 12 participants in a university hospital, during the period from May to July 2002 were analyzed through the content analysis technique, resulting in four categories: the nursing staff, the hospital admission unit, nurses’ attitudes that promote the students’ growth, and the value of the experience for the academic students. The statements evidenced the significance of this practice for the academic student and allowed a reflection on the aspects that must be improved to make the learning process easier.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-06-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4477
url https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4477
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4477/2410
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola de Enfermagem da UFRGS
publisher.none.fl_str_mv Escola de Enfermagem da UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 24 No. 2 (2003); 238
Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 24 n. 2 (2003); 238
1983-1447
0102-6933
reponame:Revista Gaúcha de Enfermagem
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Revista Gaúcha de Enfermagem
collection Revista Gaúcha de Enfermagem
repository.name.fl_str_mv Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistappgdir@ufrgs.br
_version_ 1799766330564411392