Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Martinez Capel Laluna, Maria Cristina
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Aparecida Ferraz, Clarice
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Gaúcha de Enfermagem
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4601
Resumo: This study approaches an exploratory investigation that intended analyzing the application of theoretical bases that sustain the Situation Strategic Planning (SSP), for the development of the performance of the participative planning in the integrated curriculum of Nursing Course. The data were collected through semistructured interview with the students and professionals involved in the construction of a project that used the SSP referential in the hospital unit. The analysis of the interviews data was done by utilizing the technique of content analysis in the thematic mode. The findings indicated the limitations and breakthroughs in the performance development of the participative planning in an integrated curriculum
id UFRGS-15_81a3c28b399c90ddb57dba30c8151d86
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/4601
network_acronym_str UFRGS-15
network_name_str Revista Gaúcha de Enfermagem
repository_id_str
spelling Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning.Currïculo integrado: analizando el desempeño del planeamiento participativo.Currículo integrado: analisando o desempenho do planejamento participativoEducação em enfermagemCurrículoPlanejamento participativo.This study approaches an exploratory investigation that intended analyzing the application of theoretical bases that sustain the Situation Strategic Planning (SSP), for the development of the performance of the participative planning in the integrated curriculum of Nursing Course. The data were collected through semistructured interview with the students and professionals involved in the construction of a project that used the SSP referential in the hospital unit. The analysis of the interviews data was done by utilizing the technique of content analysis in the thematic mode. The findings indicated the limitations and breakthroughs in the performance development of the participative planning in an integrated curriculumEste trabajo es acerca de una investigación exploratoria que buscó analizar la aplicación de las bases teóricas que sostienen el Planeamiento Estratégico de la Situación (PES) para el desarrollo de desempeño del planeamiento participativo en el currículo integrado del Curso de Enfermería. Los datos fueron recogidos a través de entrevista semi-estructurada con los estudiantes y los profesionales implicados en la construcción de un proyecto que utilizó el referencial del PES en la unidad hospitalaria. El análisis de los datos de las entrevistas fue realizado utilizandose la técnica de análisis del contenido, en la modalidad temática. Los resultados indicaron las limitaciones y avances en el desarrollo del desempeño del planeamiento participativo en un currículo integrado.O presente trabalho trata de um estudo exploratório que buscou analisar a aplicação das bases teóricas de sustentação do Planejamento Estratégico Situacional (PES) para o desenvolvimento do desempenho do planejamento participativo no currículo integrado do Curso de Enfermagem. Os dados foram coletados através de entrevista semi-estruturada com estudantes e profissionais envolvidos na construção de um projeto que utilizou o referencial do PES na unidade hospitalar. A análise dos dados das entrevistas foi realizada pela aplicação da técnica de análise de conteúdo, na modalidade temática. Nos resultados encontrados, percebemos as limitações e avanços no desenvolvimento do desempenho do planejamento participativo em um currículo integradoEscola de Enfermagem da UFRGS2008-06-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4601Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 27 No. 2 (2006); 230Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 27 n. 2 (2006); 2301983-14470102-6933reponame:Revista Gaúcha de Enfermageminstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4601/2521Martinez Capel Laluna, Maria CristinaAparecida Ferraz, Clariceinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-11-26T17:44:01Zoai:seer.ufrgs.br:article/4601Revistahttp://www.seer.ufrgs.br/index.php/RevistaGauchadeEnfermagemPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistappgdir@ufrgs.br1983-14470102-6933opendoar:2019-11-26T17:44:01Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning.
Currïculo integrado: analizando el desempeño del planeamiento participativo.
Currículo integrado: analisando o desempenho do planejamento participativo
title Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning.
spellingShingle Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning.
Martinez Capel Laluna, Maria Cristina
Educação em enfermagem
Currículo
Planejamento participativo.
title_short Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning.
title_full Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning.
title_fullStr Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning.
title_full_unstemmed Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning.
title_sort Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning.
author Martinez Capel Laluna, Maria Cristina
author_facet Martinez Capel Laluna, Maria Cristina
Aparecida Ferraz, Clarice
author_role author
author2 Aparecida Ferraz, Clarice
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Martinez Capel Laluna, Maria Cristina
Aparecida Ferraz, Clarice
dc.subject.por.fl_str_mv Educação em enfermagem
Currículo
Planejamento participativo.
topic Educação em enfermagem
Currículo
Planejamento participativo.
description This study approaches an exploratory investigation that intended analyzing the application of theoretical bases that sustain the Situation Strategic Planning (SSP), for the development of the performance of the participative planning in the integrated curriculum of Nursing Course. The data were collected through semistructured interview with the students and professionals involved in the construction of a project that used the SSP referential in the hospital unit. The analysis of the interviews data was done by utilizing the technique of content analysis in the thematic mode. The findings indicated the limitations and breakthroughs in the performance development of the participative planning in an integrated curriculum
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-06-06
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4601
url https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4601
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4601/2521
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola de Enfermagem da UFRGS
publisher.none.fl_str_mv Escola de Enfermagem da UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 27 No. 2 (2006); 230
Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 27 n. 2 (2006); 230
1983-1447
0102-6933
reponame:Revista Gaúcha de Enfermagem
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Revista Gaúcha de Enfermagem
collection Revista Gaúcha de Enfermagem
repository.name.fl_str_mv Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistappgdir@ufrgs.br
_version_ 1799766331111768064