Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Gaúcha de Enfermagem |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4601 |
Resumo: | This study approaches an exploratory investigation that intended analyzing the application of theoretical bases that sustain the Situation Strategic Planning (SSP), for the development of the performance of the participative planning in the integrated curriculum of Nursing Course. The data were collected through semistructured interview with the students and professionals involved in the construction of a project that used the SSP referential in the hospital unit. The analysis of the interviews data was done by utilizing the technique of content analysis in the thematic mode. The findings indicated the limitations and breakthroughs in the performance development of the participative planning in an integrated curriculum |
id |
UFRGS-15_81a3c28b399c90ddb57dba30c8151d86 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/4601 |
network_acronym_str |
UFRGS-15 |
network_name_str |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
repository_id_str |
|
spelling |
Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning.Currïculo integrado: analizando el desempeño del planeamiento participativo.Currículo integrado: analisando o desempenho do planejamento participativoEducação em enfermagemCurrículoPlanejamento participativo.This study approaches an exploratory investigation that intended analyzing the application of theoretical bases that sustain the Situation Strategic Planning (SSP), for the development of the performance of the participative planning in the integrated curriculum of Nursing Course. The data were collected through semistructured interview with the students and professionals involved in the construction of a project that used the SSP referential in the hospital unit. The analysis of the interviews data was done by utilizing the technique of content analysis in the thematic mode. The findings indicated the limitations and breakthroughs in the performance development of the participative planning in an integrated curriculumEste trabajo es acerca de una investigación exploratoria que buscó analizar la aplicación de las bases teóricas que sostienen el Planeamiento Estratégico de la Situación (PES) para el desarrollo de desempeño del planeamiento participativo en el currículo integrado del Curso de Enfermería. Los datos fueron recogidos a través de entrevista semi-estructurada con los estudiantes y los profesionales implicados en la construcción de un proyecto que utilizó el referencial del PES en la unidad hospitalaria. El análisis de los datos de las entrevistas fue realizado utilizandose la técnica de análisis del contenido, en la modalidad temática. Los resultados indicaron las limitaciones y avances en el desarrollo del desempeño del planeamiento participativo en un currículo integrado.O presente trabalho trata de um estudo exploratório que buscou analisar a aplicação das bases teóricas de sustentação do Planejamento Estratégico Situacional (PES) para o desenvolvimento do desempenho do planejamento participativo no currículo integrado do Curso de Enfermagem. Os dados foram coletados através de entrevista semi-estruturada com estudantes e profissionais envolvidos na construção de um projeto que utilizou o referencial do PES na unidade hospitalar. A análise dos dados das entrevistas foi realizada pela aplicação da técnica de análise de conteúdo, na modalidade temática. Nos resultados encontrados, percebemos as limitações e avanços no desenvolvimento do desempenho do planejamento participativo em um currículo integradoEscola de Enfermagem da UFRGS2008-06-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4601Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 27 No. 2 (2006); 230Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 27 n. 2 (2006); 2301983-14470102-6933reponame:Revista Gaúcha de Enfermageminstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4601/2521Martinez Capel Laluna, Maria CristinaAparecida Ferraz, Clariceinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-11-26T17:44:01Zoai:seer.ufrgs.br:article/4601Revistahttp://www.seer.ufrgs.br/index.php/RevistaGauchadeEnfermagemPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistappgdir@ufrgs.br1983-14470102-6933opendoar:2019-11-26T17:44:01Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning. Currïculo integrado: analizando el desempeño del planeamiento participativo. Currículo integrado: analisando o desempenho do planejamento participativo |
title |
Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning. |
spellingShingle |
Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning. Martinez Capel Laluna, Maria Cristina Educação em enfermagem Currículo Planejamento participativo. |
title_short |
Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning. |
title_full |
Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning. |
title_fullStr |
Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning. |
title_full_unstemmed |
Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning. |
title_sort |
Integrated curriculum: analyzing the performance of the participative planning. |
author |
Martinez Capel Laluna, Maria Cristina |
author_facet |
Martinez Capel Laluna, Maria Cristina Aparecida Ferraz, Clarice |
author_role |
author |
author2 |
Aparecida Ferraz, Clarice |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Martinez Capel Laluna, Maria Cristina Aparecida Ferraz, Clarice |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação em enfermagem Currículo Planejamento participativo. |
topic |
Educação em enfermagem Currículo Planejamento participativo. |
description |
This study approaches an exploratory investigation that intended analyzing the application of theoretical bases that sustain the Situation Strategic Planning (SSP), for the development of the performance of the participative planning in the integrated curriculum of Nursing Course. The data were collected through semistructured interview with the students and professionals involved in the construction of a project that used the SSP referential in the hospital unit. The analysis of the interviews data was done by utilizing the technique of content analysis in the thematic mode. The findings indicated the limitations and breakthroughs in the performance development of the participative planning in an integrated curriculum |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-06-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4601 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4601 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4601/2521 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola de Enfermagem da UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola de Enfermagem da UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 27 No. 2 (2006); 230 Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 27 n. 2 (2006); 230 1983-1447 0102-6933 reponame:Revista Gaúcha de Enfermagem instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
collection |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistappgdir@ufrgs.br |
_version_ |
1799766331111768064 |