PUNITIVE WRITTEN WARNINGS ISSUED BY NURSING SERVICES MANAGERS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Magalhães, Ana Maria Müller
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Hoefel, Heloisa Helena Karnas, Falk, Maria Lúcia Rodrigues, Motta, Marta
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Gaúcha de Enfermagem
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/7004
Resumo: This survey aims to analyze the reasons for which were generated by punitive written warnings issued by the HCPA of Nursing Services in the period 2001 to 2006 involving different managers. This is an exploratory and descriptive study with qualitative approach. The data, once organized, were categorized into 4 distinct groups, those being: errors of medicines, disciplinary problems, ethical and technical failures. Among the problems identified 263 disciplinary incidents were the most (46%), the medication errors accounted for 28%, ethical issues and 11% technical failure 11%. There weren’t statistically significant changes or trends identified over the years or between different departments of nursing. It is suggested that should be studied the interference through the use of appropriate tools to manage the performance of managers.
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spelling PUNITIVE WRITTEN WARNINGS ISSUED BY NURSING SERVICES MANAGERSANALISIS DE LAS PUNICIONES ESCRITAS GERADAS POR LAS JEFES DE ENFERMERIAAnálise das advertências geradas pelas chefias de enfermagemGestão de recursos humanospuniçõesenfermagemThis survey aims to analyze the reasons for which were generated by punitive written warnings issued by the HCPA of Nursing Services in the period 2001 to 2006 involving different managers. This is an exploratory and descriptive study with qualitative approach. The data, once organized, were categorized into 4 distinct groups, those being: errors of medicines, disciplinary problems, ethical and technical failures. Among the problems identified 263 disciplinary incidents were the most (46%), the medication errors accounted for 28%, ethical issues and 11% technical failure 11%. There weren’t statistically significant changes or trends identified over the years or between different departments of nursing. It is suggested that should be studied the interference through the use of appropriate tools to manage the performance of managers.Este estudio pretende analizar las razones por las que se generaron documentos de advertencias como punición emitidas por el HCPA de los servicios de enfermería en el período comprendido entre 2001 y 2006 la participación de diferentes gestores. Trata-se de un estudio exploratorio y descriptivo con enfoque cualitativo. Los datos, una vez organizados, se clasificaron en 4 grupos distintos, los que se están: los errores de medicamentos, problemas disciplinarios, éticos y fallos técnicos. Entre los problemas identificados 263 disciplinario incidentes son los más (46%), los errores de medicación representaron el 28%, las cuestiones éticas y el 11% fallo técnico 11%. No hubo cambios estadísticamente significativas ó tendencias identificadas a lo largo de los años ó entre los distintos departamentos de enfermería. Se sugiere que se considere injerencia de la utilización de un instrumentos adecuados para gestionar el desempeño de los directivos.Esta pesquisa é um estudo original que analisou os motivos pelos quais foram geradas advertências por escrito emanadas pelos Serviços de Enfermagem no HCPA no período de 2001 a 2006 envolvendo diferentes gestores. Trata-se de um estudo exploratório e descritivo com abordagem qualitativa. Os dados, após organizados, foram categorizados em 4 grupos distintos, sendo esses: erros de medicamentos, problemas disciplinares, éticos e falhas técnicas. Dentre os 263 identificados os problemas disciplinares foram os mais incidentes (46%), erros de medicação representaram 28%, questões éticas 11% e falhas técnicas 11%. Não houve alteração ou tendências estatisticamente significativas identificadas com o passar dos anos ou entre os diferentes serviços de enfermagem. Sugere-se que sejam estudadas interferências através da utilização de ferramentas adequadas para a gestão de desempenho dos gestores.Escola de Enfermagem da UFRGS2010-01-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa originalapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/7004Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 30 No. 3 (2009); 383Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 30 n. 3 (2009); 3831983-14470102-6933reponame:Revista Gaúcha de Enfermageminstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/7004/6960Magalhães, Ana Maria MüllerHoefel, Heloisa Helena KarnasFalk, Maria Lúcia RodriguesMotta, Martainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-11-26T20:27:30Zoai:seer.ufrgs.br:article/7004Revistahttp://www.seer.ufrgs.br/index.php/RevistaGauchadeEnfermagemPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistappgdir@ufrgs.br1983-14470102-6933opendoar:2019-11-26T20:27:30Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
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