The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life support
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Gaúcha de Enfermagem |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4485 |
Resumo: | The present paper is the result of an experiment conducted as part of the Nursing: basic and advanced life support course, which was offered as a semi-online course using the virtual learning environment called Learning Space. The virtual learning environment optimizes classroom dynamics, since in the classroom setting, practical activities may be privileged; besides, learning is customized as students may access the environment whenever and wherever they wish. |
id |
UFRGS-15_f91a8b9f8a2be89302f841241797120d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/4485 |
network_acronym_str |
UFRGS-15 |
network_name_str |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
repository_id_str |
|
spelling |
The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life supportLa utilización de ambiente virtual de aprendizaje en la enseñanza de soportes básico y avanzado de vidaUtilização de ambiente virtual de aprendizagem no ensino de suportes básico e avançado de vidaaprendizagemmateriais de ensinoparada cardíaca.The present paper is the result of an experiment conducted as part of the Nursing: basic and advanced life support course, which was offered as a semi-online course using the virtual learning environment called Learning Space. The virtual learning environment optimizes classroom dynamics, since in the classroom setting, practical activities may be privileged; besides, learning is customized as students may access the environment whenever and wherever they wish.Este artículo es un relato de la experiencia desarrollada en el curso Enfermería: soportes básico y avanzado de vida, ofrecido en la modalidad semipresencial con la utilización del ambiente virtual de aprendizaje Learning Space. El ambiente virtual de aprendizaje es un recurso que optimiza la dinámica del aula, ya que, en los momentos presenciales, se puede privilegiar las actividades prácticas, además de personalizar el aprendizaje, puesto que los alumnos pueden tener acceso al ambiente en lugar y tiempo según sus disponibilidadesEste artigo relata a experiência desenvolvida no curso Enfermagem: suportes básico e avançado de vida, oferecido na modalidade semipresencial com a utilização do ambiente virtual de aprendizagem Learning Space. O ambiente virtual de aprendizagem é um recurso que otimiza a dinâmica da sala de aula, uma vez que, nos momentos presenciais, pode-se privilegiar as atividades práticas, além de personalizar a aprendizagem, na medida em que os alunos têm a possibilidade de acessar o ambiente em local e tempo a critério das suas disponibilidades.Escola de Enfermagem da UFRGS2008-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4485Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 24 No. 3 (2003); 373Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 24 n. 3 (2003); 3731983-14470102-6933reponame:Revista Gaúcha de Enfermageminstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4485/2424Petersen Cogo, Ana LuísaTolfo Silveira, DeniseDe Morais Lírio, AlineLopes Severo, Carolinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-11-26T14:25:20Zoai:seer.ufrgs.br:article/4485Revistahttp://www.seer.ufrgs.br/index.php/RevistaGauchadeEnfermagemPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistappgdir@ufrgs.br1983-14470102-6933opendoar:2019-11-26T14:25:20Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life support La utilización de ambiente virtual de aprendizaje en la enseñanza de soportes básico y avanzado de vida Utilização de ambiente virtual de aprendizagem no ensino de suportes básico e avançado de vida |
title |
The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life support |
spellingShingle |
The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life support Petersen Cogo, Ana Luísa aprendizagem materiais de ensino parada cardíaca. |
title_short |
The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life support |
title_full |
The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life support |
title_fullStr |
The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life support |
title_full_unstemmed |
The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life support |
title_sort |
The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life support |
author |
Petersen Cogo, Ana Luísa |
author_facet |
Petersen Cogo, Ana Luísa Tolfo Silveira, Denise De Morais Lírio, Aline Lopes Severo, Carolina |
author_role |
author |
author2 |
Tolfo Silveira, Denise De Morais Lírio, Aline Lopes Severo, Carolina |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Petersen Cogo, Ana Luísa Tolfo Silveira, Denise De Morais Lírio, Aline Lopes Severo, Carolina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
aprendizagem materiais de ensino parada cardíaca. |
topic |
aprendizagem materiais de ensino parada cardíaca. |
description |
The present paper is the result of an experiment conducted as part of the Nursing: basic and advanced life support course, which was offered as a semi-online course using the virtual learning environment called Learning Space. The virtual learning environment optimizes classroom dynamics, since in the classroom setting, practical activities may be privileged; besides, learning is customized as students may access the environment whenever and wherever they wish. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-06-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4485 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4485 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4485/2424 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola de Enfermagem da UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola de Enfermagem da UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 24 No. 3 (2003); 373 Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 24 n. 3 (2003); 373 1983-1447 0102-6933 reponame:Revista Gaúcha de Enfermagem instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
collection |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistappgdir@ufrgs.br |
_version_ |
1799766330578042880 |