APRENDIZAGEM EXITOSA DE INGLÊS POR AFILIAÇÃO A COMUNIDADES IMAGINADAS
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Organon (Porto Alegre. Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/organon/article/view/135016 |
Resumo: | This study is based on the results obtained in my doctoral thesis and aims to explain how affiliations to Imagined Communities influence the learning of English as a foreign language in the sotheast od Brazil. Undergraduate students taking Letters at a state university participated providing oral narratives of their successful English learning experiences permeated by affiliations to imagined communities. Only the experience of one student was analyzed, due to the richness of her reports and considering the purpose of this research. In this article, I focus on the analysis of one of the communities, the one that included the student in the process of linguistic development. The results confirmed the student’s affiliations to Imagined Communities regarding TV series and documented their pedagogical strength to learning English as a foreign language. |
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APRENDIZAGEM EXITOSA DE INGLÊS POR AFILIAÇÃO A COMUNIDADES IMAGINADASThis study is based on the results obtained in my doctoral thesis and aims to explain how affiliations to Imagined Communities influence the learning of English as a foreign language in the sotheast od Brazil. Undergraduate students taking Letters at a state university participated providing oral narratives of their successful English learning experiences permeated by affiliations to imagined communities. Only the experience of one student was analyzed, due to the richness of her reports and considering the purpose of this research. In this article, I focus on the analysis of one of the communities, the one that included the student in the process of linguistic development. The results confirmed the student’s affiliations to Imagined Communities regarding TV series and documented their pedagogical strength to learning English as a foreign language.Este artigo parte dos resultados obtidas no estudo de Gontijo (2022), que teve como objetivo geral explicar de que forma a afiliação a Comunidades Imaginadas pode influenciar a aprendizagem de inglês como língua estrangeira. Por meio de entrevistas semiestruturadas, foram geradas narrativas de aprendizagens, permeadas por afiliações a Comunidades Imaginadas, empreendidas por estudantes inseridos no curso superior de Letras Português/Inglês da Universidade Estadual de Minas Gerais. Após geração de dados pelas narrativas, apenas a experiência de afiliação a uma comunidade imaginada de uma estudante foi analisada, em virtude da riqueza de seus relatos para o objetivo desta pesquisa. Este artigo foca nas análises da primeira comunidade, aquela que inseriu a estudante no processo de desenvolvimento linguístico. Os resultados confirmaram a afiliação a Comunidades Imaginadas referentes a séries de TV e documentaram a potência que reside em afiliar-se a elas para a aprendizagem exitosa de inglês como língua estrangeira.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2023-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/organon/article/view/13501610.22456/2238-8915.135016Organon; v. 38 n. 76 (2023): Aquisição da linguagem em diferentes contextos: desafios, diferenças e intersecções2238-89150102-6267reponame:Organon (Porto Alegre. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/organon/article/view/135016/90598http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGontijo, Míriam2023-12-20T13:23:49Zoai:seer.ufrgs.br:article/135016Revistahttp://seer.ufrgs.br/organon/indexPUBhttp://seer.ufrgs.br/index.php/organon/oai||organon@ufrgs.br2238-89150102-6267opendoar:2023-12-20T13:23:49Organon (Porto Alegre. Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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