WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122318 |
Resumo: | The objective was to investigate the working conditions of Elementary School teachers during the COVID-19 pandemic. It is a qualitative, descriptive, and exploratory study. It was attended by 44 Elementary School teachers through semi-structured online interviews. Discursive Textual Analysis was used. Adaptations were identified in the structure and infrastructure of teachers and students during this period, difficulties in trying to reconcile work with life, as well as changes in the teaching-learning process. |
id |
UFRGS-22_3a05d4c82cd1e593164f1383ddd64cf8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/122318 |
network_acronym_str |
UFRGS-22 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMICCONDICIONES DE TRABAJO DE LOS PROFESORES DE PRIMARIA DURANTE LA PANDEMIA DEL COVID-19CONDIÇÕES DE TRABALHO DOS DOCENTES DO ENSINO FUNDAMENTAL DURANTE A PANDEMIA DA COVID-19DocentesCovid-19Saúde do TrabalhadorCondições de trabalho.FacultyCovid-19Occupational HealthWorking ConditionsDocentesCovid-19Salud LaboralCondiciones de TrabajoThe objective was to investigate the working conditions of Elementary School teachers during the COVID-19 pandemic. It is a qualitative, descriptive, and exploratory study. It was attended by 44 Elementary School teachers through semi-structured online interviews. Discursive Textual Analysis was used. Adaptations were identified in the structure and infrastructure of teachers and students during this period, difficulties in trying to reconcile work with life, as well as changes in the teaching-learning process.El objetivo de este estudio fue investigar las condiciones de trabajo de los docentes de la Enseñanza Primaria durante la pandemia de covid-19. Es un estudio cualitativo, descriptivo y exploratorio, que tuvo la participación de 44 docentes de la Enseñanza Primaria mediante entrevistas semiestructuradas en línea. Se utilizó el Análisis Textual Discursivo. Se identificaron adaptaciones en la estructura e infraestructura de docentes y estudiantes durante este período, dificultades para intentar conciliar trabajo y vida, así como cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje.Objetivou-se investigar as condições de trabalho dos docentes do Ensino Fundamental durante a pandemia da covid-19. Estudo qualitativo, descritivo e exploratório. Participaram 44 docentes do Ensino Fundamental, por meio de entrevistas semiestruturadas na modalidade online. Empregou-se Análise Textual Discursiva. Identificou-se adaptações na estrutura e infraestrutura dos docentes e dos discentes durante esse período, dificuldades na tentativa de conciliação do trabalho com a vida privada e mudanças no processo ensino-aprendizagem.ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação2023-06-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionEstudo qualitativo, descritivo e exploratório.application/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/12231810.21573/vol39n12023.122318REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação2447-41931678-166Xreponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122318/88835Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAEhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBrum, Raissa GarciaRocha, Laurelize Pereirade Carvalho, Deciane PintanelaTomaschewski Barlem, Jamila Gerida Silveira, Rosemary Silvade Olveira, Suelen Gonçalves2023-12-25T13:36:20Zoai:seer.ufrgs.br:article/122318Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpaeONGhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/oaianpaerevista@anpae.org.br2447-41931678-166Xopendoar:2023-12-25T13:36:20Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC CONDICIONES DE TRABAJO DE LOS PROFESORES DE PRIMARIA DURANTE LA PANDEMIA DEL COVID-19 CONDIÇÕES DE TRABALHO DOS DOCENTES DO ENSINO FUNDAMENTAL DURANTE A PANDEMIA DA COVID-19 |
title |
WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC |
spellingShingle |
WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC Brum, Raissa Garcia Docentes Covid-19 Saúde do Trabalhador Condições de trabalho. Faculty Covid-19 Occupational Health Working Conditions Docentes Covid-19 Salud Laboral Condiciones de Trabajo |
title_short |
WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC |
title_full |
WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC |
title_fullStr |
WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC |
title_full_unstemmed |
WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC |
title_sort |
WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC |
author |
Brum, Raissa Garcia |
author_facet |
Brum, Raissa Garcia Rocha, Laurelize Pereira de Carvalho, Deciane Pintanela Tomaschewski Barlem, Jamila Geri da Silveira, Rosemary Silva de Olveira, Suelen Gonçalves |
author_role |
author |
author2 |
Rocha, Laurelize Pereira de Carvalho, Deciane Pintanela Tomaschewski Barlem, Jamila Geri da Silveira, Rosemary Silva de Olveira, Suelen Gonçalves |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Brum, Raissa Garcia Rocha, Laurelize Pereira de Carvalho, Deciane Pintanela Tomaschewski Barlem, Jamila Geri da Silveira, Rosemary Silva de Olveira, Suelen Gonçalves |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Docentes Covid-19 Saúde do Trabalhador Condições de trabalho. Faculty Covid-19 Occupational Health Working Conditions Docentes Covid-19 Salud Laboral Condiciones de Trabajo |
topic |
Docentes Covid-19 Saúde do Trabalhador Condições de trabalho. Faculty Covid-19 Occupational Health Working Conditions Docentes Covid-19 Salud Laboral Condiciones de Trabajo |
description |
The objective was to investigate the working conditions of Elementary School teachers during the COVID-19 pandemic. It is a qualitative, descriptive, and exploratory study. It was attended by 44 Elementary School teachers through semi-structured online interviews. Discursive Textual Analysis was used. Adaptations were identified in the structure and infrastructure of teachers and students during this period, difficulties in trying to reconcile work with life, as well as changes in the teaching-learning process. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-06-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Estudo qualitativo, descritivo e exploratório. |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122318 10.21573/vol39n12023.122318 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122318 |
identifier_str_mv |
10.21573/vol39n12023.122318 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122318/88835 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação Revista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação 2447-4193 1678-166X reponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE) instacron:UFRGS |
instname_str |
Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
collection |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE) |
repository.mail.fl_str_mv |
anpaerevista@anpae.org.br |
_version_ |
1799766372974067712 |