WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Brum, Raissa Garcia
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Rocha, Laurelize Pereira, de Carvalho, Deciane Pintanela, Tomaschewski Barlem, Jamila Geri, da Silveira, Rosemary Silva, de Olveira, Suelen Gonçalves
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122318
Resumo: The objective was to investigate the working conditions of Elementary School teachers during the COVID-19 pandemic. It is a qualitative, descriptive, and exploratory study. It was attended by 44 Elementary School teachers through semi-structured online interviews. Discursive Textual Analysis was used. Adaptations were identified in the structure and infrastructure of teachers and students during this period, difficulties in trying to reconcile work with life, as well as changes in the teaching-learning process.
id UFRGS-22_3a05d4c82cd1e593164f1383ddd64cf8
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/122318
network_acronym_str UFRGS-22
network_name_str Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)
repository_id_str
spelling WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMICCONDICIONES DE TRABAJO DE LOS PROFESORES DE PRIMARIA DURANTE LA PANDEMIA DEL COVID-19CONDIÇÕES DE TRABALHO DOS DOCENTES DO ENSINO FUNDAMENTAL DURANTE A PANDEMIA DA COVID-19DocentesCovid-19Saúde do TrabalhadorCondições de trabalho.FacultyCovid-19Occupational HealthWorking ConditionsDocentesCovid-19Salud LaboralCondiciones de TrabajoThe objective was to investigate the working conditions of Elementary School teachers during the COVID-19 pandemic. It is a qualitative, descriptive, and exploratory study. It was attended by 44 Elementary School teachers through semi-structured online interviews. Discursive Textual Analysis was used. Adaptations were identified in the structure and infrastructure of teachers and students during this period, difficulties in trying to reconcile work with life, as well as changes in the teaching-learning process.El objetivo de este estudio fue investigar las condiciones de trabajo de los docentes de la Enseñanza Primaria durante la pandemia de covid-19. Es un estudio cualitativo, descriptivo y exploratorio, que tuvo la participación de 44 docentes de la Enseñanza Primaria mediante entrevistas semiestructuradas en línea. Se utilizó el Análisis Textual Discursivo. Se identificaron adaptaciones en la estructura e infraestructura de docentes y estudiantes durante este período, dificultades para intentar conciliar trabajo y vida, así como cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje.Objetivou-se investigar as condições de trabalho dos docentes do Ensino Fundamental durante a pandemia da covid-19. Estudo qualitativo, descritivo e exploratório. Participaram 44 docentes do Ensino Fundamental, por meio de entrevistas semiestruturadas na modalidade online. Empregou-se Análise Textual Discursiva. Identificou-se adaptações na estrutura e infraestrutura dos docentes e dos discentes durante esse período, dificuldades na tentativa de conciliação do trabalho com a vida privada e mudanças no processo ensino-aprendizagem.ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação2023-06-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionEstudo qualitativo, descritivo e exploratório.application/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/12231810.21573/vol39n12023.122318REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação2447-41931678-166Xreponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122318/88835Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAEhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBrum, Raissa GarciaRocha, Laurelize Pereirade Carvalho, Deciane PintanelaTomaschewski Barlem, Jamila Gerida Silveira, Rosemary Silvade Olveira, Suelen Gonçalves2023-12-25T13:36:20Zoai:seer.ufrgs.br:article/122318Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpaeONGhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/oaianpaerevista@anpae.org.br2447-41931678-166Xopendoar:2023-12-25T13:36:20Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)false
dc.title.none.fl_str_mv WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC
CONDICIONES DE TRABAJO DE LOS PROFESORES DE PRIMARIA DURANTE LA PANDEMIA DEL COVID-19
CONDIÇÕES DE TRABALHO DOS DOCENTES DO ENSINO FUNDAMENTAL DURANTE A PANDEMIA DA COVID-19
title WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC
spellingShingle WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC
Brum, Raissa Garcia
Docentes
Covid-19
Saúde do Trabalhador
Condições de trabalho.
Faculty
Covid-19
Occupational Health
Working Conditions
Docentes
Covid-19
Salud Laboral
Condiciones de Trabajo
title_short WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC
title_full WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC
title_fullStr WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC
title_full_unstemmed WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC
title_sort WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC
author Brum, Raissa Garcia
author_facet Brum, Raissa Garcia
Rocha, Laurelize Pereira
de Carvalho, Deciane Pintanela
Tomaschewski Barlem, Jamila Geri
da Silveira, Rosemary Silva
de Olveira, Suelen Gonçalves
author_role author
author2 Rocha, Laurelize Pereira
de Carvalho, Deciane Pintanela
Tomaschewski Barlem, Jamila Geri
da Silveira, Rosemary Silva
de Olveira, Suelen Gonçalves
author2_role author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Brum, Raissa Garcia
Rocha, Laurelize Pereira
de Carvalho, Deciane Pintanela
Tomaschewski Barlem, Jamila Geri
da Silveira, Rosemary Silva
de Olveira, Suelen Gonçalves
dc.subject.por.fl_str_mv Docentes
Covid-19
Saúde do Trabalhador
Condições de trabalho.
Faculty
Covid-19
Occupational Health
Working Conditions
Docentes
Covid-19
Salud Laboral
Condiciones de Trabajo
topic Docentes
Covid-19
Saúde do Trabalhador
Condições de trabalho.
Faculty
Covid-19
Occupational Health
Working Conditions
Docentes
Covid-19
Salud Laboral
Condiciones de Trabajo
description The objective was to investigate the working conditions of Elementary School teachers during the COVID-19 pandemic. It is a qualitative, descriptive, and exploratory study. It was attended by 44 Elementary School teachers through semi-structured online interviews. Discursive Textual Analysis was used. Adaptations were identified in the structure and infrastructure of teachers and students during this period, difficulties in trying to reconcile work with life, as well as changes in the teaching-learning process.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-06-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Estudo qualitativo, descritivo e exploratório.
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122318
10.21573/vol39n12023.122318
url https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122318
identifier_str_mv 10.21573/vol39n12023.122318
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/122318/88835
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação
publisher.none.fl_str_mv ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação
dc.source.none.fl_str_mv REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação
2447-4193
1678-166X
reponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)
instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)
instacron:UFRGS
instname_str Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)
collection Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)
repository.mail.fl_str_mv anpaerevista@anpae.org.br
_version_ 1799766372974067712