HYBRID EDUCATION IN HIGHER EDUCATION REGULATIONS AND ACADEMIC LITERATURE: ABSENCE AND POLYSEMIA: Ensino híbrido em regulamentações da Educação Superior e na literatura acadêmica: ausência e polissemia
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/123913 |
Resumo: | The expression “hybrid” has been widely used, but it would not appear in Higher Education regulations and it seems to be mixed with others in the area. This article presents a research on the presence and conceptions of Blended Learning in regulations and in the Brazilian academic literature, based on a survey of articles and books, considering similarities and differences with similar terms. In general, the expression “hybrid” refers to a form of organization of the educational process, with the exception of the text released by the CNE for public consultation that focuses on “hybrid learning” and can guide regulations. |
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HYBRID EDUCATION IN HIGHER EDUCATION REGULATIONS AND ACADEMIC LITERATURE: ABSENCE AND POLYSEMIA: Ensino híbrido em regulamentações da Educação Superior e na literatura acadêmica: ausência e polissemiaHybrid education in higher education regulations and academic literature: absence and polysemia: Ensino híbrido em regulamentações da Educação Superior e na literatura acadêmica: ausência e polissemiaThe expression “hybrid” has been widely used, but it would not appear in Higher Education regulations and it seems to be mixed with others in the area. This article presents a research on the presence and conceptions of Blended Learning in regulations and in the Brazilian academic literature, based on a survey of articles and books, considering similarities and differences with similar terms. In general, the expression “hybrid” refers to a form of organization of the educational process, with the exception of the text released by the CNE for public consultation that focuses on “hybrid learning” and can guide regulations.The expression “hybrid” began to be adopted in Brazilian education withgreater emphasis since the global pandemic in 2020/21, urging a need for studiesdiscussing it. In this regard, this article presents a mapping of the presence andconceptions of Hybrid Education in regulations and in the Brazilian academicliterature, pointing out approximation and distancing to similar terms. In general,the expression “hybrid” refers to a form of organization of the educationalprocess but does not appear in higher education regulations. Polysemy would be acharacteristic of the expression, also derived from others in the area.A expressão “híbrido/a” vem sendo muito utilizada, mas não apareceria em normativas da Educação Superior e se mistura a outras da área. Este artigo apresenta uma pesquisa sobre a presença e as concepções de Ensino Híbrido em regulamentações e na literatura acadêmica brasileira, a partir de levantamento de artigos e de livros, considerando aproximações e distanciamentos com termos similares. Em geral, a expressão “híbrido” se refere a uma forma de organização do processo educativo, com exceção do texto divulgado pelo CNE para consulta pública que foca a “aprendizagem híbrida” e pode direcionar normativas.ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação2022-12-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/12391310.21573/vol38n002022.123913REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 38 (2022): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 38 (2022): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 38 (2022): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação2447-41931678-166Xreponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/123913/88072https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/123913/88071Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Política e Administração da Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMartins, Wanessa RenaultCarvalho, Jaciara de Sá2023-05-15T04:10:54Zoai:seer.ufrgs.br:article/123913Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpaeONGhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/oaianpaerevista@anpae.org.br2447-41931678-166Xopendoar:2023-05-15T04:10:54Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)false |
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