QUOTA RESERVATION IN FEDERAL UNIVERSITIES AND STUDENT PERFOMANCE: THE IMPACTS OF LAW 12.711/2012
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/128527 |
Resumo: | The objective of this article is to assess the impact of law 12.711/2012 – the Quota Law. To achieve this, a literature review was conducted, comparing the performance of quota students and non-quota students in the Enade exam, and analyzing the retention and graduation rates of these students in different courses. The results indicate that the performance of quota students is very close to that of non-quota students and superior to that of students from private institutions. The retention and graduation rates among quota and non-quota students vary depending on the course, but they are similar. |
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QUOTA RESERVATION IN FEDERAL UNIVERSITIES AND STUDENT PERFOMANCE: THE IMPACTS OF LAW 12.711/2012RESERVA DE PLAZAS EN LAS UNIVERSIDADES FEDERALRES Y RENDIMIENTO ESTUDIANTIL: LOS IMPACTOS DE LA LEY 12.711/2012RESERVA DE VAGAS NAS UNIVERSIDADES FEDERAIS E DESEMPENHO ESTUDANTIL: OS IMPACTOS DA LEI 12.711/2012Affirmative PolicyLaw 12.711/2012PerformanceEnadePolítica AfirmativaLei 12.711/2012DesempenhoEnadePolítica de Acción AfirmativaLey 12.711/2012RendimientoEnadeThe objective of this article is to assess the impact of law 12.711/2012 – the Quota Law. To achieve this, a literature review was conducted, comparing the performance of quota students and non-quota students in the Enade exam, and analyzing the retention and graduation rates of these students in different courses. The results indicate that the performance of quota students is very close to that of non-quota students and superior to that of students from private institutions. The retention and graduation rates among quota and non-quota students vary depending on the course, but they are similar.El objetivo del artículo es evaluar el impacto de la ley 12.711/2012 – Ley de Cuotas. Para ello, se realizó una revisión de la literatura, comparando el rendimiento de los estudiantes beneficiarios de cuotas y los no beneficiarios en el examen Enade, y analizando la permanencia y la graduación de estes estudiantes en diferentes cursos. Los resultados indican que el rendimiento de los estudiantes beneficiarios de cuotas es muy similar al de los no beneficiarios y superior al de los estudiantes de instituciones privadas. La permanencia y la graduación entre los estudiantes beneficiarios de cuotas y los no beneficiarios varían según el curso, pero son similares.O objetivo do artigo é avaliar o impacto da Lei 12.711/2012 – a Lei de Cotas. Para isso, foi feito um levantamento da literatura, comparado o desempenho de cotistas e não cotistas no Enade e analisadas a permanência e a diplomação desses estudantes em diferentes cursos. Os resultados apontam que o desempenho de cotistas é bem próximo ao de não cotistas e superior ao de estudantes de instituições privadas. A permanência e a diplomação entre cotistas e não cotistas variam de acordo com o curso, mas se assemelham.ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação2023-11-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/12852710.21573/vol39n12023.128527REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação2447-41931678-166Xreponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/128527/90278Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAEhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBielschowsky, Carlos EduardoMinhoto, Maria Angélica PedraDias, André Luiz VieiraSilva, Cláudia Guedes de Araújo2023-12-25T13:36:03Zoai:seer.ufrgs.br:article/128527Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpaeONGhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/oaianpaerevista@anpae.org.br2447-41931678-166Xopendoar:2023-12-25T13:36:03Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)false |
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