DETERMINANTES DA ESTRUTURA DE CAPITAL E A GERAÇÃO DE VALOR: UMA APLICAÇÃO DO MÉTODO ESTRUTURAL DIFERENCIAL
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Data de Publicação: | 2019 |
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Resumo: | This article aims to evaluate the ability to value generation of the companies that made initial primary offering of shares through the accounting ratios most used in the literature: accounting debt, current liquidity, tangibility, profitability, market to book, risk, size and growth . The evaluation was slice into three periods, given the different economic scenarios: i. 2004-2007; ii. 2007-2011; and iii. 2011 to 2014. The methodology structural differential method was applied, which has a number of advantages compared to the simple method of comparing value. In the analysis, econometric models were used by panel data analysis, with the intention to assess and quantify the correlation between the magnitude of the indices and the companies assessed value change. One can prove that some determinants (Liquidity, Market to Book Growth) presented the results expected by the theory, while others (Tangibility, Risk, Size) bucked the listed theoretical assumptions (Pecking Order, Trade Off and Agency Theory). Still, it was concluded that: (a) there was a greater generation of value of the companies that made IPO in 2007 to 2011; (B) the generation of value of all companies participating in the stock market follows a more standard distribution currently; and (c) factors such as accounting debt, liquidity, leverage, size and business risk were significant for the generation of the sample analyzed value. |
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DETERMINANTES DA ESTRUTURA DE CAPITAL E A GERAÇÃO DE VALOR: UMA APLICAÇÃO DO MÉTODO ESTRUTURAL DIFERENCIALDeterminantesEstrutural diferencialGeração de valorPecking orderTrade offThis article aims to evaluate the ability to value generation of the companies that made initial primary offering of shares through the accounting ratios most used in the literature: accounting debt, current liquidity, tangibility, profitability, market to book, risk, size and growth . The evaluation was slice into three periods, given the different economic scenarios: i. 2004-2007; ii. 2007-2011; and iii. 2011 to 2014. The methodology structural differential method was applied, which has a number of advantages compared to the simple method of comparing value. In the analysis, econometric models were used by panel data analysis, with the intention to assess and quantify the correlation between the magnitude of the indices and the companies assessed value change. One can prove that some determinants (Liquidity, Market to Book Growth) presented the results expected by the theory, while others (Tangibility, Risk, Size) bucked the listed theoretical assumptions (Pecking Order, Trade Off and Agency Theory). Still, it was concluded that: (a) there was a greater generation of value of the companies that made IPO in 2007 to 2011; (B) the generation of value of all companies participating in the stock market follows a more standard distribution currently; and (c) factors such as accounting debt, liquidity, leverage, size and business risk were significant for the generation of the sample analyzed value.Este artigo tem como objetivo avaliar a capacidade de criação de valor das empresas que realizaram oferta primária inicial de ações, através dos índices contábeis mais utilizados pela literatura: endividamento contábil, liquidez corrente, tangibilidade, rentabilidade, market to book, risco, tamanho e crescimento. A avaliação foi dividida em três períodos, em virtude dos cenários econômicos distintos: i. 2004 a 2007; ii. 2007 a 2011; e iii. 2011 a 2014. Como metodologia, foi aplicado o método estrutural diferencial, o qual apresenta uma série de vantagens se comparado ao método simples de comparação de valor. Na análise dos índices, foram utilizados modelos econométricos mediante análise de dados em painel, com a intenção de avaliar e quantificar a correlação existente entre a magnitude dos índices e da alteração de valor das empresas avaliadas. Pode-se comprovar que alguns determinantes (Liquidez, Market to Book, Crescimento) apresentaram os resultados esperados pela teoria, enquanto outros (Tangibilidade, Risco, Tamanho) contrariaram os pressupostos teóricos elencados (Pecking Order, Trade Off e Teoria de Agência). Ainda, foi possível concluir que: (a) houve uma maior geração de valor das empresas que realizaram IPO no período de 2007 a 2011; (b) a geração de valor de todas empresas participantes da bolsa de valores segue uma distribuição mais padronizada atualmente; e (c) fatores como endividamento contábil, liquidez, tangibilidade, tamanho e risco do negócio foram significativos para a geração de valor da amostra analisada. UFRGS2019-06-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/ConTexto/article/view/80242ConTexto - Contabilidade em Texto; v. 17 n. 37 (2017): set./dez. 20172175-87511676-6016reponame:ConTextoinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/ConTexto/article/view/80242/pdfCopyright (c) 2019 ConTextoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSmaniotto, Emanuelle NavaAlves, Tiago WickstromDecourt, Roberto Frota2019-06-18T13:50:44Zoai:seer.ufrgs.br:article/80242Revistahttps://www.seer.ufrgs.br/index.php/ConTexto/indexPUBhttpw://www.seer.ufrgs.br/index.php/ConTexto/oaifernanda.momo@ufrgs.br||contexto@ufrgs.br2175-87511676-6016opendoar:2019-06-18T13:50:44ConTexto - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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