Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gouveia, Andréa Barbosa
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Sonobe, Aline Kazuko, Camargo, Bruna Caroline, Abreu, Diana Cristina, Freire, Luiza, Grochoska, Marcia Andreia, de Godoy, Marina
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67666
Resumo: The article presents the results of a research on the teachers' wage trajectory in Paraná state school systems and Curitiba municipal school system, between 1996 and 2015. This twenty-year track record includes at least five changes in the municipal and state government and the implementation of the teachers national minimum wage law (PSPN). This study sought to identify the scope of teachers appreciation promise at the entrance into the profession.
id UFRGS-27_1d6f046a6cfaeb8808e1de8c0bd9c0fa
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/67666
network_acronym_str UFRGS-27
network_name_str FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
repository_id_str
spelling Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015)O vencimento dos profissionais do magistério em duas décadas (1996-2015): limites e alcances da valorizaçãoVencimento. Remuneração. Valorização do Magistério. Piso Salarial Profissional Nacional (PSPN).remuneração de professoresWage. Remuneration. Teachers’ valuation. Teachers National Minimum Wage (PSPN).The article presents the results of a research on the teachers' wage trajectory in Paraná state school systems and Curitiba municipal school system, between 1996 and 2015. This twenty-year track record includes at least five changes in the municipal and state government and the implementation of the teachers national minimum wage law (PSPN). This study sought to identify the scope of teachers appreciation promise at the entrance into the profession.O artigo apresenta os resultados de uma pesquisa a respeito da trajetória do vencimento dos professores na rede estadual de ensino do estado do Paraná e na rede municipal de Curitiba/PR, no período de 1996 a 2015. Esta trajetória de vinte anos comporta pelo menos cinco mudanças nos governos municipais e estaduais e a implementação da lei do Piso Salarial Profissional Nacional (PSPN). Esta pesquisa buscou identificar os alcances da promessa de valorização do magistério no ingresso na profissão.Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação2016-12-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/6766610.17648/fineduca-2236-5907-v6-67666FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 6 (2016)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 6 (2016)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 6 (2016)2236-5907reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67666/39389Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGouveia, Andréa BarbosaSonobe, Aline KazukoCamargo, Bruna CarolineAbreu, Diana CristinaFreire, LuizaGrochoska, Marcia Andreiade Godoy, Marina2017-12-08T23:08:31Zoai:seer.ufrgs.br:article/67666Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/PUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/oairevista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com10.22491/fineduca-2236-59072236-59072236-5907opendoar:2017-12-08T23:08:31FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015)
O vencimento dos profissionais do magistério em duas décadas (1996-2015): limites e alcances da valorização
title Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015)
spellingShingle Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015)
Gouveia, Andréa Barbosa
Vencimento. Remuneração. Valorização do Magistério. Piso Salarial Profissional Nacional (PSPN).
remuneração de professores
Wage. Remuneration. Teachers’ valuation. Teachers National Minimum Wage (PSPN).
title_short Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015)
title_full Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015)
title_fullStr Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015)
title_full_unstemmed Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015)
title_sort Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015)
author Gouveia, Andréa Barbosa
author_facet Gouveia, Andréa Barbosa
Sonobe, Aline Kazuko
Camargo, Bruna Caroline
Abreu, Diana Cristina
Freire, Luiza
Grochoska, Marcia Andreia
de Godoy, Marina
author_role author
author2 Sonobe, Aline Kazuko
Camargo, Bruna Caroline
Abreu, Diana Cristina
Freire, Luiza
Grochoska, Marcia Andreia
de Godoy, Marina
author2_role author
author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gouveia, Andréa Barbosa
Sonobe, Aline Kazuko
Camargo, Bruna Caroline
Abreu, Diana Cristina
Freire, Luiza
Grochoska, Marcia Andreia
de Godoy, Marina
dc.subject.por.fl_str_mv Vencimento. Remuneração. Valorização do Magistério. Piso Salarial Profissional Nacional (PSPN).
remuneração de professores
Wage. Remuneration. Teachers’ valuation. Teachers National Minimum Wage (PSPN).
topic Vencimento. Remuneração. Valorização do Magistério. Piso Salarial Profissional Nacional (PSPN).
remuneração de professores
Wage. Remuneration. Teachers’ valuation. Teachers National Minimum Wage (PSPN).
description The article presents the results of a research on the teachers' wage trajectory in Paraná state school systems and Curitiba municipal school system, between 1996 and 2015. This twenty-year track record includes at least five changes in the municipal and state government and the implementation of the teachers national minimum wage law (PSPN). This study sought to identify the scope of teachers appreciation promise at the entrance into the profession.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-07
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67666
10.17648/fineduca-2236-5907-v6-67666
url https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67666
identifier_str_mv 10.17648/fineduca-2236-5907-v6-67666
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67666/39389
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação
publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação
dc.source.none.fl_str_mv FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 6 (2016)
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 6 (2016)
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 6 (2016)
2236-5907
reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
collection FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
repository.name.fl_str_mv FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv revista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com
_version_ 1797050274735456256