Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67666 |
Resumo: | The article presents the results of a research on the teachers' wage trajectory in Paraná state school systems and Curitiba municipal school system, between 1996 and 2015. This twenty-year track record includes at least five changes in the municipal and state government and the implementation of the teachers national minimum wage law (PSPN). This study sought to identify the scope of teachers appreciation promise at the entrance into the profession. |
id |
UFRGS-27_1d6f046a6cfaeb8808e1de8c0bd9c0fa |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/67666 |
network_acronym_str |
UFRGS-27 |
network_name_str |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015)O vencimento dos profissionais do magistério em duas décadas (1996-2015): limites e alcances da valorizaçãoVencimento. Remuneração. Valorização do Magistério. Piso Salarial Profissional Nacional (PSPN).remuneração de professoresWage. Remuneration. Teachers’ valuation. Teachers National Minimum Wage (PSPN).The article presents the results of a research on the teachers' wage trajectory in Paraná state school systems and Curitiba municipal school system, between 1996 and 2015. This twenty-year track record includes at least five changes in the municipal and state government and the implementation of the teachers national minimum wage law (PSPN). This study sought to identify the scope of teachers appreciation promise at the entrance into the profession.O artigo apresenta os resultados de uma pesquisa a respeito da trajetória do vencimento dos professores na rede estadual de ensino do estado do Paraná e na rede municipal de Curitiba/PR, no período de 1996 a 2015. Esta trajetória de vinte anos comporta pelo menos cinco mudanças nos governos municipais e estaduais e a implementação da lei do Piso Salarial Profissional Nacional (PSPN). Esta pesquisa buscou identificar os alcances da promessa de valorização do magistério no ingresso na profissão.Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação2016-12-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/6766610.17648/fineduca-2236-5907-v6-67666FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 6 (2016)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 6 (2016)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 6 (2016)2236-5907reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67666/39389Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGouveia, Andréa BarbosaSonobe, Aline KazukoCamargo, Bruna CarolineAbreu, Diana CristinaFreire, LuizaGrochoska, Marcia Andreiade Godoy, Marina2017-12-08T23:08:31Zoai:seer.ufrgs.br:article/67666Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/PUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/oairevista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com10.22491/fineduca-2236-59072236-59072236-5907opendoar:2017-12-08T23:08:31FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015) O vencimento dos profissionais do magistério em duas décadas (1996-2015): limites e alcances da valorização |
title |
Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015) |
spellingShingle |
Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015) Gouveia, Andréa Barbosa Vencimento. Remuneração. Valorização do Magistério. Piso Salarial Profissional Nacional (PSPN). remuneração de professores Wage. Remuneration. Teachers’ valuation. Teachers National Minimum Wage (PSPN). |
title_short |
Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015) |
title_full |
Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015) |
title_fullStr |
Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015) |
title_full_unstemmed |
Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015) |
title_sort |
Limits and valuation ranges of teachers wage in two decades (1996-2015) |
author |
Gouveia, Andréa Barbosa |
author_facet |
Gouveia, Andréa Barbosa Sonobe, Aline Kazuko Camargo, Bruna Caroline Abreu, Diana Cristina Freire, Luiza Grochoska, Marcia Andreia de Godoy, Marina |
author_role |
author |
author2 |
Sonobe, Aline Kazuko Camargo, Bruna Caroline Abreu, Diana Cristina Freire, Luiza Grochoska, Marcia Andreia de Godoy, Marina |
author2_role |
author author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gouveia, Andréa Barbosa Sonobe, Aline Kazuko Camargo, Bruna Caroline Abreu, Diana Cristina Freire, Luiza Grochoska, Marcia Andreia de Godoy, Marina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Vencimento. Remuneração. Valorização do Magistério. Piso Salarial Profissional Nacional (PSPN). remuneração de professores Wage. Remuneration. Teachers’ valuation. Teachers National Minimum Wage (PSPN). |
topic |
Vencimento. Remuneração. Valorização do Magistério. Piso Salarial Profissional Nacional (PSPN). remuneração de professores Wage. Remuneration. Teachers’ valuation. Teachers National Minimum Wage (PSPN). |
description |
The article presents the results of a research on the teachers' wage trajectory in Paraná state school systems and Curitiba municipal school system, between 1996 and 2015. This twenty-year track record includes at least five changes in the municipal and state government and the implementation of the teachers national minimum wage law (PSPN). This study sought to identify the scope of teachers appreciation promise at the entrance into the profession. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-07 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67666 10.17648/fineduca-2236-5907-v6-67666 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67666 |
identifier_str_mv |
10.17648/fineduca-2236-5907-v6-67666 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67666/39389 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 6 (2016) FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 6 (2016) FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 6 (2016) 2236-5907 reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
collection |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
repository.name.fl_str_mv |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com |
_version_ |
1797050274735456256 |