Public-private partnership in early childhood education in São Paulo: the real reasons of this political choice
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
DOI: | 10.17648/fineduca-2236-5907-v5-67575 |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67575 |
Resumo: | This article discusses the public-private partnership as a policy for supplying the need for childcare in São Paulo city. According to the Municipal Department of Education and Educational Census data, among the 281.798 children between 0 and 3 years old enrolled in early childhood education institutions in 2014 163.777 of them attended to a public-private institution. Through the analysis of documents that firms these public-private partnerships, municipal government gazette publications and teachers’ payment was possible to identify the cost difference between public and public-private early childhood education. In doing so it was possible to conclude that this policy of partnership between public and private sectors is the first option for babies and young children care and the cost is one of the main reasons for that. |
id |
UFRGS-27_5d652509407b9c337a364620426db3fa |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/67575 |
network_acronym_str |
UFRGS-27 |
network_name_str |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
spelling |
Public-private partnership in early childhood education in São Paulo: the real reasons of this political choiceAs creches conveniadas em São Paulo: quais os reais motivos dessa opção políticaEducação Infantil. Creches Conveniadas. Políticas Públicas.Financiamento da Educação InfantilEarly Childhood Education. Public-Private Partnership. Policies.This article discusses the public-private partnership as a policy for supplying the need for childcare in São Paulo city. According to the Municipal Department of Education and Educational Census data, among the 281.798 children between 0 and 3 years old enrolled in early childhood education institutions in 2014 163.777 of them attended to a public-private institution. Through the analysis of documents that firms these public-private partnerships, municipal government gazette publications and teachers’ payment was possible to identify the cost difference between public and public-private early childhood education. In doing so it was possible to conclude that this policy of partnership between public and private sectors is the first option for babies and young children care and the cost is one of the main reasons for that.O presente artigo trata da política de convênios para o atendimento da demanda da educação infantil no município de São Paulo. Segundo dados da própria Secretaria de Educação, de acordo com o Censo Escolar de 2014, a cidade possuía 281.798 crianças matriculadas em creches, sendo 163.777 em instituições privadas conveniadas com a prefeitura para esse fim. Através de análise de documentos da prefeitura para a celebração de convênios, publicações no Diário Oficial sobre o assunto e coleta de dados das remunerações dos docentes (obtida através da folha de pagamento dos servidores) é possível perceber a diferença de custo para a administração pública do atendimento direto e do indireto. Pode-se concluir que essa política de conveniamento vem sendo utilizada como a primeira opção para atendimento, sendo o custo deste um dos principais motivos dessa escolha.Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação2015-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/6757510.17648/fineduca-2236-5907-v5-67575FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 5 (2015)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 5 (2015)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 5 (2015)2236-5907reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67575/38749Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessNascimento, Ana Paula Santiago doSilva, Cleber Nelson de Oliveira2017-12-08T22:58:06Zoai:seer.ufrgs.br:article/67575Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/PUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/oairevista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com10.22491/fineduca-2236-59072236-59072236-5907opendoar:2017-12-08T22:58:06FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Public-private partnership in early childhood education in São Paulo: the real reasons of this political choice As creches conveniadas em São Paulo: quais os reais motivos dessa opção política |
title |
Public-private partnership in early childhood education in São Paulo: the real reasons of this political choice |
spellingShingle |
Public-private partnership in early childhood education in São Paulo: the real reasons of this political choice Public-private partnership in early childhood education in São Paulo: the real reasons of this political choice Nascimento, Ana Paula Santiago do Educação Infantil. Creches Conveniadas. Políticas Públicas. Financiamento da Educação Infantil Early Childhood Education. Public-Private Partnership. Policies. Nascimento, Ana Paula Santiago do Educação Infantil. Creches Conveniadas. Políticas Públicas. Financiamento da Educação Infantil Early Childhood Education. Public-Private Partnership. Policies. |
title_short |
Public-private partnership in early childhood education in São Paulo: the real reasons of this political choice |
title_full |
Public-private partnership in early childhood education in São Paulo: the real reasons of this political choice |
title_fullStr |
Public-private partnership in early childhood education in São Paulo: the real reasons of this political choice Public-private partnership in early childhood education in São Paulo: the real reasons of this political choice |
title_full_unstemmed |
Public-private partnership in early childhood education in São Paulo: the real reasons of this political choice Public-private partnership in early childhood education in São Paulo: the real reasons of this political choice |
title_sort |
Public-private partnership in early childhood education in São Paulo: the real reasons of this political choice |
author |
Nascimento, Ana Paula Santiago do |
author_facet |
Nascimento, Ana Paula Santiago do Nascimento, Ana Paula Santiago do Silva, Cleber Nelson de Oliveira Silva, Cleber Nelson de Oliveira |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Cleber Nelson de Oliveira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nascimento, Ana Paula Santiago do Silva, Cleber Nelson de Oliveira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Infantil. Creches Conveniadas. Políticas Públicas. Financiamento da Educação Infantil Early Childhood Education. Public-Private Partnership. Policies. |
topic |
Educação Infantil. Creches Conveniadas. Políticas Públicas. Financiamento da Educação Infantil Early Childhood Education. Public-Private Partnership. Policies. |
description |
This article discusses the public-private partnership as a policy for supplying the need for childcare in São Paulo city. According to the Municipal Department of Education and Educational Census data, among the 281.798 children between 0 and 3 years old enrolled in early childhood education institutions in 2014 163.777 of them attended to a public-private institution. Through the analysis of documents that firms these public-private partnerships, municipal government gazette publications and teachers’ payment was possible to identify the cost difference between public and public-private early childhood education. In doing so it was possible to conclude that this policy of partnership between public and private sectors is the first option for babies and young children care and the cost is one of the main reasons for that. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67575 10.17648/fineduca-2236-5907-v5-67575 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67575 |
identifier_str_mv |
10.17648/fineduca-2236-5907-v5-67575 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67575/38749 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 5 (2015) FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 5 (2015) FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 5 (2015) 2236-5907 reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
collection |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
repository.name.fl_str_mv |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com |
_version_ |
1822182153934340096 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.17648/fineduca-2236-5907-v5-67575 |