Taxation and Financing Mechanisms for Public Higher Education Policies: theoretical and critical notes
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/108016 |
Resumo: | This article aims to resume the debate on the role of the State in the structuring of tax policies and how its influence is determined by the historical context in which it is inserted, capitalism. New fees and taxes, as well as a legal framework, that do not take this structure into account, end up burdening public funds. Tax waiver policies, focusing directly on GDP, and public fundraising policies also directly influence higher education funds. These policies and mechanisms lead to political decisions on the allocation of these resources that can determine the impacts of public higher education policies. |
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Taxation and Financing Mechanisms for Public Higher Education Policies: theoretical and critical notesTributación y Mecanismos de Financiamiento de las políticas públicas de Educación Superior: apuntes teóricos y apuntes críticosTributação e Mecanismos de Financiamento de Políticas Públicas de Educação Superior: notas teóricas e apontamentos críticosEducação superiortributaçãoPIBFIESTributação e mecanismos de financiamento de políticas públicas de educação superiornotas teóricas e apontamentos críticosThis article aims to resume the debate on the role of the State in the structuring of tax policies and how its influence is determined by the historical context in which it is inserted, capitalism. New fees and taxes, as well as a legal framework, that do not take this structure into account, end up burdening public funds. Tax waiver policies, focusing directly on GDP, and public fundraising policies also directly influence higher education funds. These policies and mechanisms lead to political decisions on the allocation of these resources that can determine the impacts of public higher education policies.Este artículo pretende retomar el debate sobre el papel del Estado en la estructuración de las políticas tributarias y cómo su influencia está determinada por el contexto histórico en el que se inserta, el capitalismo. Los nuevos impuestos y tasas, así como un marco jurídico que no tiene en cuenta esta estructura, acaban por sobrecargar los fondos públicos. Las políticas de exención de impuestos, que tienen un impacto directo en el PIB, y las políticas de recaudación de fondos públicos también tienen una influencia directa en los fondos de la educación superior. Estas políticas y mecanismos conducen a decisiones políticas sobre la vinculación de estos recursos que pueden determinar los impactos de las políticas públicas en la educación superior.O presente artigo tem como objetivo retomar o debate do papel do Estado na estruturação das políticas tributárias e como sua influência é determinada pelo contexto histórico em que está inserido, o capitalismo. Novas taxas e impostos, bem como um arcabouço legal, que não levem em consideração essa estrutura, acabam por onerar os fundos públicos. Políticas de renúncia fiscal, incidindo diretamente sobre o PIB, e políticas de captação de recursos públicos também influenciam diretamente nos fundos da educação superior. Essas políticas e mecanismos conduzem a decisões políticas sobre a vinculação desses recursos que podem determinar os impactos das políticas públicas de educação superior.Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação2022-03-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/10801610.22491/2236-5907108016FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 12 (2022)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 12 (2022)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 12 (2022)2236-5907reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/108016/84373Copyright (c) 2022 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBerrogain, Fábio Ferreira2022-06-02T14:17:52Zoai:seer.ufrgs.br:article/108016Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/PUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/oairevista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com10.22491/fineduca-2236-59072236-59072236-5907opendoar:2022-06-02T14:17:52FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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