READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLD
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Saberes Plurais: Educação na saúde |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133519 |
Resumo: | Objective: In the work, american neuroscientist Maryanne Wolf investigates the brain connections and cognitive developments that occur during and after reading printed texts and digital texts. Conclusion: The difference is so big that, according to the author, it could be responsible for the boom in children with attention deficit. |
id |
UFRGS-32_0dbc29bd2a133635dbe74764e75b8c6b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/133519 |
network_acronym_str |
UFRGS-32 |
network_name_str |
Saberes Plurais: Educação na saúde |
repository_id_str |
|
spelling |
READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLDEL CEREBRO EN EL MUNDO DIGITAL: LOS RETOS DE LA LECTURA EM NUESTRA ERAO CÉREBRO NO MUNDO DIGITAL: OS DESAFIOS DA LEITURA NA NOSSA ERACérebroLeituraNeurociênciasCerebrumReadingNeurosciencesCerebroLecturaDigitalNeurocienciasObjective: In the work, american neuroscientist Maryanne Wolf investigates the brain connections and cognitive developments that occur during and after reading printed texts and digital texts. Conclusion: The difference is so big that, according to the author, it could be responsible for the boom in children with attention deficit.Objetivo: En el trabajo, la neurocientífica estadounidense Maryanne Wolf investiga las conexiones cerebrales y los desarrollos cognitivos que ocurren durante y después de la lectura de textos impresos y digitales. Resultados: La diferencia es tan grande que, según el autor, podría ser responable del auge de niños com déficit de atención.Objetivo: Na obra, a neurocientista americana Maryanne Wolf investiga as conexões cerebrais e os desdobramentos cognitivos que acontecem durante e após a leitura de textos impressos e textos digitais. Conclusão: A diferença é tão grande que, segundo a autora, pode ser responsável pelo boom de crianças com déficit de atenção. Editora da UFRGS2024-01-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/13351910.54909/sp.v8i1.133519Saberes Plurais; Vol. 8 No. 1 (2024): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133519Saberes Plurais Educação na Saúde; Vol. 8 Núm. 1 (2024): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133519Saberes Plurais Educação na Saúde; v. 8 n. 1 (2024): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e1335192525-507X10.54909/sp.v8i1reponame:Saberes Plurais: Educação na saúdeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133519/91278http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessOta, Simone2024-02-10T23:00:08Zoai:seer.ufrgs.br:article/133519Revistahttps://seer.ufrgs.br/saberesplurais/PUBhttps://seer.ufrgs.br/saberesplurais/oaisaberesplurais@ufrgs.br2525-507X2525-507Xopendoar:2024-02-10T23:00:08Saberes Plurais: Educação na saúde - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLD EL CEREBRO EN EL MUNDO DIGITAL: LOS RETOS DE LA LECTURA EM NUESTRA ERA O CÉREBRO NO MUNDO DIGITAL: OS DESAFIOS DA LEITURA NA NOSSA ERA |
title |
READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLD |
spellingShingle |
READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLD Ota, Simone Cérebro Leitura Neurociências Cerebrum Reading Neurosciences Cerebro Lectura Digital Neurociencias |
title_short |
READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLD |
title_full |
READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLD |
title_fullStr |
READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLD |
title_full_unstemmed |
READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLD |
title_sort |
READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLD |
author |
Ota, Simone |
author_facet |
Ota, Simone |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ota, Simone |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cérebro Leitura Neurociências Cerebrum Reading Neurosciences Cerebro Lectura Digital Neurociencias |
topic |
Cérebro Leitura Neurociências Cerebrum Reading Neurosciences Cerebro Lectura Digital Neurociencias |
description |
Objective: In the work, american neuroscientist Maryanne Wolf investigates the brain connections and cognitive developments that occur during and after reading printed texts and digital texts. Conclusion: The difference is so big that, according to the author, it could be responsible for the boom in children with attention deficit. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-01-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133519 10.54909/sp.v8i1.133519 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133519 |
identifier_str_mv |
10.54909/sp.v8i1.133519 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133519/91278 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Saberes Plurais; Vol. 8 No. 1 (2024): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133519 Saberes Plurais Educação na Saúde; Vol. 8 Núm. 1 (2024): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133519 Saberes Plurais Educação na Saúde; v. 8 n. 1 (2024): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133519 2525-507X 10.54909/sp.v8i1 reponame:Saberes Plurais: Educação na saúde instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Saberes Plurais: Educação na saúde |
collection |
Saberes Plurais: Educação na saúde |
repository.name.fl_str_mv |
Saberes Plurais: Educação na saúde - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
saberesplurais@ufrgs.br |
_version_ |
1803388522801922048 |