READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLD

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ota, Simone
Data de Publicação: 2024
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Saberes Plurais: Educação na saúde
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133519
Resumo: Objective: In the work, american neuroscientist Maryanne Wolf investigates the brain connections and cognitive developments that occur during and after reading printed texts and digital texts. Conclusion: The difference is so big that, according to the author, it could be responsible for the boom in children with attention deficit.
id UFRGS-32_0dbc29bd2a133635dbe74764e75b8c6b
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/133519
network_acronym_str UFRGS-32
network_name_str Saberes Plurais: Educação na saúde
repository_id_str
spelling READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLDEL CEREBRO EN EL MUNDO DIGITAL: LOS RETOS DE LA LECTURA EM NUESTRA ERAO CÉREBRO NO MUNDO DIGITAL: OS DESAFIOS DA LEITURA NA NOSSA ERACérebroLeituraNeurociênciasCerebrumReadingNeurosciencesCerebroLecturaDigitalNeurocienciasObjective: In the work, american neuroscientist Maryanne Wolf investigates the brain connections and cognitive developments that occur during and after reading printed texts and digital texts. Conclusion: The difference is so big that, according to the author, it could be responsible for the boom in children with attention deficit.Objetivo: En el trabajo, la neurocientífica estadounidense Maryanne Wolf investiga las conexiones cerebrales y los desarrollos cognitivos que ocurren durante y después de la lectura de textos impresos y digitales. Resultados: La diferencia es tan grande que, según el autor, podría ser responable del auge de niños com déficit de atención.Objetivo: Na obra, a neurocientista americana Maryanne Wolf investiga as conexões cerebrais e os desdobramentos cognitivos que acontecem durante e após a leitura de textos impressos e textos digitais. Conclusão: A diferença é tão grande que, segundo a autora, pode ser responsável pelo boom de crianças com déficit de atenção.  Editora da UFRGS2024-01-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/13351910.54909/sp.v8i1.133519Saberes Plurais; Vol. 8 No. 1 (2024): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133519Saberes Plurais Educação na Saúde; Vol. 8 Núm. 1 (2024): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133519Saberes Plurais Educação na Saúde; v. 8 n. 1 (2024): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e1335192525-507X10.54909/sp.v8i1reponame:Saberes Plurais: Educação na saúdeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133519/91278http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessOta, Simone2024-02-10T23:00:08Zoai:seer.ufrgs.br:article/133519Revistahttps://seer.ufrgs.br/saberesplurais/PUBhttps://seer.ufrgs.br/saberesplurais/oaisaberesplurais@ufrgs.br2525-507X2525-507Xopendoar:2024-02-10T23:00:08Saberes Plurais: Educação na saúde - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLD
EL CEREBRO EN EL MUNDO DIGITAL: LOS RETOS DE LA LECTURA EM NUESTRA ERA
O CÉREBRO NO MUNDO DIGITAL: OS DESAFIOS DA LEITURA NA NOSSA ERA
title READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLD
spellingShingle READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLD
Ota, Simone
Cérebro
Leitura
Neurociências
Cerebrum
Reading
Neurosciences
Cerebro
Lectura
Digital
Neurociencias
title_short READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLD
title_full READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLD
title_fullStr READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLD
title_full_unstemmed READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLD
title_sort READER, COME HOME: THE READING BRAIN IN A DIGITAL WORLD
author Ota, Simone
author_facet Ota, Simone
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ota, Simone
dc.subject.por.fl_str_mv Cérebro
Leitura
Neurociências
Cerebrum
Reading
Neurosciences
Cerebro
Lectura
Digital
Neurociencias
topic Cérebro
Leitura
Neurociências
Cerebrum
Reading
Neurosciences
Cerebro
Lectura
Digital
Neurociencias
description Objective: In the work, american neuroscientist Maryanne Wolf investigates the brain connections and cognitive developments that occur during and after reading printed texts and digital texts. Conclusion: The difference is so big that, according to the author, it could be responsible for the boom in children with attention deficit.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-01-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133519
10.54909/sp.v8i1.133519
url https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133519
identifier_str_mv 10.54909/sp.v8i1.133519
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133519/91278
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da UFRGS
publisher.none.fl_str_mv Editora da UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Saberes Plurais; Vol. 8 No. 1 (2024): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133519
Saberes Plurais Educação na Saúde; Vol. 8 Núm. 1 (2024): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133519
Saberes Plurais Educação na Saúde; v. 8 n. 1 (2024): Saberes Plur. (Publicação em fluxo contínuo); e133519
2525-507X
10.54909/sp.v8i1
reponame:Saberes Plurais: Educação na saúde
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Saberes Plurais: Educação na saúde
collection Saberes Plurais: Educação na saúde
repository.name.fl_str_mv Saberes Plurais: Educação na saúde - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv saberesplurais@ufrgs.br
_version_ 1803388522801922048