From movement to mobility: a semiotic analysis of automobiles global brands
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Intexto (Porto Alegre) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/69457 |
Resumo: | The propensity to mobility changes radically ways of life in all spheres of everyday activities, constituting a Mobile Culture that involves everything and everyone in new possibilities and experiences. Marketing and advertising play an important role in stimulating global circulation of people, goods and information for being a key member of the movement of objects. From an overview of the global context of a mobile risks society, this article aims to present the way the propensity to mobility was represented in advertising, based on a semiotic analysis of automobile global brands advertisements. |
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From movement to mobility: a semiotic analysis of automobiles global brandsDo movimento à mobilidade: uma análise semiótica da comunicação publicitária de marcas globais de automóveisCultura da mobilidade. Análise semiótica. Movimento. Comunicação publicitária. Marcas automobilísticas.Mobility culture. Semiotic analysis. Movement. Global advertising. Automobile brands.The propensity to mobility changes radically ways of life in all spheres of everyday activities, constituting a Mobile Culture that involves everything and everyone in new possibilities and experiences. Marketing and advertising play an important role in stimulating global circulation of people, goods and information for being a key member of the movement of objects. From an overview of the global context of a mobile risks society, this article aims to present the way the propensity to mobility was represented in advertising, based on a semiotic analysis of automobile global brands advertisements.A propensão à mobilidade contemporânea altera radicalmente os modos de vida em todas as esferas de atuação cotidiana, constituindo uma Cultura da Mobilidade que envolve a tudo e a todos em novas possibilidades e experiências. O marketing e a publicidade têm um papel importante no estímulo à circulação global de pessoas, mercadorias e informação por serem parte integrante fundamental do movimento dos objetos. A partir de um panorama do contexto global de uma sociedade móvel, em rede e de riscos, este artigo tem como objetivo apresentar a maneira com que a propensão à mobilidade foi representada na publicidade, baseada na análise semiótica de anúncios de marcas globais de automóveis.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2018-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpesquisa empíricaapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/6945710.19132/1807-8583201841.112-124Intexto; n. 41, jan./abr. 2018; 112-124Intexto; n. 41, jan./abr. 2018; 112-124Intexto; n. 41, jan./abr. 2018; 112-124Intexto; n. 41, jan./abr. 2018; 112-124Intexto; n. 41, jan./abr. 2018; 112-1241807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/69457/42143Copyright (c) 2017 Maria Alice de Faria Nogueirahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNogueira, Maria Alice de Faria2023-11-23T16:52:16Zoai:seer.ufrgs.br:article/69457Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2023-11-23T16:52:16Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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