From movement to mobility: a semiotic analysis of automobiles global brands

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Nogueira, Maria Alice de Faria
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Intexto (Porto Alegre)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/69457
Resumo: The propensity to mobility changes radically ways of life in all spheres of everyday activities, constituting a Mobile Culture that involves everything and everyone in new possibilities and experiences. Marketing and advertising play an important role in stimulating global circulation of people, goods and information for being a key member of the movement of objects. From an overview of the global context of a mobile risks society, this article aims to present the way the propensity to mobility was represented in advertising, based on a semiotic analysis of automobile global brands advertisements.
id UFRGS-6_1c9994a31785814b8d051fe2d4d51c64
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/69457
network_acronym_str UFRGS-6
network_name_str Intexto (Porto Alegre)
repository_id_str
spelling From movement to mobility: a semiotic analysis of automobiles global brandsDo movimento à mobilidade: uma análise semiótica da comunicação publicitária de marcas globais de automóveisCultura da mobilidade. Análise semiótica. Movimento. Comunicação publicitária. Marcas automobilísticas.Mobility culture. Semiotic analysis. Movement. Global advertising. Automobile brands.The propensity to mobility changes radically ways of life in all spheres of everyday activities, constituting a Mobile Culture that involves everything and everyone in new possibilities and experiences. Marketing and advertising play an important role in stimulating global circulation of people, goods and information for being a key member of the movement of objects. From an overview of the global context of a mobile risks society, this article aims to present the way the propensity to mobility was represented in advertising, based on a semiotic analysis of automobile global brands advertisements.A propensão à mobilidade contemporânea altera radicalmente os modos de vida em todas as esferas de atuação cotidiana, constituindo uma Cultura da Mobilidade que envolve a tudo e a todos em novas possibilidades e experiências. O marketing e a publicidade têm um papel importante no estímulo à circulação global de pessoas, mercadorias e informação por serem parte integrante fundamental do movimento dos objetos. A partir de um panorama do contexto global de uma sociedade móvel, em rede e de riscos, este artigo tem como objetivo apresentar a maneira com que a propensão à mobilidade foi representada na publicidade, baseada na análise semiótica de anúncios de marcas globais de automóveis.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2018-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpesquisa empíricaapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/6945710.19132/1807-8583201841.112-124Intexto; n. 41, jan./abr. 2018; 112-124Intexto; n. 41, jan./abr. 2018; 112-124Intexto; n. 41, jan./abr. 2018; 112-124Intexto; n. 41, jan./abr. 2018; 112-124Intexto; n. 41, jan./abr. 2018; 112-1241807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/69457/42143Copyright (c) 2017 Maria Alice de Faria Nogueirahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNogueira, Maria Alice de Faria2023-11-23T16:52:16Zoai:seer.ufrgs.br:article/69457Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2023-11-23T16:52:16Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv From movement to mobility: a semiotic analysis of automobiles global brands
Do movimento à mobilidade: uma análise semiótica da comunicação publicitária de marcas globais de automóveis
title From movement to mobility: a semiotic analysis of automobiles global brands
spellingShingle From movement to mobility: a semiotic analysis of automobiles global brands
Nogueira, Maria Alice de Faria
Cultura da mobilidade. Análise semiótica. Movimento. Comunicação publicitária. Marcas automobilísticas.
Mobility culture. Semiotic analysis. Movement. Global advertising. Automobile brands.
title_short From movement to mobility: a semiotic analysis of automobiles global brands
title_full From movement to mobility: a semiotic analysis of automobiles global brands
title_fullStr From movement to mobility: a semiotic analysis of automobiles global brands
title_full_unstemmed From movement to mobility: a semiotic analysis of automobiles global brands
title_sort From movement to mobility: a semiotic analysis of automobiles global brands
author Nogueira, Maria Alice de Faria
author_facet Nogueira, Maria Alice de Faria
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Nogueira, Maria Alice de Faria
dc.subject.por.fl_str_mv Cultura da mobilidade. Análise semiótica. Movimento. Comunicação publicitária. Marcas automobilísticas.
Mobility culture. Semiotic analysis. Movement. Global advertising. Automobile brands.
topic Cultura da mobilidade. Análise semiótica. Movimento. Comunicação publicitária. Marcas automobilísticas.
Mobility culture. Semiotic analysis. Movement. Global advertising. Automobile brands.
description The propensity to mobility changes radically ways of life in all spheres of everyday activities, constituting a Mobile Culture that involves everything and everyone in new possibilities and experiences. Marketing and advertising play an important role in stimulating global circulation of people, goods and information for being a key member of the movement of objects. From an overview of the global context of a mobile risks society, this article aims to present the way the propensity to mobility was represented in advertising, based on a semiotic analysis of automobile global brands advertisements.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
pesquisa empírica
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/69457
10.19132/1807-8583201841.112-124
url https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/69457
identifier_str_mv 10.19132/1807-8583201841.112-124
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/69457/42143
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Maria Alice de Faria Nogueira
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Maria Alice de Faria Nogueira
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul
dc.source.none.fl_str_mv Intexto; n. 41, jan./abr. 2018; 112-124
Intexto; n. 41, jan./abr. 2018; 112-124
Intexto; n. 41, jan./abr. 2018; 112-124
Intexto; n. 41, jan./abr. 2018; 112-124
Intexto; n. 41, jan./abr. 2018; 112-124
1807-8583
reponame:Intexto (Porto Alegre)
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Intexto (Porto Alegre)
collection Intexto (Porto Alegre)
repository.name.fl_str_mv Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||intexto@ufrgs.br
_version_ 1799766109846503424